Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند .

** کیهان

مهمانی شام 600 نفره برای نامزد هم این وری و هم آن وری!

نماینده یکی از شهرهای غربی کشور هفته گذشته ضیافت 600 نفره برای نامزدی مجدد در انتخابات مجلس ترتیب داد.
پیش از این اخباری منتشر شده بود که آقای «ن» به جای شهر خود از تهران نامزد می‌شود. وی که طی ماه‌های اخیر میان اعتدال‌گراها، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بازی کرده، مهمانی شام 600 نفره در شهر خود ترتیب داده و گفته است «اگر مردم شهر قاطعانه از من حمایت و پشتیبانی کنند، برمی‌گردم و از همین جا نامزد می‌شوم».
وی از حضار خواست با نفوذی که بین طایفه و فامیل و اطرافیان خود دارند، تلاش‌ها و خدمات این نماینده را بیان کنند. «ن» همچنین خواستار این شده که حامیان وی پاشنه کشیده و قاطع حمایت کنند تا او بتواند باز هم خدمتگزار مردم باشد.
در این مهمانی شام از هر روستا عده‌ای خاص که بیشتر آنها بزرگان و ریش سفیدان و معتمدان بودند دعوت شده بودند و از سطح شهر نیز تعداد زیادی از فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش و مدیران و کارمندان به ویژه مدیرانی که با پیگیری‌های وی منصوب شده‌اند حضور داشتند.
در عین حال عده‌های از حضار خواستار برخی تغییرات در سطح مدیران شهر شدند.
اصلاح تاکتیکهای تبلیغاتی و ساز و کارهای جلب و مشارکت مردم و کسب آرای بیشتر از دیگر مواردی بود که در این مهمانی به آن پرداخته شد.
این ضیافت 600 نفره در منزل مسکونی یکی از سرمایه‌داران شهر برپا شد.
چند روز پس از این مهمانی، ارزیابی‌های بعدی موجب شده که نماینده مذکور میل به تغییر حوزه انتخابی خود و نامزدی از حوزه تهران کند.

ابعاد زد و بند مافیای روزنامه زنجیره‌ای به روایت همکاران مستعفی

اعضای تحریریه روزنامه بهار با انتشار اطلاعیه‌ای در اعتراض به مدیریت این روزنامه استعفا کردند.
در نامه‌ای از سوی اعضای مذکور تحت عنوان «این بهار، دیگر بهار نیست» منتشر شده می‌خوانیم: عمر روزنامه خوش‌نام و اصلاح‌طلبی بهار در دوره جدید هم بهاری بود. در 77 شماره‌ای که با همکاری امیرعباس کلهر، مهناز شوقی، مهدی وزیربانی، روح‌الله سپندارند، فرشاد اعظمی، فرشاد قربانپور، زهرا رحیمی، شاهرخ زبردست، فاطمه رجبی، مجتبی فتحی، سمیه داوری، اسماعیل محمد ولی، امیرعباس نخعی، محمد امیرپور و سنا حیدریان منتشر شد؛ تلاش کردیم با وجود محدودیت‌های فراوان ناشی از مشکلات اقتصادی کاری شایسته و درخور و در حد استانداردهای حرفه‌ای ارایه کنیم. اما ادامه این روند به دلیل وجود مدیری نالایق و ناآشنا با امر مطبوعات دیگر امکان‌پذیر نبود.
این نامه می‌افزاید: سعید پورعزیزی مدیر مسئول سابق روزنامه بهار در دوره جدید و پس از رفع توقیف روزنامه، مدیریت روزنامه را به فردی واگذار کرد تا این فرد که از گذشته نگاهش به روزنامه و کار مطبوعاتی استفاده از آن برای پوشش سایر کارهای اقتصادی بود، با رویکرد کاسبکارانه و غیر حرفه‌ای، از یک سو اهداف قبلی خود یعنی استفاده پوششی از روزنامه برای سایر کارهای اقتصادی را دنبال کند و از سوی دیگر با بهره‌گیری از برند بهار و نزدیک کردن هر چه بیشتر خود به جریان اصلاح‌طلبی که به گفته خود او این روزها باد زیر پرچم آنها است به سود سریع و کلانی دست پیداکند و بتواند ماهیانه حداقل 100 میلیون تومان به جیب بزند.!! (این برآوردی بود که بر پایه آن سرمایه‌گذاری بهار را پذیرفت!!)... اما مشکلات از همان ماه اول که هیچ یک از برآوردهای قنواتی که ذره‌ای آشنایی با یک روزنامه حرفه‌ای ندارد تحقق پیدا نکرد روز به روز بیشتر شد چرا که او سود خود را باز در تعدیل تحریریه کوچک می‌دید. در کنار آن آغاز زد و بندهای کثیف سیاسی و اقتصادی و فشار برای دریافت کمک اقتصادی از افرادی که تصاویرشان بر صفحه نخست روزنامه می‌نشست که به هیچ وجه مورد تأیید اعضای تحریریه نبود سبب شد ادامه همکاری با روزنامه بهار غیرممکن شود. بر همین اساس از روز چهارشنبه 2 دی ماه اعضای تحریریه همکاری خود با این مجموعه را قطع کردند.
در همین حال منصور قنواتی مدیر مسئول روزنامه بهار در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا خبر استعفای دسته‌جمعی اعضای تحریریه این نشریه را شایعه و کذب محض خواند و گفت: استعفایی در کار نبوده بلکه افرادی به دلیل بی‌انضباطی از این روزنامه اخراج شده‌اند.
نشریه زنجیره‌ای و اجاره‌ای بهار تاکنون چندین بار به دلیل قانون‌شکنی (و از جمله انکار ولایت امیرمؤمنان علی علیه‌السلام)- توقیف شده است.
این روزنامه پیش از این فاش کرده بود که اغلب روزنامه‌های اصلاح‌طلب با تیراژهای 1500 تا 2 هزار نسخه منتشر می‌شوند.
برخی نسخه‌های بهار در بازار سیداسماعیل تهران به شکل رایگان توزیع می‌شد!

