Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از کم بودن سرانه درآمد استان گلستان نسبت به میانگین کشوری گفت: در حال حاضر حدود 80 هزار بیکار مطلق در استان گلستان داریم.

به گزارش تیتر آزاد به قنل از قابوس نامه، با عنوان این مطلب اذعان کرد: سالانه در کشور بیش از یک میلیون نفر وارد بازار کار می شوند و این درحالی است که از قبل نیز 2 و نیم میلیون نفر بیکار در کشور وجود داشته است.

وی اذعان کرد: در بخش اشتغال ناقص نیز استان گلستان رتبه یک را در کشور داشت که با تلاش های انجام شده در سال 96 به رتبه 6 را در کشور رسیده است.

مازندرانی با اشاره به کاهش 9 درصدی اخراج در استان گلستان نیز گفت: این میزان کاهش، نسبت سال گذشته به آمار سال 95 است و ادامه داد: در سال 95، چهارهزار و 190 نفر بیمه بیکاری دریافت می کردند که این عدد در سال 96 به در سال 95 به 3 هزار و 950 نفر رسیده است.

وی تسهیلات بخش توسعه و رونق تولید در سال 96 را 970 میلیارد تومان و تعهد تولید در این سال را نیز 19 هزار و 400 نفر عنوان کرد که سهم گنبد 3 هزارو 190 نفر است و گفت: با توجه به افزایش سهم گلستان به 30 هزار نفر، قطعا سقف تعهد گنبدکاووس نیز حداقل به 5 هزار نفر می رسد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: ابلاغ دیرهنگام دستورالعمل اعطای تسهیلات در سال 96 باعث شد اعتبارات به خوبی جذب نشود و با وجود حدود 44 میلیارد ریال طرح بنگاه اشتغال فراگیر در بانک ها ، تاکنون تنها 2 میلیارد تومان جذب شده است.

وی همچنین با اشاره به تسهیلات اشتغال فراگیر گفت: در این بخش 385 میلیارد تومان طرح به بانک ارائه شده است که تنها 34 میلیارد ریال جذب شده است یعنی تنها حدود 10 درصد جذب .

مازندرانی افزود: مسئله دیگری که در کنار جذب درست اعتبارات باید در نظر داشت ، بحث نظارتی است که در سالهای گذشته به دلیل عدم نظارت بر خرج کردهای تسهیلات، انحرافاتی در مسیر ایجاد کرده بود.

وی خاطر نشان کرد باید در معرفی طرح ها بیشتر توجه شود و نباید تنها به یک موضوع بپردازیم برای مثال در گنبدکاووس ظرفیت خوبی در بحث گردشگری، صنایع تبدیلی و گیاهان دارویی و it وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است و اینطور نباشد که از 120 میلیارد طرح بیش از 40 درصد دامداری است!

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جذب تسهیلات در گنبدکاووس رضایت بخش ندانست و گفت : در مرحله اول اعتبارات بخش اشتغال روستایی 81 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشته ایم که توانستیم بیش از 13 میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی کنیم و در شهرستان گنبد 12 درصد از ابلاغ به بانک ها معرفی شده اند که این عدد تا این زمان خوب است اما نقطه منفی قابل بررسی در شهرستان مسئله جذب است که با گذشت حدود 2 ماه متاسفانه صفر است ، هرچند تعطیلات در بخشی از این مسئله می تواند تاثیرگذار باشد اما با این حال می توانستیم حداقل نیمی از این اعتبار را جذب کنیم.

انتهای پیام/