Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

حجت الاسلام و المسلمین روح ا... رجنی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما درباره شاخصه های بسیجی از دیدگاه قرآن و روایات ائمه اطهار اظهار کرد: خداوند علی اعلی در قرآن کریم یک پیشگویی می کند به پیامبر می گوید؛ ای پیامبر بعد از اینکه اعراب دچار سستی شده و کم آوردند امید به گروهی دیگر داشته باش. 

حجت الاسلام رجنی ادامه داد: پیامبر اکرم صلوات ا... علیه٬ این گروه را از ملت ایران و هموطنان سلمان فارسی معرفی می کند. این گروه ویژگیهایی دارند و ما به این گروه بسیجی می گوییم و به توصیف آن ویژگیها می پردازم.

به گزارش تیتر آزاد٬ حجت الاسلام و المسلمین روح ا... رجنی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه آزادشهر در گفتگو با خبرنگار ما درباره شاخصه های بسیجی از دیدگاه قرآن و روایات ائمه اطهار اظهار کرد: خداوند علی اعلی در قرآن کریم یک پیشگویی می کند به پیامبر می گوید؛ ای پیامبر بعد از اینکه اعراب دچار سستی شده و کم آوردند امید به گروهی دیگر داشته باش.

حجت الاسلام رجنی ادامه داد: پیامبر اکرم صلوات ا... علیه٬ این گروه را از ملت ایران و هموطنان سلمان فارسی معرفی می کند. این گروه ویژگی هایی دارند و ما به این گروه بسیجی می گوییم و به توصیف آن ویژگیها می پردازم.
نمایند ولی فقیه در سپاه افزود: در آیات قرآن آمده است که این گروه در مقابل دشمنان عزیز و در برابر مومنین اذله هستند. در سوره فتح نیز آنها را دربرابر دشمن شدید و در برابر هم کیشان رحیم معرفی می کند.
وی ادامه داد: می بینید که اولین شاخصه انها عزیز و شدید بودن در برابر دشمن است. در لغت عرب شدید و عزیز به آن زمینی گفته می شود که غیر قابل نفوذ است.

حجت الاسلام رجنی در توضیح این مشخصه تصریح کرد: امروز می بینیم که حضرت آقا تاکید بر مسئله نفوذ دارند و قرآن نیز نفوذ ناپذیری را مشخصه اول معرفی می کند. یک بسیجی زمانی بسیجی واقعی می شود که راه های نفوذ را ببندد. چه نفوذ سیاسی٬ فرهنگی٬ امنیتی٬ ایدئولوژیک و ...... .

نمایند ولی فقیه در سپاه افزود : خداوند برای اینکه محکم بودن این گروه را تبیین کند در قرآن می فرماید: آنها مانند سد محکمی هستند. در روایات ما نیز آنها را کوه استوار معرفی می کنند.

وی ادامه داد: امام کاظم (ٔع) درباره این موضوع می فرماید؛ در آخر الزمان مردی از قم قیام خواهد کرد و کسانی اطراف او را می گیرند که مانند براده های آهن محکم هستند و در جای دیگری نیز می گوید باد های پاییزی آنها را به این طرف و ان طرف نمی کشاند.

حجت الاسلام رجنی در رابطه با شاخصه دوم عنوان کرد: شاخصه دوم بسیجی٬ ٬ کمک و بخشندگی به اهل ایمان است. هر کجا مظلومی باشد او برای کمک به او در میدان آماده است٬ مانند مدافعان حرم ما که جان بر کف گرفته در حال کمک به مظلومین هستند.

نمایند ولی فقیه در سپاه ویژگی سوم بسیجیان را خدمت گذاری عنوان کرد و گفت: ویژگی سوم بسیجی جهاد در راه خداست. هر کاری که برای تقویت اسلام و مسلمین و مبارزه با دشمن اسلام٬ برای رضای خدا انجام شود. از جهاد اکبر و اصغر گرفته تا جهاد کبیر که عدم تبعیت از دشمن و عدم تبعیت از نفاق و کفر در سیاست و امنیت است.

وی ادامه داد: جهاد علمی٬ جهاد اقتصادی ٬ جهاد فرهنگی و..... همه و همه از نشانه های بسیجی است و بسیجی در جا که لازم باشد در میدان خواهد بود.

حجت الاسلام رجنی ویژگی چهارم بسیجی را٬ ایستادگی در راه خدا دانست و اذعان کرد: خدا در قرآن خطاب به مومنین آورده است؛ در برابر دشمنان ایستادگی کنید و از زیادی آنها نهراسید که تعداد اندک شما بر تعداد زیاد آنها پیروز خواهد شد.

نمایند ولی فقیه در سپاه ادامه داد: اگر مسلمانان این خصلت ها را در خود تقویت کنند و در راه خدا جهاد و ایستادگی کنند یطور حتم بر دشمنان پیروز خواهند شد زیرا که خدا به انا یاری خواهد رساند و وعده اذا جاء نصرا... شامل حال آنها خواهد شد.
انتهای پیام/