Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

امروز دیگر یلدا طولانی ترین شب سال نیست بلکه گرانترین شب سال است که وقتی می خواهید برای خرید به بازار بروید با قیمتهای نجومی مواجه می شوید .

به گزارش تیترآزاد، بلندترین شب سال که همزمان با واپسین دقایق پاییز و اولین دقایق زمستان در تقویم هجری خورشیدی می باشد شب یلدا نام دارد.
جشن یلدا در ایران با گرد هم آمدن و شب‎نشینی اعضای خانواده و اقوام در کنار یکدیگر برگزار می‎شود.
آیین شب یلدا یا شب چله، خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه‌های گوناگون است که همه جنبهٔ نمادی دارند و نشانهٔ برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی ‌هستند.
این شب در قدیم از محبوبیت و وجاهت بیشتری برخوردار بود ، زمانی که همه فامیل بدور از هرگونه رنگ و ریا و تجمل و مصرف گرایی دور هم جمع می شدند .
اما امروزه بنا به مسائل خانوادگی و گرانی بازار و دلایلی دیگر از آن محافل خانوادگی دوست داشتنی خبری نیست و خیلی از مردم درشرایط دشواری به استقبال این شب می روند .
در عین حال بازار یکی از عواملی است که طی این سالها از کنار شب یلدا سود فراوانی را به جیب زده است و سودجویان با استفاده از نیاز مردم در این شب به آجیل و میوه قیمت آن را بالا می برند.
امروز دیگر یلدا طولانی ترین شب سال نیست بلکه گرانترین شب سال است که وقتی می خواهید برای خرید به بازار بروید با قیمتهای نجومی مواجه می شوید .
بهتر است مسئولین بازرسی از قیمت ها و نظارت و فرمانداری گرگان و سایر شهرهای استان نیز بتوانند با نظارت بیشتر بر قیمت های امشب شب خوشی را برای همشهریان رقم بزنند .
انتهای پیام /