Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در پیامی به کنگره بزرگداشت هفتصدمین سالگرد نهضت سربداران در سبزوار تصریح کرد: زنده نگهداشتن یاد آزادگانی که برای حق و عدالت جان دادند، ضامن حراست از صلح عادلانه است.

به گزارش تیترآزاد، متن پیام رییس جمهوری که روز پنجشنبه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

ایران کهن، تاریخی سرشار از فداکاری و از جان گذشتگی‌های ملتی پویا دارد که در راه استقلال و استواری آن، از بذل جان و مال و خانمان دریغ نورزیده‌اند. در گستره این تاریخ دیرپا، همواره شیرزنان و دلیرمردانی درخشیده‌اند که منادی آزادی و آزادگی و پاسدار عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی بوده‌اند.

سرزمین قهرمان‌پرور ایران در گذر از فراز و نشیب‌های فراوان تاریخ درخشان خود از روزی که با آغوش باز پذیرای آیین پربرکت اسلام گردید، درفش کاویانی خود را به گوهر متبرک این مکتب انسان‌ساز و صلح‌اندیش آراسته و با این تدبیر امیدبخش توانسته است، خاستگاه اندیشه‌هایی باشد که سر به دار می‌سپارند، اما تن به ذلت نمی‌دهند در این میان طبیعی است که حاکمان زیاده‌خواه و ظلم‌اندیش، چنین تفکری را برنتابند و در این تقابل، نهضتی شکل گیرد که امروزه یکی از افتخارات ملی و جهانی کشورمان به شمار می‌آید.

نهضت سربداران با تکیه بر مبنای سترگ تشیع در حالی شکل گرفت که بخش وسیعی از ایران زیر سم اسب فرهنگ ستیزان مغول، سنگینی می‌کرد و شهر سبزوار، دیاری که امروز پس از 700 سال، با افتخار این کنگره بین‌المللی را برگزار می‌کند گامی مهم در بازشناسی جنبه‌های مختلف آن قیام مردمی به ویژه از منظر علمی و پژوهشی برداشته است.

اینجانب به سهم خود این تلاش عالمانه را ارج می‌نهم و با درود به روان پاک آن آزادگان سرافراز، از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره سپاسگزاری می‌کنم.

زنده نگهداشتن یاد آزادگانی که برای حق و عدالت جان دادند، ضامن حراست از صلح عادلانه است. یادشان گرامی باد.

حسن روحانی

رییس‌ جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام/