Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

پس از آنکه در روزهای اخیر، شایعاتی در خصوص غیبت ده روز محمد سرافراز در محل کارش و حتی استعفای رئیس صداوسیما منتشر شد، صدا و سیما در اطلاعیه‌ای انتشار شایعه حضور نیافتن رئیس رسانه ملی در محل کارش را شیطنت رسانه ای با هدف تشویش اذهان عمومی دانست و برای رد این شایعه به آخرین فعالیت‌های سرافراز در واپسین روزهای سال پیشین سخن به میان آورد.

به گزارش تیترآزاد، به نقل از تابناک، «در شرایطی که ایام قبل از نوروز پرکار‌ترین روزهای سازمان صداوسیما محسوب می‌شود، محمد سرافراز، رییس این سازمان از اواسط اسفند، ده روز در دفترش در سازمان حضور نیافت. از ١۵ دی ماه و با خروج بازرس ویژه رئیس صداوسیما از کشور و اقامت وی در پایتخت عمان، زمزمه‌های ناراحتی وی در رسانه‌ها منتشر شد. با انتشار شایعه استعفای سرافراز از ریاست صداوسیما، هرچند حداد عادل جانشینی خود را تکذیب کرد، سرافراز حاضر به تکذیب استعفا نشد. اکنون اما خبر می‌رسد که ده روز است، در پرکار‌ترین روزهای سال در پایان اسفند، بر سر کار خود حاضر نشده است.
گفته می‌شود اقدام غیرمنتظره سرافراز در دعوت از ممنوع التصویر‌ها برای حضور روی آنتن زنده سیما هنگام تحویل سال پس از قطعی شدن خداحافظی وی با صندلی ریاست جام جم صورت گرفته است».
این خبری بود که در روزهای پیشین در برخی رسانه‌ها منتشر شد و با سکوت نسبی سازمان صداوسیما همراه بود و همین منجر به دامن زدن به این شایعه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شد اما امروز رسانه ملی با صدور اطلاعیه، این شایعه را تکذیب و گمانه‌هایی را درباره علل طرح این شایعه مطرح کرد.
در متن اطلاعیه صدا و سیما درباره این شایعه آمده است: «در پی انتشار مطلبی با تیتر «عدم حضور رئیس صداوسیما در محل کارش ده روزه شد» در صبح سه شنبه سوم فروردین ۹۵ که در برخی پایگاه‌های خبری و شبکه‌های مجازی انتشار یافت، روابط عمومی صداوسیما با هدف روشنگری نسبت به این شیطنت رسانه‌ای که مصداق بارز تشویش اذهان عمومی و بد اخلاقی است، ذکر توضیحاتی را ضروری می‌داند.
در حالی که دو روز از آغاز سال جدید می‌گذرد، بار دیگر شایعه پراکنی‌ها با هدف تضعیف و تخریب رسانه ملی از سر گرفته شده که این بار بر حضور نداشتن دکتر سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما در روزهای پایانی سال ۹۴در محل کارش تأکید می‌شود.
این در حالی است که روزهای پایانی سال ۹۴جزو پرکار‌ترین روزهای کاری دکتر سرافراز به شمار می رود که از جمله می‌توان به دیدار وزیر آموزش و پرورش و معاونانش در آخرین جلسه شورای معاونان صداوسیما در ۲۵ اسفند اشاره کرد و یا حضور رئیس رسانه ملی به همراه معاون سیما در مراسم آغاز پخش اچ دی شبکه مستند در ۲۷ اسفند را نام برد و یا به انجام مصاحبه ایشان در خصوص برنامه‌های سال آینده رسانه ملی اشاره کرد، که هر سه رویداد در روزهای پایانی سال ۹۴ تحقق یافته بود و اخبار آن نیز در رسانه‌ها و از جمله رسانه‌هایی که اقدام به انتشار شایعه اخیر کردند، بازتابی گسترده داشت.
واقعیت این است که رسانه‌های منتقد رسانه ملی ـ که چندی پیش طرح آن‌ها در ایجاد شایعه استعفای دکتر سرافراز شکست خورد ـ این بار این شایعه را با سرتیتر تازه‌ای ارائه کرده‌اند تا با عملیات جنگ روانی – رسانه‌ای، استراتژی حذف را پیش برده و با دامن زدن به انواع شایعات به زعم خویش به تضعیف رسانه ملی و مدیریت آن بپردازند.
روابط عمومی صداوسیما، یکی از دلایل این شایعه سازی را در استقبال مخاطب از ویژه برنامه‌های تحویل سال رسانه ملی دانست. در حالی که رسانه‌های منتقد بر تهی بودن دست رسانه ملی در ایام نوروز تأکید می‌کردند و اینکه صدا و سیما برای ایام نوروز، طرح و برنامه خاصی ندارد، در این مورد نیز پس از استقبال مخاطبان از ویژه برنامه‌های تحویل سال، به نتیجه نرسیدند و لذا با شایعه عدم حضور دکتر سرافراز در محل کارش، پروژه حذف و تضعیف را با استراتژی جدید پی گرفتند.
بی‌شک، همان گونه که ریاست محترم سازمان صداوسیما در آخرین مصاحبه خود بر آن تأکید داشتند، صدا و سیما همچنان قدرتمند و با تکیه بر اصول و منافع ملی به راه خویش ادامه داده و اهداف و آرمان‌های خود را استوار‌تر از پیش دنبال خواهد کرد. همچنین در این مسیر از ظرفیت و امکانات قانونی خود در طرح شکایت و پیگیری‌های حقوقی درباره شایعه پراکنی‌های اخیر ـ که منبع آن شناخته شده است ـ استفاده می‌کنیم».
انتهای پیام/