Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

عضو کمیسیون شوراها در مجلس با اشاره به عملکرد ضعیف دولت در چند ماه گذشته گفت: استیضاح زنگنه، ربیعی، کرباسیان، رحمانی فضلی، شریعتمداری و حجتی از سوی نمایندگان در حال پیگیری است.

به گزارش تیتر آزاد، حسین مقصودی، عضو کمیسیون شوراها در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور اظهار داشت: طی دو ماه گذشته نمایندگان مجلس به اشکال مختلف به دولت به ویژه آقای روحانی اعلام کردند که کابینه خود به ویژه تیم اقتصادی را ترمیم کند اما آقای روحانی به لحاظ سیاستی ترجیح می داد این افراد بر مسند وزارت همچنان باقی بمانند.

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی کشور نماینده ضعف در تیم اقتصادی دولت است عنوان کرد: طی چند روز اخیر نمایندگان نامه های زیادی برای استیضاح وزرای مختلف نوشته و امضا کرده‌اند که برخی از آنها به هیأت رئیسه تحویل داده شده و برخی دیگر نیز هنوز در حال جمع آوری امضا هستند.

استیضاح وزرای نفت، کار، اقتصاد، کشور، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی روی میز نمایندگان

عضو کمیسیون شوراها در ادامه گفت: استیضاح زنگنه در مجلس در حال گذراندن مراحل پایانی است، امضاها جمع آوری شده و باید زنگنه به مجلس بیاید تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهد؛ استیضاح از هیأت رئیسه خارج شده و به کمیسیون ارجاع داده شده است که در آخرین مرحله از کمیسیون هم خارج شده و از آنجایی که نمایندگان همچنان قانع نشده اند اگر امضاهای نمایندگان کم نشود به زودی این استیضاح در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

مقصودی در خصوص استیضاح دومین وزیر که در دستور کار مجلس است گفت: استیضاح رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور نیز توسط آقای کواکبیان نماینده تهران در حال پیگیری است و با تعدادی امضا امروز تحویل هیأت رئیسه شد تا در دستور کار قرار بگیرد.

وی ضمن انتقاد از اوضاع اقتصادی گفت: استیضاح وزیر اقتصاد یکی از اولویت های اصلی بسیاری از نمایندگان بود که با بیش از 60 امضا تحویل هیأت رئیسه شد تا به آن هم رسیدگی شود؛ علت اصلی این استیضاح مشکلات اقتصادی و عدم مدیریت از سوی این وزارتخانه است.

عضو کمیسیون شوراها ضمن تبیین برخی از مشکلات کارگران و معضل بیکاری در جامعه گفت: استیضاح وزیر کار هم در مراحل پایانی است و به هیأت رئیسه تحویل داده شده و از آنجا جهت بررسی به کمیسیون تحویل داده شد که البته این استیضاح از مدت ها قبل از سوی نمایندگان پیگیری می شد.

نماینده مردم سبزوار در ادامه گفت: امضاهای استیضاح وزیر کشاورزی به 15 عدد رسیده و عده ای از نمایندگان همچنان پیگیر جمع آوری نامه های این استیضاح بودند تا در ادامه با تکمیل امضاها آن را تقدیم هیأت رئیسه کنند. برخی از نمایندگان پیگیر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بودند.

تقدیر از عملکرد آذری جهرمی بابت انتشار اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی

مقصودی ضمن تشکر از عملکرد آذری جهرمی بیان داشت: عده ای از نمایندگان از عملکرد وزیر ارتباطات به عنوان وزیر جوان و پر کار در کابینه دولت طی نامه ای تقدیر کردند؛ اقدام آذری جهرمی در انتشار اسامی شرکت های دریافت کننده ارز 4200 تومانی و رسوا کردن این افراد بسیار اقدام پسندیده ای بود و انتظار می رود سایر وزرا نیز اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی را منتشر کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان توصیه نامه ای برای روحانی هم داشتند که به خاطر سوء مدیریت در مسأله ارزی کشور و عدم مدیریت از سوی سیف، آقای سیف را برکنار کند چرا که برکناری سیف از اختیارات رئیس جمهور بوده و برای ما هم سوال بود که چرا تاکنون روحانی به این مساله رسیدگی نکرده است.

فراکسیون امید؛ پیگیر اصلی عدم کفایت سیاسی روحانی در مجلس

عضو کمیسیون شوراها در بخشی دیگر از سخنان خود به تلاش برخی از نمایندگان برای امضای نامه ای با 17 دلیل برای عدم کفایت سیاسی رییس جمهور اشاره کرد و گفت: بر خلاف انتظار و شایعاتی که در برخی رسانه ها منتشر شده عدم کفایت سیاسی روحانی را اساساً نمایندگان پایداری و اصولگرایان پیگیری نمی کنند.

مقصودی با بیان اینکه هنوز من و تعدادی از نمایندگان در این خصوص قانع نشده ایم و این نامه را امضا نکرده ایم بیان داشت: علت اصلی طرح این مساله در مجلس مشکلات اقتصادی کشور و عدم مدیریت اقتصاد و چالش های پیش آمده برای کشور است.

وی همچنین گفت: هیچ یک از نمایندگان پایداری عدم کفایت سیاسی روحانی را امضا نکردند اما در میان امضا ها اسامی نمایندگان فراکسیون امید مجلس به چشم می خورد.

انتهای پیام/