شرق: نامزدی خانواده هاشمی به اصلاح‌طلبان آسیب می‌زند

یک روزنامه زنجیره‌ای نسبت به آسیب‌پذیری مدعیان اصلاح‌طلبی و اعتدال در انتخابات ابراز نگرانی کرد.
روزنامه شرق در یادداشتی نوشت: به نظر می‌رسد بیشترین تلاش رقابتی اصلاح‌طلبان به دلیل ضعف حافظه تاریخی و تمایل مشهودمان به تکرار تجارب گذشته، یادآوری دوره قبل و نقد رفتارها و نتایج سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اصولگراها خواهد بود که در دولت آقای احمدی‌نژاد متبلور شده بود؛ ضمن اینکه سعی خواهند کرد با بزرگ‌نمایی کنش‌ها و نتایج مثبت دو سال اخیر، بیم و امید اجتماعی ایجاد کنند تا مردم را نسبت به برخورد انفعالی، هشدار دهند و به پاره‌ای از اصلاحات امیدوار کنند. از سوی دیگر، اصولگراها تلاش خواهند کرد روی نقاط ضعف حریف و نواقص موجود کار کنند که تا حد امکان تمرکز رقیب را به هم بریزد و از میزان رای آنها بکاهد.
شرق می‌افزاید: اصولگرایان ضمن بزرگ‌نمایی و بسط مشکلات اقتصادی موجود که دولت به دلایل ساختاری یا مدیریتی، هنوز نتوانسته است در آنها به موفقیت قابل دفاع و نمایانی دست یابد، تلاش خواهد کرد روی نگاه منفی دولت و اصلاح‌طلبان درباره پرداخت یارانه‌های نقدی کار کنند، موضوعی که می‌تواند اقشار کمتر برخوردار و متوسط به پایین را به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها که به نوعی مخاطب اصلی و جامعه هدف اصولگراهاست، متاثر کند.
شرق در ادامه اشرافیگری را از جمله نقاط ضعف طیف متبوع خود به ويژه در سطح خانواده هاشمی عنوان کرد و نوشت: نکته مهم دیگری که اصولگراها می‌توانند با مانور رسانه‌ای خود از پتانسیل آن در مبارزه انتخابی بهره ببرند، تقابل اشراف‌گرایی و ساده‌زیستی است، پدیده‌ای که در سال‌های 84 و 88 به خوبی پی به قدرتش برده‌اند. آنها با توجه به حجم رسانه‌های رسمی و غیررسمی خود از رسانه‌های مکتوب و رسانه ملی تا هیئت‌ها، مسجدها و منبرها این توانایی را دارند که برخی از افراد برخوردار درون یا حاشیه دولت را با بدنه دولت و احزاب اصلاح‌طلب مرتبط بدانند و این‌گونه تلقین کنند که ویروس اشرافی‌گری تمام پیکره اصلاح‌طلبی و دولت را بیمار کرده است. در همین راستا یکی از افرادی که اصولگراها در فرصت باقی مانده بر ایشان تمرکز ویژه‌تری خواهند کرد آقای «هاشمی رفسنجانی» است.
این روزنامه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حضور آقای رفسنجانی در انتخابات خبرگان برای پیشبرد اهداف اصلاح‌طلبانه نه تنها لازم بلکه یک ستون قابل اتکاست؛ بنابراین حضور و نام‌نویسی اطرافیان و فرزندان آقای هاشمی را چندان نمی‌توان به نفع اصلاح‌طلبان دانست.

