Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

شهردار آزادشهر گفت: متاسفانه آتش نشانی آزادشهر امکانات ندارد و تا رسیدن به یک آتش نشانی معمولی فاصله زیادی دارد و مسئولین استان باید به فکر تجهیز آن باشند، هر چند بنده منتظر آنها نخواهم نشست و برای تجهیز آن اقدام خواهم کرد.

به گزارش تیتر آزاد، علی اصغر منصوری شهردار آزادشهر عصر دیروز در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان آزادشهر ضمن تبیین جایگاه و اهمیت خبر نویسی و اطلاع رسانی درست، اظهار کرد: اخبار و مطالبی که توسط خبرنگاران در جامعه منتشر می شود تاثیر گذاری بیشتری دارد و به همین دلیل خبرنگاران باید در نوشتن خبر دقت کنند.

وی ادامه داد: در بحث حقوق بیت المال، مسائل اجتماعی ،حق مردم و ... اگر خوب موضوع را متوجه نشویم و بخاطر اشتباه در درک، خط و جناح و رفاقتها از خطایی چشم پوشی کنیم، حقی ضایع شود و یا موضوع کوچکی را بزرگ جلوه دهیم ، نخواهیم توانست در درگاه خدا پاسخگو باشیم.

منصوری سپس به پاسخ سوالات خبرنگاران پرداخت. و در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص بکارگیری ۴ نفر در شهرداری با فشار شورای شهر با وجود مغایرت جذب افراد با مصوبات ابلاغی سال ۱۳۹۶ گفت: شهرداری یک سیستم پویا است و نمی شود آن را محدود کرد. آیین نامه های زیادی است که قابلیت اجرایی ندارد. مثلا در شهرداری آزادشهر و در قسمت آتش نشانی ۳ نفر حضور دارند ، در حالیکه حد اقل ۵ نفر باید برای یک تیم آتش نشان و برای یک شیف کاری حضور داشته باشند.

شهردار آزادشهر ادامه داد: همانطور که همگان استحضار دارند، آتش نشانی ها باید ۳ شیفت فعال باشند، زیرا حفظ جان و مال مردم قابل معامله و کوتاهی کردن نیست. با این تفاسیر اگر بخواهیم آتش نشانی شهرداری را فعال و با صلابت نگه داریم ، حداقل نیاز به ۱۲ نیروی جدید داریم.

وی بیان کرد: متاسفانه آتش نشانی آزادشهر امکانات ندارد و تا رسیدن به یک آتش نشانی معمولی فاصله زیادی دارد و مسئولین استان باید به فکر تجهیز آن باشند، هر چند بنده منتظر آنها نخواهم نشست و برای تجهیز آن اقدام خواهم کرد.

منصوری تصریح کرد: در آزادشهر آپارتمان ۷ طبقه داریم، اما ماشین آتش نشانی دارای نردبانی که بشود به طبقات بالا دسترسی پیدا کرد نداریم. تجهیزات امداد نجات ما ناقص است و بهتر بگویم ما فقط یک ماشین آتش خاموش کن قدیمی داریم.

شهردار آزادشهر افزود: اما قسمت دوم سوال شما که مربوط به فشار شورای شهر بود، باید بگویم که بنده خودم به اعضای شورا پیشنهاد دادم که اگر فردی را برای جذب مد نظر دارند معرفی کنند. زیرا بر اساس قانون ما نمی توانستیم نیروی قرار دادی، شرکتی و پیمانی بگیریم و باید از نیروی روزمزد استفاده می کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در جذب نیروی روزمزد عقلانی نیست که آگهی گردد و آزمون برگزار شود. زیرا قبولی در آزمون برای شرکت کننده ایجاد حق می کند. لازم به ذکر است که آقای عجم (یکی از اعضای شورای شهر ) با بکارگیری برادرش مخالفت است ، اما بنده خودم برای بکارگیری وی اصرار دارم.

منصوری اظهار کرد: حتما برای جذب نیروی شرکتی، قراردادی و یا پیمانی با استانداری و وزارت کشور رایزنی خواهم کرد، زیرا نیروهای آتش نشان نیاز به آموزش دارند و به صلاح نیست که نیروی آموزش دیده را روزمزد استفاده کنیم تا با ایجاد شرایط کار قراردادی برای آن نیرو در جایی دیگر دست شهرداری خالی بماند.

