Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

کارگران آجر ماشینی «گنبد» آزادشهر واقع در کیلومتر ۳ جاده آزادشهر – مینودشت امروز در جلوی فرمانداری آزادشهر در اعتراض به قطع متوالی گاز کارخانه، عدم دریافت حقوق، نریختن بیمه کامل توسط کارفرما و ... تجمع کردند.

به گزارش تیتر آزاد، کارگران شرکت آجر ماشینی «گنبد» آزادشهر واقع در کیلومتر ۳ جاده آزادشهر – مینودشت در اعتراض به قطع متوالی گاز کارخانه، عدم دریافت حقوق، نریختن بیمه کامل توسط کارفرما و ... مقابل فرمانداری آزادشهر تجمع کردند.

عدم پرداخت حق بیمه

یوسف کوهستانی، یکی از کارگران این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: مدیر شرکت ۲ سال بیمه بنده را واریز نکرده است. بنده ۲۰ سال در شغل سخت و زیان آور کار کرده ام و باید اردیبهشت ۹۶ بازنشست می شدم به همین دلیل مجبور شدم شخصا بیش از ۵ میلیون حق بیمه واریز نمایم تا سابقه ۲۰ سال ام پر شود.

کوهستانی ادامه داد: با وجود پرداخت این مبلغ، طبق قانون کارفرما باید ۱۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان حق بیمه 10 سال باقی مانده از 30 سال را واریز نماید تا بنده بازنشسته شوم.

کارگر آجر ماشینی گنبد افزود: من اعلام کردم که حاضرم ۱۰ میلیون تومان از این مبلغ را شخصا واریز نمایم و مابقی را شرکت پرداخت کند که نماینده شرکت در حضور رئیس تامین اجتماعی آزادشهر قول مساعدت داد، اما خارج از دفتر رئیس تامین اجتماعی آزادشهر، اعلام کرد که ندارد و کسی نیز به او اعتماد ندارد تا از وی قرض نماید و از من درخواست کرد که اگر امکان دارد با چک بنده از کسی بگیرد.

وی ادامه داد: من ۴ میلیون چک دادم و قرار شد دو روز پیش ساعت ۱۲ تامین اجتماعی آزادشهر باشد و الباقی را پرداخت کند، اما تا ساعت ۱۴ که بنده آنجا بودم حاضر نشد و تلفن همراهش را پاسخ نداد. بنده با احتساب پول های پرداختی بابت حق بیمه و حقوق های عقب افتاده حدود ۵۰ میلیون تومان از شرکت طلب دارم.

علی منصوری، یکی دیگر از کارگران این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بنده ۱۳ سال در شغل سخت کار کردم و حدود ۹ ماه برای من بیمه رد شده است.

یکی دیگر از کارگران این شرکت که در تجمع حضور داشت، بیان کرد: شرکت بخاطر قطع گاز و برق ، حدود ۴ ماه تعطیل بود و ما دنبال بیمه بیکاری رفتیم. یک مسئولی در گرگان به نام آقای خواجه به ما گفت که به دلیل عدم واریز مرتب حق بیمه ها توسط کارفرما، امکان ندارد که به شما بیمه بیکاری تعلق بگیرید.

وی ادامه داد: ما از آذرماه دوباره به کار مشغول شدیم، اما تا کنون حقوقی دریافت نکرده ایم. آن تعدادی از همکاران ما که به کار برنگشتند، کارهای بیمه بیکاریشان درست شد و حقوق دریافت می کنند، ما فریب خوردیم. زیرا حداقل تا عید بیمه بیکاری می گرفتیم، اما هم اکنون جواب خانواده خود را چه بدهیم. بیشتر کارگران بیش از ۱۰ میلیون تومان از شرکت طلب کار هستند.

یک کارگر که در بخش اداری این شرکت کار می کرد و بسیار ناراحت بود گفت: بنده ۲۸ سال کار کرده ام و حدود ۲۶ سال بیمه برایم رد شده است. دو سال سربازی دارم و ۲۱ ماه ایثارگری، اگر کارفرما ۲ سال بیمه من را رد می کرد الان بازنشسته شده بودم.

چرا گاز شرکت برادر مدیر عامل اداره گاز استان و مشاور استاندار قطع نمی شود؟!

ابراهیمی نماینده شرکت آجر ماشینی گنبد، در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: درست است ما به اداره گاز بدهی داریم، اما در استان همه شرکت های آجر ماشینی از ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان بدهی دارند و تا بحال یک بار هم گاز آنها قطع نشده است، در حالی که گاز شرکت ما هر چند وقت قطع و شرکت را به تعطیلی می کشاند.

ابراهیمی ادامه داد: این تعطیلی ها علاوه بر خسارتهایی که بخاطر خوابیدن کار به ما می زند، ما را در حقوق کارگران نیز بدهکار می کند. زیرا در ۱۰-۲۰ روز بیکاری شرکت، باید حقوق کارگران پرداخت شود، آن هم بدون درآمد.

نماینده شرکت آجر ماشینی افزود: شرکت برادر مدیر عامل اداره گاز استان و مشاور استاندار هم بدهی دارد، چرا کسی به آنها تذکر نمی دهند. در غرب استان چند شرکت بدهی میلیاردی دارند، اما چون در غرب استان هستند، کسی با آنها کار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره برق قبض فرستاده که ۱۶ بهمن سر رسید آن است، آنوقت رئیس اداره در ۷ بهمن نامه زده که اگر تا ۹ بهمن تسویه نکنید، برق شما را قطع می کنم. یکی نیست بگوید، حداقل به قبض خودتان احترام بگذارید. نمی دانم چرا همه به ما فشار می آورند؟! نمی دانم چرا از بین این همه شرکت، تنها با شرکت ما اینگونه برخورد می شود؟!

ابراهیمی در پایان اعلام کرد: از زمانی که یارانه ها پرداخت می شود، دولتها ۳۰ درصد یارانه صنعت را پرداخت نکرده اند. شما حساب کنید از حدود ۶ میلیارد پول گاز و برق، ۳۰ درصد سهم دولت چقدر می شود! گاز ما بخاطر بدهی دولت قطع می شود.

شرکت آجر ماشینی آزادشهر حدود ۳ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است

در تماس با جعفر عسکری رئیس اداره تامین اجتماعی آزادشهر، وی در خصوص بازنشستگی کارگران این شرکت، گفت: در حال پیگیری هستیم تا آن افرادی که موعد بازنشستگیشان فرا رسیده، بازنشست شوند. اما این شرکت حدود ۳ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است. شرایط این شرکت پیچیده است و ما در حال رایزنی برای متضرر نشدن کارگران هستیم.

چند نمونه از شرکت های اجر ماشینی استان که بدهی مالی به اداره گاز دارند. اگر به شماره کنتورها دقت کنید متوجه قدمت کارخانه خواهید شد.

0q

1q

2q

3q

4q

5q

انتهای پیام/