Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

زنگ تغذیه و آهن یاری دختران دانش آموز بصورت نمادین در دبیرستان مکتب الزهراء (س)آزادشهر و مدارس راهنمایی و دخترانه مروج سلامت این شهرستان توسط مرکز بهداشت آزادشهر با همکاری آموزش و پرورش بصدا در آمد.

به گزارش تیتر آزاد، امروز مورخ 22 مهر ماه 1395 زنگ تغذیه و آهن یاری دختران دانش آموز بصورت نمادین در دبیرستان مکتب الزهراء (س)آزادشهر و مدارس راهنمایی و دخترانه مروج سلامت این شهرستان توسط مرکز بهداشت آزادشهر با همکاری آموزش و پرورش بصدا در آمد.
این طرح که در سطح دبیرستانها و مدارس راهنمایی دخترانه به اجرا در می آید، کلیه دانش آموزان را تحت نظر برنامه های آموزش تغذیه صحیح قرار می دهد. با اجرای طرح با توزیع هفتگی قرص آهن تلاش می گردد تا ذخایر آهن بدن دانش آموزان بهبود یابد.
مهندس لشکر بلوکی، مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه، در زمینه نحوه اجرای طرح آهن یاری مطالبی را برای دانش آموزان بیان کرد: با توجه به شیوع کمبود آهن در رژیم غذایی و نیز کم خونی فقر آهن در جامعه بویژه گروه های در حال رشد از جمله دختران در آستانه بلوغ، اجرای این طرح نقش مهمی در کنترل کم خونی ناشی از فقر آهن و تقویت قدرت تمرکز بر دروس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد.

وی افزود: کمبود آهن با تاثیر بر فرایند سنتز هموگلوبین موجب ضعف سیستم عضلانی و عصبی، خستگی زودرس؛ افت تحصیلی، کاهش بازده فیزیکی نیروی کار و . . . می گردد.

a1

a3

 

 

a2

 

انتهای پیام/