222

شهردار آزادشهر در پاسخ به لطمه خوردن عدالت اجتماعی با این روش جذب نیرو گفت: بطور حتم اگر اجازه جذب نیروی قراردادی و ... داده شود، آزمون برگزار و شرایط استخدام را برای همه یکسان می کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر تصمیم او در خصوص سرعتگیرهای غیر استاندارد شهر گفت: بارها گفته ام که با سرعتگیر مخالفم. باید روی مقوله فرهنگ کار شود. بطور حتم سرعتگیرهایی که مصوبه شورای ترافیک را ندارد حذف و مابقی را استاندارد سازی می کنم.

منصوری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که در مخالفت با فروش املاک شهرداری و سرمایه گذاری در پارک زیتون بود، تصریح کرد: دغدغه شما را ستایش می کنم، اما باید بدانید که املاک فروخته شده جزي از سرمایه های جاری شهرداری بوده است.

شهردار آزادشهر ادامه داد:درآمد شهرداریها از دو قسمت عوارض و تفکیک زمینها است. بر اساس قانون شهرداری ها در تفکیک زمینها ، می توانند از مالک پول طلب کنند و یا سهمی از زمین را برای خود بر دارند. زمینهای به مناقصه گذاشته شده، جزء زمینهای تفکیکی بودند.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است که زمینهایی نیز وجود دارد که شهرداری برای سرمایه گذاری آنها را خریداری کرده است و در صورت نیاز می تواند آنها را بفروش برساند. من بر این باورم که شهردار علاوه بر مدیریت بر خدمات رسانی، باید تاجر نیز باشد.

منصوری خاطرنشان کرد: شهرداری آزادشهر را با ۹ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و این بهانه‌ای نخواهد بود که کار نکنم. با فروش یکی از همین زمینهایی که برای سرمایه گذاری خریداری کرده ایم، (۸۰۰۰ متری) حتما تمام بدهی شهرداری را تسویه و ۱۰ میلیارد تومان برای بودجه سال آینده کنار خواهم گذاشت.

شهردار آزادشهر یادآور شد: البته لازم است بدانید که به تازگی در تفکیک زمینی، بجای درخواست پول ۱۴ قطعه زمین به سرمایه های شهرداری افزودیم تا در آینده شاما ارزش افزوده شود و دست شهردار بعدی را برای مدیریت شهر باز بگذارد.

وی در رابطه با پارک زیتون اظهار کرد: اینکه می گویند مالکیت پارک زیتون برای شهرداری نیست، اشتباه است. ما برای زمین این پارک سند داریم. اختلاف در خصوص این پارک در بحث تغییر کاربری زمین بوده است که آن هم اشتباه از طرف جهاد کشاورزی می باشد. زیرا پارک زیتون مصوبه ملی دارد و نماینده جهاد در جلسه تصویب آن شرکت داشته است.

منصوری ادامه داد: منابع طبیعی نیز، قسمتی از زمینها را به شهرداری‌ها می دهد تا در آن درختکاری کرد و بوستان درست کنند. به همین دلیل، با منابع طبیعی هم به مشکل نخواهیم خورد. به نظر من اگر تاکنون این پارک به نتیجه نرسیده، دلیلی غیر از مخافت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی داشته است!

شهردار آزادشهر در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با برنامه‌های وی در آسفالت خیابانها گفت: ما ۵۰۰۰ تن آسفالت داریم و در حال رایزنی هستیم تا با کمک نماینده محترم ۵۰۰۰ تن دیگر نیز دریافت کنیم. با این آسفالتها خیابانهای اصلی را روکش خواهیم کرد و اولویت با خیابان شهید بهشتی خواهد بود.

وی در پایان از بازگشایی ۳ خیابان، انتهای ۲۰ متری نوری به خیابان مدرس، خیابان شاهرود به نواب و خیابان معلم به خیابان گرگان از سمت ساختمان یازرلو در ماهای آتی خبر داد.
انتهای پیام/