Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

فصل سرما، داستان هزینه بردار دیگری را برای شهروندان آزادشهر رقم زده که بر اساس آن، برای تعویض کنتورها آب که به هردلیلی از جمله یخ زدگی و .... از کار بیفتند، باید مبلغ ۷۵ هزار تومان را به اداره آب و فاضلاب پرداخت کنند.


به گزارش تیتر آزاد ٬ با توجه به سرمای چند روز اخیر و ترکیدن کنتور های آب برخی از خانه ها ٬ شهروندان عزیز به اداره آب مراجعه کردند تا به آنها کنتور جدید بدهند ولی اداره آب از آنها مبلغ ۷۵ هزار تومان برای تعویض کنتور تقاضا کرد.

با توجه به شرایط بد اقتصادی این روزهای کارگران ٬ برخی از شهروندان عزیز که وضعیتی مالی مناسبی ندارند ٬ نتوانسته اند کنتور خود را عوض کنند و آب در منازل آنها همچنان به هدر می رود و این مسئله از چند جهت قابل بررسی است.

نکته اول آنجاست که چرا اداره آب و فاضلاب به همشهریان عزیز کنتورهای بی کیفیت می دهد تا با اندک سرمایی٬ شیشه روی آن بترکد و باعث هدر رفت آب شود؟!!! 

برخی از همشهریان بر این باورند که٬ این کار بخاطر کسب درآمد بیشتر توسط این اداره است. چرا که این کنتورها در روی صفحه نمایش یک شیشه معمولی دارند و با گرم و سرد شدن یا یخ زدگی می ترکد و مشترکین برای تعویض آن باید به اداره آب رجوع کنند و مامورین اداره آب با دریافت پول یک کنتور نو٬ کنتور آنها را تعویض می کنند و کنتور شیشه شکسته را ازآنها می گیرد.

قابل توجه است که این کنتورهای شیشه شکسته با گذاشتن یک شیشه دیگر قابل استفاده شده و به فرد دیگری فروخته می شوند. در حالی که  کنتورهایی با صفحه پلاستیکی مقاومت بیشتری در برابر سرما دارند!!

نکته دوم که باید به آن توجه شود این است که چرا ناظرین اداره آب در موقع نصب کنتورها دقت لازم را ندارند و به کنتورهایی که در محل نا مناسب نصب شده اند تاییدیه می دهند؟!!!

اما نکته سوم و اصلی این ماجرا در تبصر ۳ ماده واحده ۷ خرداد ۹۳ شورای شهر شهرستان آزادشهر است. لازم به توجه است که هموطنان عزیز بدانند ٬ افزایش قسمتی از درآمد های اداره آب و فاضلاب با مصوبات شورای شهرها انجام می شود.

در این تبصر آمده است که اداره آب و فاضلاب استان برای بهسازی و نوسازی شبکه آبرسانی و تعویض کنتور های خراب مشترکین٬ ماهانه مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال ( در آزادشهر) از صاحب هر کنتور دریافت کند٬ که وصول این مبلغ از ماه بعد از تصویب این ماده واحده آغاز شد و تا اکنون ادامه دارد( به فیش اداره آب و فاضلاب خود با دقت نگاه کنید) . این ماده واحده و این تبصره در همه شهر های استان به تصویب رسیده است٬ اما مبلغ دریافتی آن اندکی تفاوت دارد.

با توجه به این تبصره از ماده واحده مصوب٬ سوال آنجا است که چرا اداره آب و فاضلاب استان برای تعویض کنتورها از هم استانی های عزیزهزینه دریافت می کند؟!!!

لازم به ذکر است که شبکه آبرسانی شهرستان آزادشهر کهنه و فرسوده می باشد٬ اما تا کنون اقدامی برای بهسازی آن صورت نگرفته است.؟؟!!

آیا این کار آنها نقض این مصوبه نیست؟!!

آیا نباید مسئولین استان٬ بر اجرای این قانون نظارت داشته باشند؟؟!!

از دادستان های محترم شهرستانها  تقاضا داریم که از شورای شهرها رونوشت این قانون را طلب کنند و آن را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/