Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت : کشاورزان گلستانی قبل از آغاز بارش ها از اواخر امروز نسبت به پاشیدن کود سرک و پتاس اقدام کنند .

به گزارش تیتر آزاد به نقل از  گلستان ما ؛ مهندس محمدرضا عباسی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان گلستانی باید از کود سرک و پتاس استفاده نمایند.

عباسی افزود : طبق اعلام هواشناسی استان در خصوص نفوذ و فعالیت سامانه بارشی در استان گلستان در اواخر وقت امروز یکشنبه سوم بهمن ماه ، پیش بینی می شود در اغلب نواحی استان شاهد بارشی بین 10 تا 20 میلی لیتر باشیم .

وی توصیه کرد :با توجه به اینکه این بارش ها مصادف شده با مراحل حساس رشد رویشی گندم ، جو ( پنجه دهی ) و کلزا ، کشاورزان عزیز حتما نسبت به مصرف کود نیتروژن ( سرک ) و پتاس ( کلرور پتاسیم ) قبل از شروع بارندگی عصر امروز اقدام کنند .

همچنین مهندس سمیعی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان نیز برای کاهش خسارت سرما در روزهای آتی توصیه های فنی ذیل را به واحدهای دامداری و مرغداری ها ارائه کرد.

تامین علوفه به مقدار کافی بویژه در مناطق کوهستانی ، پوشش مناسب لوله های آب ، تامین سوخت ، تهیه بستر مناسب برای بره ها و گوساله های تازه متولد شده ، تامین وسایل گرمایشی مناسب بویژه در واحدهای مرغداری ، ذخیره کردن آب مورد نیاز با توجه به امکان یخبندان بویژه در مناطق کوهستانی از جمله اقداماتی است که بایستی صورت بگیرد.

بنا به گفته مدیرکل هواشناسی استان گلستان از عصر امروز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به گلستان، افزایش ابر، وزش شدید باد نسبتا شدید، بارش پراکنده و پدیده مه استان را در برخواهد گرفت.

نوربخش داداشی گفت: طی این مدت دمای هوای استان بین 10 تا 12 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در نواحی کوهستانی و مرتفع استان به ویژه شرق و شمالی شرقی بارش‌ها به شکل برف و دمای هوا نیز به نسبت دیگر نقاط استان در این مناطق سردتر خواهد بود و تا صبح دوشنبه این وضعیت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام /