Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
چاپ
بازدید: 935

ناظران باید بررسی کنند که اولا چرا کارخانه داران رب گلستان، دلار حاصله از صادرات رب را وارد بازار رسمی ارز نمی کنند و دوم اینکه چرا گوجه را ارزان خریده اند و رب آن را پانزده برابر بیشتر از قیمت گوجه در فصل خرید، می فروشند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما ؛ امسال کارخانه داران رب گلستان گوجه را کیلویی هفتصد تا هزار تومان خریداری کردند. در هنگام برداشت محصول، این کارخانه ها برای نهایت استفاده از فصل خرید، گوجه ها را فقط رب کرده و در بشکه های ۱۲۰ لیتری ذخیره می کنند. با آغاز فصل پاییز رب های فله ای بصورت قوطی به بازار عرصه می شود با این تفاسیر ربی که به بازار عرضه می شود هیچ ربطی به قیمت فعلی گوجه ندارد

هرساله در شش ماه اول سال عملا رب کشور تا بهار سال آینده بصورت فله ای تامین می شود و فقط بسته بندی آن می ماند که به مرور صورت می گیرد اما استدلال امروز مغازه ها برای گرانی رب، بحث گرانی گوجه است بی انکه باخبر باشند رب موجود از گوجه زیر هزار تومان تهیه شده باشد نه از گوجه چهار هزار تومان.

استان گلستان از مراکز تولید گوجه و رب کشور است چهار کارخانه فعال اند از این رو ضروریست برای نظارت بر قیمت رب در سطح کشور، اول از همه استان گلستان وظیفه نظارتی خود را به نحو احسن انجام دهد.

علت کوتاهی صنعت و معدن و تجارت استان گلستان در خصوص نظارت بر کالاهایی که خود استان قطب تولید آن است، معلوم نیست اما ایجاب می کند بخاطر این انفعال، استاندار گلستان خود وارد میدان شود و مدیران را به میدان بکشاند، ترسی که از برخی کارخانه داران در بین برخی مدیران وجود دارد باید شکسته شود.

این روزها بخش اعظم جلسات و فعالیت مدیران ارشد استان باید در بازار باشد و گرنه با پخش هر تصویری از استاندار در جلسات ثانویه، مردم می گویند: «بازار را بچسب»،

گلستان سالانه ۱۸هزار تن رب تولید می کند که ۱۵هزارتن آن به ارزش ۲۲میلیون دلار، صادر می شود.

ناظران باید بررسی کنند که اولا چرا کارخانه داران رب گلستان، دلار حاصله از صادرات رب را وارد بازار رسمی ارز نمی کنند و دوم اینکه چرا گوجه را ارزان خریده اند و رب آن را پانزده برابر بیشتر از قیمت گوجه در فصل خرید، می فروشند.

درحال حاضر دو رویکرد برای مدیریت بازار مطرح است یکی مدیریت بازار از سطح کلان و از پایتخت و دیگری مدیریت بازار از قطب های تولید هر محصول. به نظر می رسد در حین اینکه مسولان کشوری در تلاش برای مدیریت بازارند، استانداران و مدیران استانی هم باید وارد عمل شوند، ابتکار عمل داشته باشند ، منفعل نباشند ، خود را نبازند و بازار را به حال خود رها نکنند، امروز مدیریت جهادی از ملزومات هر مسولیت است.

احمدملاشاهی

انتهای پیام /