Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

در دنیایی که عصر ارتباطات نامیده می شود و دیگر در دور افتاده ترین روستا های نیز از نعمت اینترنت و موبایل بهره مند هستند عده ای می پندارند که هیچ کس به غیر از آنان نباید از امکانات استفاده کند لذا به سرعت اطلاع رسانی و بدون غرض ورزی برخی رسانه های متعهد خرده می گیرند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از کلاس بیست ؛ خبرنگاران بازوی توانمند جامعه و بال روابط عمومی ها برای تولید اخبار محسوب می شوند و در روزهایی که بسیاری از اهالی رسانه یا مشغول گشت و گذار و مسافرت خود بودند در جهت ایجاد شور انتخاباتی به کمک ستاد انتخابات آمدند .

این خبرنگاران متعهد با انتشار تصاویر نام نویسی در " کانال گلستان 96 " و گفتگوهای انتخاباتی شور رقابت های انتخاباتی را در ایام تعطیلات عید زنده نگه داشتند و موجب شدند انتظارات ستاد انتخابات استان در نام نویسی گسترده از شهرها و روستاها ( که در روزهای نخست چندان مورد استقبال نگرفته بود ) به اذعان مقامات استانی، شهرستانی و مردم برآورده شود.

حال می بینیم عده ای مغرض در فضای مجازی و حقیقی، ستاد انتخابات شهرستان گرگان را که در نهایت سواد رسانه ای و درک درست از واژه رسانه، با پیش بینی یک اتاق ویژه برای خبرنگاران ( به حق واژه بهترین فرمانداری در ثبت نام برازنده آن است) سعی در تخریب مسئولین این شهرستان می کنند .

جای تاسف دارد، زمانی که اطلاع رسانی همه جانبه، شفاف و بدون غرض ورزی خبرنگاران ( انتشار عکس و معرفی همه کاندیداها ) با شعار های نخ نما و پوپولیستی عده ای جارچی و مواجب بگیر جریانی خاص سعی بر نادیده گرفتن سرعت و دقت و همکاری رسانه ای می کند و با الفاظی قصد دارند این اطلاع رسانی به لحظه را با مواجب بگیری خود مقایسه کنند .

این در حالی است که یکی از ویژگی های مهم دولت اسلامی هم زیستی افراد با هر سلیقه و عقیده است که به خوبی در شهر گرگان و در استان و کشور عزیزمان پی ریزی شده است.

باید به عرض دوستان رسانه ای نما رساند؛ مجوز برای پوشش اخبار از روزها پیش از این با طی کردن مجرای خود توسط رسانه ها اخذ شده بود و به گفته مسئولی مطلع در فرمانداری حتی نام بیش از 15 خبرنگار اعم از خبرگزاری و نشریات مکتوب و سایت های خبری دارای مجوز برای پوشش اخبار در ایام عید نوروز در فرمانداری گرگان در لیست بوده است ، حالا برخی رسانه ها نخواستند در این ایام این وظیفه اطلاع رسانی را مستقیم انجام دهند و با واسطه و یا بازنشر اخبار منتشر شده را در دستور کار خود قرار دادند.

حال آنکه از همان روز اول مسئولان استانی ستاد انتخابات ضمن قدردانی از اطلاع رسانی همکاری فرمانداران کلیه شهرستان ها را با همه خبرنگاران خواستار شدند .

در همین رابطه ، علی یازرلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس در سخنانی کوتاه با تقدیر از حضور پرشور خبرنگاران گنبدی در ستاد انتخابات و پوشش رسانه‌ای رویدادهای مرتبط با ثبت نام نمایندگان شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: ما به حضور خبرنگاران و اطلاع رسانی دقیق و شفاف اعتقاد راسخ داریم و خبرنگاران را یکی از ارکان برگزاری و اجرای انتخابات می‌دانیم.

گفتگوی کامل علی یازرلو را در " اینجا " بخوانید.

باید گفت ؛ عده ای به ظاهر رسانه ای که حتی الفبای حضور خبرنگار و مراحل اخذ مجوز بی خبرند ، حضور خبرنگاران در جایگاه خود را نیز حضور افراد و شهروندان غیرمرتبط می نامند.

در حقیقت در دولتی که داعیه دار قانون مداری است، اتهام زدن برای انحراف فضای انتخابات که از سوی جریان به ظاهر حامی، بسیار گزاف باشد چراکه خود این افراد و حامیان آنان در زمره متهمین نخست آن قرار می گیرند.

مدعای این سخن این است که خود آنها از ماه ها قبل پوست پیاز زیر پای استاندار این دولت انداخته تا بتوانند این وزنه سنگین سیاسی استان را منحرف کنند که تاکنون موفق به این کار نشده اند و می خواهند انتقام شکست های پی در پی خود را از رسانه های انقلابی بگیرند.

به نظر نگارنده، جریانی خاص و ضد مردم می خواهند شور انتخاباتی و مشارکت مردم در انتخابات را کاهش دهند و چون به دلایل مختلف عادت به کپی کاری نتوانستند مورد تمجید قرار بگیرند، لذا با موضع گیری های نسنجیده سعی در انحراف موضع درست مسئولان می گیرند.

علی ایحال ، تعطیلات نوروزی سنگ محک خوبی برای تشخیص عیار خیلی ها بود و 7 روز اطلاع‎رسانی شفاف و دقیق ایام ثبت نام ، وجدان کاری و تخصص رسانه‎های متعهد و پای کار را از مدعیان شیپورچی مغرض و پای ( ... ) جدا کرد .

انتهای پیام /