Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نشست رسانه ای فرمانده سپاه شهرستان آزادشهر در خصوص کرسی تلاوت نور٬ اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید استان گلستان با حضور خبرنگاران شهرستان برگزار شد. دراین نشست فرمانده سپاه آزادشهر ٬ برنامه های اجرا شده و در حال اجرا را اعلام کرد.

به گزارش تیترآزاد٬ محمود علیخانی فرمانده سپاه شهرستان آزادشهر٬ درنشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان آزادشهر در رابطه با اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید استان گلستان اظهار داشت: یک سال است که ستاد اجلاسیه ۴۰۰۰ شهید استان و شهرستان ها فعال شده است. در مهر ماه ۹۴ ستاد اجلاسیه با ریاست فرمانداری و جانشینی سپاه تشکیل شد. کمیته های ۱۱ گانه شکل گرفت و شرح وظایف آنها را تدوین کردیم.
علیخانی ادامه داد: ستاد اجلاسیه با همت پایگاه های بسیج به جمع آوری پرونده شهدا و خاطرات آنها پرداخت که تا کنون ۱۹۰ پرونده تکمیل و ۹۹۷ مورد از اسناد و خاطرات شهدا جمع آوری شده است. ۷ کتاب در طرح ستارگان هدایت توسط پایگاه های بسیج تالیف شده و به چاپ رسیده است.
فرمانده سپاه آزادشهر افزود: در بحث اقشار ۴ یادواره شهدای اصناف را داشتیم و در سطح محلات و مساجد ۱۵۰ یادواره شهید برگزار شده اشت که ۱۱ مورد از یادواره شهدا درهفته بسیج انجام شد.
وی در ادامه گفت: طرح شهید٬ آبروی محله را در ۵ محله و در جلوی منزل شهدا برگزار کردیم و در آینده نیز اجرا خواهد شد.
علیخانی اعلام کرد: با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه٬ در هر هفته٬ وصیت نامه شهدا بعد از خطبه های نماز جمعه خوانده شد.
فرمانده سپاه آزادشهر ادامه داد: در مدت این یک سال٬ تا کنون به ۱۵۰ خانواده شهید تندیس داده شده است و این کار ادامه دارد.
وی افزود: در حال نصب تصاویر شهدا در بلوار ها و خیابانهای شهرستان هستیم و قرار است٬ از پل ورودی شهر از سمت گرگان تا میدان جمهوری اسلامی٬ در کمربندی عکس شهدای شهرستان نصب شود.
علیخانی درباره اهداف این برنامه ها تصریح کرد: تمام این برنامه ها برای این است که٬ یاد شهدا زنده شود و فرهنگ شهدا را در جامعه ترویج دهیم.
فرمانده سپاه آزادشهر درباره اجرای برنامه برای یادواره شهدا اذعان کرد: سپاه وبسیج در راستای تکریم شهدا هر ساله کارهای خوبی را انجام می دهد و هدف ما این بود که ادارات نیز در این موضوع وارد شوند. برخی از ادارات خیلی خوب اقدام کردند ولی برخی از ادارات هنوز آن تلنگر لازم به آنها نخورده است.
وی در رابطه با برنامه های پیش رو اظهار کرد: مهمترین برنامه در بحث رویکرد مردمی٬ طرح لبیک یا حسین٬ لبیک یا خامنه ای است . این طرح که ۱۸ آذر۹۵ ساعت۲ آغاز می شود ابتدا بصورت نمادین در ۴ نقطه از شهرهای شهرستان بر در خانه شهدا پرچم نصب خواهد شد و سپس بعد از نماز مغرب و عشا بر در منزل تمامی شهدا پرچم نصب می شود.
علیخانی ادامه داد: ۲۲۵ پرچم تهیه شده است و آغاز این طرح با نصب پرچم بر سر در منازل سرداران شهید ٬ حسینی طلب٬ طلبه بسیجی مظفری و کوهستانی خواهد بود.
فرمانده سپاه آزادشهر دررابطه با برنامه های چند روز آتی افزود: امروز برنامه تکرم شهدای اهل سنت در استان بود که ما ۱۵۰ نفر به آنجا اعزام کردیم. برنامه اسوه های استقامت در علی آباد و تجمع ۱۵۰۰۰ هزار نفری رزمندگان در گنبد برگزار خواهد شد.
برنامه تکریم شهدای کارمند با حضور وزیر کشور در گرگان درروز ۲۰ آذر خواهد بود.
کنگره بسیج طلاب در روز ۲۱ آذر در گرگان با سخنرانی نماینده ولی فقیه درسپاه برگزار می شود.
کرسی تلاوت نور در ۲۲ آذر در شهرستان آزادشهر برگزار می شود که از ۴ شبکه شما ٬ خبر٬ گلستان و قران بصورت زنده پخش خواهد شد.
و در آخر در روز ۲۵ آذر اختتامیه در گرگان برگزار می شود.
علیخانی در رابطه با برگزاری کرسی تلاوت نور در آزادشهر اظهار کرد: برای برگزاری این مراسم ۶ کمیته امنیت و ایمنی٬ پشتیبانی و مالی٬ فرهنگی٬ روابط عمومی و رسانه٬ بهداشت و درمان و کمیته امور بانوان فعال شده اند و تقسیم کار انجام شده است.
فرمانده سپاه آزادشهر ادامه داد: سخنران این مراسم سردار نقدی است و برای اجرای این مراسم از قاریان بین المللی همچون علی رضا پور زرگری و مهدی عادلی و دو قاری ممتاز استانی٬ زین العابدین خوجملی و امیر حسین رحمتی دعوت به عمل آمده است.
وی افزود: در این برنامه به تعداد شهرستان استان از ۱۴ شهید قرآنی تجلیل می شود که هر شهید از یک شهرستان استان معرفی شده است.
علیخانی در پایان گفت: ۲۰۰۰ رحل برای این برنامه درنظر گرفته ایم و جوایز معنوی ای نیز برای شرکت کنندگان در این مراسم تهیه کرده ایم که به قید قرعه به آنها داده خواهد شد.
انتهای پیام/