Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

اگر چه رئیسی نتوانست در رقابتی نابرابر با رئیس جمهور مستقر و هجمه های رسانه ای داخلی و خارجی به رای قابل اتکایی برای رئیس جمهور شدن برسد اما با یک پشتوانه رای 16 میلیونی حالا یک لیدر سیاسی قوی در جمهوری اسلامی به شمار می رود .

به گزارش تیترآزاد به نقل از گلستان ما ؛ انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به پایان رسید و وزن کاندیداها و گروههای سیاسی مختلف مشخص شد و در این میان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با یک رای قابل ملاحظه ای با اقبال گسترده مردم ایران مواجه شد .

اگر چه رئیسی نتوانست در رقابتی نابرابر با رئیس جمهور مستقر و هجمه رسانه های فراوان داخلی و مزدور خارجی به رای قابل اتکایی برای رئیس جمهور شدن برسد اما پشتوانه رای 16 میلیونی وی نشان می دهد او حالا یک لیدر سیاسی قوی در جمهوری اسلامی به شمار می رود .

همین که او توانسته در کمتر از دو ماه بدون هیچ پشتیبانی رسانه ای و با حمایت مردم مستضعف و محروم داخل کشور به چنین سرمایه اجتماعی دست یابد نشان دهنده محبوبیت و شخصیت بالای وی در بین مردم می باشد حالیا که در ستادش نه شام و ناهار می دادند و نه کنسرتی پخش شد و قس علی هذا .

در واقع اگر حجم تخلفات گسترده مجریان انتخابات نبود و تعرفه به اندازه کافی در مناطقی که وی رای بالایی داشت می رسید و از طرفی آرای باطله بسیاری که ممهور به مهر انتخابات نشد ، قطعا آرای وی به مرز 20 میلیون هم می رسید .

از این جهت خود روحانی نیز با چنین اقبالی مواجه نشد چرا که او رئیس جمهور مستقر بود و طبعا بسیاری از کارمندان و وابستگان به دستگاه دولت به او رای دادند ، از طرفی مقادیر زیادی از رای او در خارج از کشور و وابستگان آنها در آرای خاکستری جامعه بودند که طی این سالها رای نداده بودند .

همچنین باید اذعان کنیم آرایی که به سید ابراهیم رئیسی داده شد اعتقادی و با خلوص نیت و قربه الی الله بود اما آرای به روحانی در سایه ترساندن مردم از سایه جنگ و ترویج دروغ بزرگ دیوار کشیدن بین دختران و پسران در خیابانها و ... بود ، زین جهت آرای روحانی اگر چه به لحاظ کمیت بیشت از رئیسی بود اما به لحاظ کیفیت نمی توان پشتوانه ای برای آن متصور بود چه اینکه اگر قرار بود مردم بر اساس عملکرد چهار سال گذشته و وعده های داده شده روحانی به او رای بدهند شاهد آرایی کمتر از 10 میلیون رای بودیم .

کنار رفتن قالیباف به نفع رئیسی هم حرکت درستی بود که مانع تجزیه شدن آراء جبهه مردمی انقلاب شده و از طرفی شائبه اختلاف را از پیکر اصولگرایان پاک کرد و این یکرنگی است که این روزها مخالفین را رنج می دهد .

نکته مهم دیگر آرای سید ابراهیم رئیسی خاصه متعلق به جنبش محرومین و مستضعفین و وارثین اصلی زمین ، خانواده های شهدا ، طلاب و مراجع تقلید بوده و خط اصیل انقلاب اسلامی را رهبری می کرده است از این جهت می توان سید ابراهیم رئیسی را قویترین لیدر سیاسی فعلی کشور قلمداد کرد که در آینده کشور و معادلات سیاسی حتی در نقش های مهمتر از رئیس جمهوری هم می تواند نقش آفرینی کند .

نویسنده : جواد عموزاد

انتهای پیام /