Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
چاپ
بازدید: 1072

حمایت صنف طلافروشان، حمایت صنف کله پزان، حمایت صنف بزازان، حمایت بانکی‌ها، حمایت یانکی‌ها! و وام‌های میلیاردی تنها برای راه‌یابی به مجلسی که در آن قرار است وکیل مردم در امر قانون گذاری شوند!

به گزارش تیترآزاد، به نقل از دانشجو، شام چرب انتخاباتی و کرایه یک هفته‌ای آشپزخانه‌های شهر، عکس‌های آتلیه‌ای تمام قد با انگشت سبابه‌ای که به ناکجاآباد اشاره می‌کند، کت و شلوارهایی که در هر سخنرانی رنگ عوض می‌کند، پوسترهایی که از فرط لامکانی زیر پای عابران پهن می‌شود؛ تنها برخی از ریخت و پاش‌های انتخاباتی برخی کاندیداهاست.
حمایت صنف طلافروشان، حمایت صنف کله پزان، حمایت صنف بزازان، حمایت بانکی‌ها، حمایت یانکی‌ها! و وام‌های میلیاردی تنها برای راه یابی به مجلسی که در آن قرار است وکیل مردم در امر قانون گذاری شوند! آیا قانون گذاری در حوزه‌های مختلفی که گره از کار مردم به خصوص در امر معیشتی باز کند، با اسراف‌های انتخاباتی برخی کاندیداها سنخیتی منطقی دارد؟
اسراف‌های محرز تبلیغاتی برخی کاندیداهای انتخابات این شائبه را در ذهن ایجاد می‌کند که در بهارستان مگر چه خبر است؟ آیا قرار است این اسراف‌ها در آنجا جبران شود؟! آیا هدف غایی کاندیداهای این چنینی می‌تواند «وکالت ملت» باشد؟ رفع این شائبه در وهله اول پرهیز از اسراف تبلیغاتی و در وهله دوم نیازمند شفاف سازی مالی کاندیداها قبل و بعد از ورود به مجلس است.
افزایش محرمانه‌ها موجب شکاف بین دولت و ملت می‌شود
محمد عرب، قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان با تأکید بر اینکه همه کاندیداها باید مواضع و میزان اموال خود را شفاف سازی کنند، گفت: وقتی قرار است مردم فردی را به عنوان نماینده‌شان برگزینند بدیهی است که بخواهند بدانند فرد مورد نظر در چه جایگاهی قرار دارد.
عرب تصریح کرد: مردم باید انتخاب کنند و لازمه ی انتخاب داشتن آگاهی است. اگر مردم به حد کافی آگاهی نداشته باشند چگونه می‌توانند فردی را به عنوان نماینده خود معرفی کنند؟ چگونه می‌شود فردی به عنوان نماینده مردم انتخاب شود و مردم شناخت درستی از وی نداشته باشند؟ حق مسلم مردم است که نماینده خود را بشناسند. بنابراین وظیفه مسئولین است که با شفافیت و صداقت خود را به مردم معرفی کنند.
قائم مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان گفت: شفافیت مالی نه تنها مختص نمایندگان است بلکه همه نهادها و ارگان‌ها موظف به شفافیت هستند. برای مثال عدم شفافیت دولت باعث افزایش شکاف بین دولت و مردم خواهد شد و این عواقبی مانند بحران مشروعیت و بعضا غیر قابل کنترلی را به دنبال درد. چیزی که در این دوره کمتر به چشم می‌خورد و با این حال حق مسلم مردم است.
وی با تأکید بر اینکه مردم حق دارند بدانند، متذکر شد: با مردم محرمانه برخورد کردن باعث بروز نارضایتی و بی اعتمادی‌ست و باید جمهوری اسلامی از آن مبرا شود. زیرا در جمهوری اسلامی نظر و رای مردم است که باعث سربلندی شده نه عملکردهای محرمانه.
لزوم راه اندازی کمپین «رای ندادن به کاندیداهایی با تبلیغات پرهزینه»
میثم احمدی، دانشجوی دندانپزشکی و از فعالان سیاسی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز خاطرنشان کرد: به نظر من باید یک کمپین به نام «کمپین رای ندادن به کاندیداهایی با تبلیغات پرهزینه» راه اندازی شود.
احمدی گفت: مگر کاندیداها مدعی نیستند که هدف ما خدمت است؟ پس تبلیغات میلیاردی چه معنایی دارد؟ مطلب مهم‌تر اینکه اصلا این پول از کجا آمده؟ اگر ثروت شخصیست باید روشن شود منبع درآمد آن از کجاست و اگر اسپانسر دارد باید روشن شود دقیقا این اسپانسر چقدر هزینه کرده و هدف و دلیلش چه بوده است؟
فعال دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: مردم باید به این باور برسند نماینده‌ای که تا این میزان پول برای تبلیغات دارد و درد مردم را نکشیده است، یا اسپانسرهایی گردن کلفت اینچنینی دارد و یا هر دو، هیچ وقت دغدغه‌ی خدمت به مردم را نداشته و نباید به وی رای داد.
نباید انگیزه مالی بر انگیزه خدمت سایه بیاندازد
سجاد فرهمند پارسا، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گلستان با بیان اینکه لازم است نماینده ملت درد مردم کشیده باشد، ابراز داشت: میزان درآمد و سرمایه کاندیداها باید شفاف سازی شود تا وقتی از مجلس بیرون آمدند مشخص شود چقدر به اموال آنان اضافه شده و چرا.
پارسا تأکید کرد: مجلس خانه ملت و جایگاه خدمتگزاران مردم است لذا تلاش برای تصاحب کرسی آن تلاش برای پیشی گرفتن در خدمت است بنابراین لازم است شفافیت مالی صورت بگیرد تا شائبه انگیزه‌های مالی بر انگیزه خدمت سایه نیاندازد.
اسراف تبلیغاتی مغایر با اقتصاد مقاومتی است
محمد سرگزی، عضو شورای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس نیز اسراف‌های تبلیغاتی را مغایر با اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: پاسخ کاندیداها برای حل مشکلات اقتصادی کشور به دو بخش تقسیم می‌شود گروهی رفع این مشکل را در کاسه گدایی گرفتن روبروی بودجه دولتی می‌بینند و گروهی نیز در تحقق اقتصاد مقاومتی؛ طرح اقتصاد مقاومتی طبق دستور مقام معظم رهبری و تائید دولتی، راه برون رفت از وضعیت بد اقتصادی است لذا اولین قدم برنامه‌های اقتصادی کاندیداها باید تمکین به این طرح باشد.
سرگزی متذکر شد: باید در بین کاندیداها به دنبال کسی گشت که اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه ها و اقدامات خود قرار داده باشد که برای این ارزیابی لازم است درآمدهای آنان شفاف سازی بشود.
انتهای پیام/