Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

اولین روز آبان ماه ۹۷ بود که خبرگزاری ایسنا خبری مبنی بر کشف 1200 ضد یخ تقلبی در آزادشهر را در سایت خود کار کرد و دیگر سایتها نیز به نقل از این خبرگزاری این خبر را نشر دادند. اما متن این خبر بسیار خلاصه بود و خبرنگار ایسنا زوایای دیگر و پنهان ماجرا را مورد بررسی قرار نداده بود.

 به گزارش تیتر آزاد، همان طور که در خبرها خوانده‌اید، در نخستین روز آبان ۱۳۹۷ قربانعلی محمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آزادشهر از کشف و توقیف 1200 عدد ضد یخ تقلبی در این شهرستان خبر داد.

وی اعلام کرده بود؛ تعداد 100 کارتن 12 عددی ضد یخ با نشان استاندارد جعلی با سوءاستفاده از نام و برند تجاری کشف شد و این ضد یخ‌های تقلبی با حضور مأمورین نیروی انتظامی و کارشناسان اداره استاندارد توقیف شد.

اما نکاتی مهمی که برای روشن شدن و شفافیت موضوع لازم بود از محمدی پرسیده نشده بود.

نکته اول اینکه، این ضد یخ ها از کجا به کجا می رفتند. با تحقیقات خبرنگار ما معلوم شد، یک راننده اتوبوس بنام اردشیر این ضد یخ ها را از شهر گنبد کاووس و از یکی از افراد ذی نفوذ در این شهر خریداری کرده و آنها را به شهر زاهدان برای تحویل به فردی بنام ریگی حمل می کرده است.

3

نکته دوم که باید به آن توجه شود، آیا این فرد ذی نفوذ، سابقه همچنین تخلفاتی را داشته است یا خیر!؟

در جواب به این سوال باید گفت، بله، این فرد در سال گذشته نیز ضد یخ تقلبی‌ای بنام کاسپر را با کد استاندارد جعلی وارد بازار استان گلستان کرده بود که خبر آن از سایت تیتر آزاد منتشر شد، اما به دلیل کافی نبودن ادله علیه وی، هیچ برخوردی با وی انجام نشد.

با توجه به این دو نکته، نتیجه های مهمی برداشت می شود.

اول آنکه ادعای برخی از مخالفان این فرد ذی نفوذ که بارها به اداره صمت و استاندارد اعلام شده بود، مبنی بر ساخته شدن ضد یخ‌های تقلبی در گنبد و به واسطه وی درست بوده است.

به گفته مخالفان این فرد، آنها چند بار نشانی مرکز تولید ساخت این ضد یخ ها را به اداره استاندارد و صنعت و معدن گنبد کاووس داده بودند، اما به دلایلی نامعلوم، وی زودتر از رسیدن ماموران آنجا را خالی کرده بود.

لازم به ذکر است که در ماه های گذشته نیز ضد یخی با کد استاندارد تقلبی بنام پنگوئن در شرق استان گلستان پخش شد، که به دلیل پیگیر شدن مخالفان این فرد ذی نفوذ، پخش آن متوقف شد.

از مطالبی که مخالفان این فرد بیان کردند، علت فروش این ضد یخ ها با نامی متفاوت از کاسپر و پنگوئن به فروشگاهها در زاهدان مشخص می شود. از آنجا که این دو نام قبلا رسانه ای شده و اعتماد عمومی نسبت به آنها کاسته شده بود، تغییر نام این محصول امری طبیعی بوده است.

همچنین به دلیل پیگیری مخالفان این فرد در استان گلستان، طبیعی بود که بازار فروش این محصول از استان گلستان به یک استان دیگر تغییر داده شود.

اما چند نکته عجیب تر در خصوص این موضوع

۱- از مغازه همین فرد ذی نفوذ، مقدار زیادی ضد یخ کاسپر گرفته می شود، اما در گزارش تعداد آنها محدود به عددی زیر ۲۰ می شود. همچنین تخلف بنام شاگرد این شخص نوشته می شود، در حالی که مجوز مغازه بنام وی بوده است.

۲- در ماجرای ضد یخ کاسپر، یکی از مغازه داران آزادشهری ابتدا اعلام می کند که ضد یخ ها را از وی خریداری نموده است، اما بعد از چند ساعت، حرف خود را پس می گیرد و شماره فردی را میدهد که توزیع کننده محصول است و خود جریمه را به جان می خرد.

( در گفتگو با پسر این فرد، وی مدعی شد که آن فرد ذی نفوذ، تماس گرفته و اعلام کرده که تمام جریمه ها و به علاوه را متقبل می شود.)

۳- در قضیه همین اتوبوس نیز، همانطور که مشاهده می کنید، راننده اتوبوس نام این فرد را در صورتجلسه آورده و به امضاء مسئولین مربوطه رسیده است، اما بعد از ساعتی حرف خود را پس می گیرد و نام فردی مجهول الهویه را اعلام می کند.

۴ - این فرد ذی نفوذ، در مکانی که مشغول به فعالیت است تخلفات زیادی دارد و اداره صمت گنبد آن را صورتجلسه کرده است، اما جای سوال اینجاست که چرا هیچ برخوردی با وی انجام نشده است.

۵- و نکته آخر آنکه، در مبارزه با مفاسد اقتصادی و بخصوص محصولات تقلبی، باید تولید کننده را شناسایی و مجازات کرد، اما در مورد این ضد یخ ها، کسی دنبال تولید کننده نمی گردد در حالیکه با یک کار پلیسی ساده می شود، تولید کننده را پیدا کرد.

در همین خصوص فرمانده انتظامی آزادشهر به خبرنگار ما گفته بود، اگر اداره استاندارد یا صنعت و معدن به پلیس مکاتبه‌ای در خصوص کشف انبار و دستگیری تولید کننده این ضد یخ ها بزنند، پلیس آمادگی ورود به این موضوع را دارد.خبرنگار ما نیز این موضوع را به مسئولین اداره صمت و استاندارد اعلام کرد اما متاسفانه خبری از مکاتبه نشد!

انتهای پیام/