Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیر حوزه علمیه الغدیر آزادشهر : اگر کسی بخواهد اوج بگیرد و به کمال انسانی برسد راهی بجز افزایش درک و فهم ندارد، فرق انسان با تمام ماسوای انسان همین فهم و درک است، هر چند حسین فهمیده را از کتابهای درسی حذف کرده اند، اینها با درک و فهم مشکل دارند، زیرا نمی فهمند.

به گزارش تیترآزاد، مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق (ع) شب گذشته در حسینیه علی اکبر های امام خامنه ای آزادشهر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید مصطفی میرفیضی مدیر حوزه علمیه الغدیر آزادشهر به عنوان سخنران دعوت شده بود.

میرفیضی در سخنان خود ضمن تشریح دوران زندگی امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: امامت امام صادق(ع) همزمان شده با اوج افول قدرت بنی امیه و ابتدای قدرت گیری بنی عباس و درگیری های بین آنها، اما چرا امام صادق (ع) در این معرکه که ظالمین با ظالمین مشغول شده بودند و پتانسیل تشکیل حکومت هم وجود داشت، احقاق حق نکردند؟!

مدیر حوزه الغدیر آزادشهر ادامه داد: در تاریخ آمده است که در همان معرکه ها بود که ۳ تا از سرداران بنی امیه برای بیعت با امام آمدند اما امام قبول نکرد. یکی از کسانی که خیلی عرض ارادت می کرد و اسرار بر قیام امام می کرد ابومسلم خراسانی بود که ادعا داشت ۱۰۰ ها هزار نیروی اماده نبرد دارد. امام صادق (ع) در جواب ابومسلم فرمودند: نه تو مرد ما هستی و نه زمانه زمانه ما.

سخنران مراسم ضمن یاد آوری قضیه در تنور روشن رفتن یار امام صادق (ع) به دستور ایشان و اقرار ابومسلم خراسانی به اینکه ۱ نفر هم مانند این یار امام در سپاهش ندارد که از امام اطاعت محض کند ، تصریح کرد: ولایت مطیع می خواهد نه مدعی، همه عالم را اگر جمع کنیم عصاره عالم یک کلمه می شود و آن ولایت ا... است.

2

وی ادامه داد: این ولایت با همه وجود در نسل حضرت محمد (ص) وجود دارد. نخ اعتبار همه کائنات، اصول و فروع دین و اخلاقیات ولایت است. آن مهر تایید کننده همه ی عبادات و عبودیات ولایت است. اگر این نباشد همه جرم و جنایت است. ولی خدا در قبال هر چه و هر کس موضع بگیرد، آن چیز و آن کس هرچه و هر کس باشد باطل است. حتی اگر جوهری نوشته شده آیات قران یا احادیث باشد.

حجت الاسلام میرفیضی افزود: ولایتمداری هزینه دارد و هزینه آن را با ادعا نمی شود پرداخت بلکه هزینه آن اطاعت محض از ولی است.

مدیر حوزه الغدیر با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در خصوص ولایتمداری بیان کرد: امام علی(ع) در خصوص نشناختن جایگاه ولی در جامعه می فرمایند؛ آنقدر روزگار مقام علی را (ولی و ولایت را) تنزل داده است که مردم گفتند که اگر علی این چیز را می گوید، معاویه نیز این چیز را می گوید. بله عزیزان در کلاس ولایتمداری خیلی زشت است که انسان بگوید اگر آقا این را می گوید، خوب آمریکایی ها و ۵+۱ نیز این را می گویند.

سخنران مراسم ادامه داد: آقا ( امام خامنه ای) می فرمایند؛ مردم ما صاحب فرهنگ و تمدن هستند. تمام قرآن تعلیم و تربیت است، یک مجموعه صهیونیستی می آیند برنامه تدوین می کنند که برای سال ۲۰۳۰ ما را به فلان نقطه برسانند و ما را مدیریت کنند. بعد این آقایان می گویند ما از هرچه بگذریم از ۲۰۳۰ نمی توانیم بگذریم!

وی افزود: این آقایان در ولایتمداریشان خیلی خراب هستند، یا بهتر بگویم ولایتمداریشان نابود است. دینی که برای تعلیم و تربیت، بالندگی و افزایش درک و فهم انسان برنامه نداشته باشد بدرد نمی خورد و باید گفت خاک بر سر این چنین دینی و پیروانش که از آن تابعیت می کنند.

حجت الاسلام میرفیضی خاطرنشان کرد: به مقداد گفتند آن زمان که به امیرالمومنین جسارت می کردند کجا بودی؟ گفت چشم به دهان علی داشتم. آری در کلاس ولایتمداری انسان دنبال اشاره ها است و آمادگی همیشگی دارد. نه اینکه ولی فقیه بیاید انرژیش را بگذارد، این همه بحث و گفتگو کند بعد اینها دنبال این باشند که یک چیز دیگری ازش در بیاورند.

