Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
چاپ
دسته: شهرستان ها
بازدید: 1357

امام جمعه دلند در خصوص شبهه برخ از افراد که می گویند حجاب مختص اسلام است بیان کرد: کسانی که می گویند حجاب مختص اسلام است انسانهایی هستند که مطالعه ندارند. مثلا در آیین قوم یهود آمده است که اگر زنی به نقض قانون یهود پرداخت، مثلا زنی بی آنکه چیزی بر سر داشته باشد به میان مردم برود، مرد بدون پرداخت مهریه می تواند او را طلاق دهد.

به گزارش تیتر آزاد، امروز صبح راهپیمایی و اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده با حضور بانوان محجبه و انقلابی در آزادشهر برگزار شد.

این راهپیمایی در سه مسیر خیابانهای اصلی انجام شد و در انتها به فلکه مرکزی رسید و در آنجا تجمع کردند. 

از مسئولین شهری امام جمعه آزادشهر، جانشین سپاه و هیئت همراه، رئیس اداره تبلیغات و کارکنان اداره تبلیغات ، رئیس دانشگاه آزاد آزادشهر و رئیس بانک ملی شعبه مرکزی در این تجمع حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین کیایی امام جمعه دلند به عنوان سخنران دعوت شده بود. 

1

حجت الاسلام کیایی با اشاره به آیه ۵۹ سوره احزاب در رایطه با حجاب اظهار کردند: خداوند می فرمایند: ای پیامبر به همسران و دخترانت و همسران مومنین بگو، چادرهایشان را برخود فرو پوشند تا بدن، آرایش و زیورهای انها دربرابر نامحرمان قرار نگیرد برای اینکه به عفت و پاکدامنی شناخته شوند.

سخنران مراسم ادامه داد: خداوند می فرماید؛ برای اینکه عفت و پاکدامنی آنها باقی بماند و شان و جایگاه آنها ماندگار شود و در نتیجه از سوی فسق و فجور مورد آزار و اذیت قرار نگیرند باید حجاب خودشان را حفظ کنند.

امام جمعه دلند افزود: اصل حجاب از ضروریات دین است و در شریعت رسول ا... به آن تاکید شده است. پیامبر اکرم در جایی می فرمایند؛ دین ندارد کسی که عهد ندارد. ما که قران را می خوانیم داریم با خدا عهد می بندیم که دستورات ان را اجرا کنیم و حجاب یکی از آن دستورات است. رسول ا... در جایی دیگر فرمودند؛ ابراهیم خلیل ا... غیرتمند بود و من از او غیرتمندترم و خداوند بینی مومنی را که غیرت ناموسی ندارد را به خاک می مالد و او را ذلیل می کند.

وی در ادامه گفت: امام علی (ع) در نهج البلاغه و در نامه ۳۱ در خصوص حجاب می فرمایند؛ زن را در حجاب و پوشش نگه دارید، زیرا زن گل است و نه قهرمان و کارفرما ، همچنین امیرالمومنین در جایی دیگر خطاب به مردها می فرمایند؛ ای مردها آیا حیا نمی کنید ، آیا تعصب و غیرت ندارید از اینکه زنان شما به بازارها با آن وضع کذا و کذا می روند و با مردان نامحرم و اجنبی تماس دارند.

حجت الاسلام کیایی تصریح کردند: دشمن در صدد این است که این پوشش و ارزش را از زنان ما بگیرد و بی عفتی را وارد جامعه ی ما کند. باید به این موضع توجه ویژه داشته باشیم و با امر به معروف و نهی از منکر با این توطئه دشمنان مقابله کنیم.

سخنران تجمع ادامه داد: تذکر من به مادران محجبه این است که فرزندان کودک خود را بی حجاب بیرون نیاوریم. همانطور که کودک با دیدن نماز والدین به نماز می ایستد و ما او را تشویق می کنیم باید از کودکی به آموزش حجاب و تشویق آنها بپردازیم.

امام جمعه دلند در خصوص شبهه برخ از افراد که می گویند حجاب مختص اسلام است بیان کرد: کسانی که می گویند حجاب مختص اسلام است انسانهایی هستند که مطالعه ندارند. مثلا در آیین قوم یهود آمده است که اگر زنی به نقض قانون یهود پرداخت، مثلا زنی بی آنکه چیزی بر سر داشته باشد به میان مردم برود، مرد بدون پرداخت مهریه می تواند او را طلاق دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردی که غیرت دارد نمی گذارد ناموسش بدحجاب و بزک کرده در خیابان و کوچه ها راه برود تا نامحرم به تماشای او بنشیند. از امیرالمومنین علی(ع) در کتاب وسائل الشیعه نقل شده است که می فرماید:پ؛ خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد.

حجت الاسلام کیایی در پایان سخنانش گفت: تلاش کنیم که غیرت خود را تقویت کنیم. نکند خدای ناکرده دشمن غیرت را از ما بگیرد. شهدا در وصیت نامه هایشان درباره حفظ حجاب خیلی سفارش کرده اند. امروز این زنان محجبه و انقلابی که برای این امر الهی و امر به معروف فریضه حجاب راهپیمایی و تجمع کرده اند تو دهنی محکمی به دهان دشمنان اسلام و ایران زدند و من از آنها تشکر می کنم.

 

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

انتهای پیام/