Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

حاج محمد اتراچالی رزمنده مدافع حرم کارنامه درخشانی در فعالیت های فرهنگی از خود برجای گذاشت که شاید کمتر کسی درباره آن بداند.

به گزارش تیترآزاد، حاج محمد اتراچالی جانباز رشید اسلام و رزمنده مدافع حرم دارای سوابق درخشانی برجای گذاشت و منشا اثرات مثبت زیادی در انجام فعالیت های فرهنگی شد که در سطور ذیل بدان پرداخته می شود.
برگزاری نخستین یادواره شهدای استان گلستان توسط حاج محمد اتراچالی در شهرستان آق قلا برگزار شد این بزرگوار در زمان حیات خویش توانست مجوز المان تپه نورالشهدای گرگان را اخذ کرد و مقدمات ساخت و پیشرفت فیزیکی آن را فراهم آورد.
این بزرگ مرد پیگیر ایجاد مرکز فرهنگی در گرگان بود و کارهای برجسته زیادی را به سرانجام رساند.از جمله مسئولیت های ایشان می توان به مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان، فرمانده سپاه آق قلا، مسئول اطلاعات سپاه منطقه گلستان، فرمانده گردان یارسول و فرمانده زمان جنگ اشاره کرد.
این جانباز شیمیایی و مدافع حرم به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شد و قرار گرفتن در منطقه آلوده شیمیایی سبب شد که بیماری ایشان شدت پیدا کرده ودر بیمارستان دمشق بستری و سپس به تهران انتقال داده شد که پس از تحمل درد فراوان دعوت حق را لبیک گفت.
یکی از دوستان نزدیک اتراچالی رزمنده مدافع حرم در گفت و گو با خبرنگار پاسرو گفت: زمانی که به عیادت ایشان رفته بودیم همواره می گفت دعا کنید که شرمنده امام و مقام معظم رهبری وشهدا نباشم.
وی با بیان اینکه اتراچالی حتی تا واپسین لحظات زندگی اش شکرگزار خداوند بود، افزود: همواره از خدا می خواست که یاریش کند تا به گناه آلوده نشده و لغزش نکند./ پاسرو
انتهای پیام/