3

مدیر حوزه علمیه الغدیر ادامه داد: حال دلیل قیام نکردن امام صادق روشن تر شد، حضرت قیام نکرد، زیرا ولایتمداری به معنای واقعی کلمه وجود نداشت. مردم ناآگاه و بی بصیرت بودند و با اینکه ظاهرا می شد حکومت تشکیل داد اما به دلیل اینکه دوام و بقاع نداشت دست به قیام نزد. بنی امیه بسترهای جامعه را خیلی آلوده کرده بودند. در زمان امام سجاد و ۱۰ سال پس از واقعه عاشورا، رقاصه ای به مدینه می آید و ۱۰ هزار نفر به پیشوازش می روند، این رقاصه به مکه می رود، مردم طواف را رها کرده و به سمت او می روند و بعد از رفتنش از مکه از دوریش می گریند، بسترها تا این حد آلوده شده بود.

سخنران مراسم افزود: امام صادق (ع) در دعوای بین امویان و عباسیان فرصت خوبی گیر آورد تا اصلی ترین کار خود یعنی مبارزه با نااگاهی و جهل مردم را با آموزش علم و معارف اسلامی و بالا بردن سطح فهم، شعور، درک و معارف مردم شروع کند.

وی اظهار کرد: باطل برای پیشبرد اهداف خود نیاز دارد تا جامعه در جهل و نادانی بماند و لذا یکی از تحریم هایی که انجام می دهند تحریم علمی است. این تحریم ها زمان ائمه اطهار نیز وجود داشته است. در زمان امویان تحریم ها خیلی شدید بود و در زمان عباسیان، به دلیل رواج مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و ازدیاد دیگر مکاتب، بنی عباس نمی توانستند جلوی بصیرت افزایی را بگیرند نه اینکه نخواهند.

حجت الاسلام میرفیضی ادامه داد: مهمترین و اصلی ترین حربه شیاطین و استکبار، نگهداشتن جامعه در جهل و نادانی است. وقتی جهل و نادانی بود آنها می توانند نقشه های خود را پیاده سازی کنند برای همین از روشنگری و بصیرت افزایی هراس دارند و همواره می خواهند دیدبانها و کسانی که بصیرت افزایی می کنند را به تنهایی و عزلت بکشانند . چون وقتی اگاهی باشد شیطان و استکبار جایی در معرکه ندارند.

سخنران مراسم افزود: مقام معظم رهبری بارها و بارها تذکر داده اند و تاکید کرده اند که باید بصیرت افزایی و روشنگری کرد. زیرا دشمن فهمیده است که اگر بخواهد خاک مسلمین را بدست آورد ابتدا باید فکر کردن را از آنها بگیرد. شیاطین برای در دست گرفتن همه چیز ابتدا فکرها را تغییر می دهند.برای همیناست که مقام معظم رهبری فرمودند؛ استکبار دنبال تغییر دادن بینش و افکار جامعه ما است.

وی در ادامه گفت: باید پایگاه های دشمن را بشناسیم و با آن مقابله کنیم. دشمن م خواهد با تغییر افکار ما، ما را مانند مهر های شطرنج در اختیار بگیرد و حرکت ما به اختیار آنها باشد. شیاطین برای در دست گرفتن  جامعه  و هدایت جامعه به سمت یک هدایت رام شده شیطانی باشد باید ۳ چیز را در جامعه افزایش دهند. ۱- ابتذال ۲- مخدرات ۳- مشروبات

1

حجت الاسلام میرفیضی بیان کرد: شیاطین بستر این چیزها را فراهم می کنند. فکر کرده اید که چرا روی ایران ۶۰ ماهواره با بیش از ۲۰۰۰ کانال قرارداده اند. یا اینکه چرا شبکه های مجازی به این راحتی و با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار می دهند. نیازنیست که دشمنان در کشور ما کاواره راه بیندازند تا به اهداف خود برسند، با همین موبایلها و فضای مجازی، فضایی ۱۰۰ برابر بدتر از کاواره را ایجاد کرده اند.

مدیر حوزه علمیه الغدیر ادامه داد: اگر کسی بخواهد اوج بگیرد و به کمال انسانی برسد راهی بجز افزایش درک و فهم ندارد، فرق انسان با تمام ماسوای انسان همین فهم و درک است، هر چند حسین فهمیده را از کتابهای درسی حذف کرده اند، اینها با درک و فهم مشکل دارند، زیرا نمی فهمند.

سخنران مراسم در پاین سخنانش گفت: الحمدلله فرمان جامعه دست ولی خداست. مثل مسئول آموزش رانندگی که اگر بخای تخلف کنی به شما تذکر می دهد و اما اگر قرار باشد تصادف کنی یا آسیبی ایجاد شود ترمز را می گیرد و فرمان را می چرخواند. اما عزیزان من ولی فقیه وظیفه ای والاتر دارد و آن پایه گذاری تمدن اسلامی است، زیرا قرار است این حقیقت به همه عالم برسد، پس بیاید بصیرت خود را بالا ببریم و در افزایش بصیرت جامعه کوشا باشیم.

4

انتهای پیام/