اعتراض کرباسچی به حضور مدیران خسته و بی‌ابتکار در دولت

دبیرکل کارگزاران نسبت به حضور چهره‌های خسته و تکراری در دولت ابراز نگرانی کرد.
غلامحسین کرباسچی در یک همایش انتخاباتی که چهارشنبه گذشته در شیراز برگزار شد گفت: ما برای دولت تدبیر و امید احترام بسیار زیادی قائل هستیم اما منتقد استفاده دولت از چهره‌های خسته، تکراری و بدون ابتکار در بسیاری از مدیریت‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه دولت باید به جوانان بها دهد، افزود: امروز گرایش به مدیریت‌های جوان و استفاده از جوانان در حد شعار باقی مانده و در عمل اتفاقی روی نمی‌دهد.
کرباسچی اردیبهشت امسال نیز در مصاحبه با روزنامه شرق ضمن انتقاد شدید از بی‌تحرکی بخش‌هایی از دولت یازدهم و گره زدن بی‌ربط همه مشکلات به تحریم‌ها گفته بود: «قطعا بخشی از فعالیت‌های دولت، با رفع تحریم‌ها با کیفیت بهتری انجام می‌شود، اما در شرایط تحریم هم نباید این‌گونه باشد که مسئولیت‌ها را از دوش خودمان برداریم و تا بگویند که چرا فلان کار را نکردید، بگوییم تحریم هستیم در هر شرایطی حتی در شرایط تحریم کارهایی هست که می‌شود انجام داد و نباید آن کارهایی که می‌شود را به بهانه تحریم از سر باز کنیم.»
وی در ادامه با اظهار نگرانی نسبت به دلسوز نبودن برخی مدیران دولتی‌ خاطر نشان کرد: دلمان نباید برای اداره کشور شور بزند. نمی‌شود معاون وزیر، وزیر یا مسئول فلان بخش باشیم، اما استدلال ما این باشد که اگر بودجه دادند، کار می‌کنیم و اگر هم ندادند کار نمی‌کنیم!
کرباسچی با اشاره به عملکرد نامناسب وزیر راه و شهرسازی در یک سال و نیم گذشته تصریح می‌کند: «من در مصاحبه دیگری هم در مورد وزارت راه خطاب به وزیر محترم گفتم شما چهار سال وزیر هستید که ان‌شاءالله هشت سال بشود! بعد از هشت سال که بازنشسته خواهید شد، با خانواده به سفر خواهید رفت. اما اگر در همین ترافیک متوقف شوید، نوه‌های شما نخواهند گفت شما در دوره وزارت خود چه کاری انجام دادید؟! نمی‌خواهم نقد و سرزنش کنم، اما قصدم این است که بگویم باید دلمان بیشتر از این چیزی که هست شور بزند. من البته مثال وزارت راه را زدم، اما بقیه وزارتخانه‌ها هم همین‌گونه است. ما همین حرف را در وزارت کار و امور اجتماعی و برخی وزارتخانه‌های دیگر داریم. دولت باید ابتکار به خرج دهد و فکری در این‌باره کند.»
دبیرکل حزب کارگزاران با انتقاد شدید از سالخورده و بی‌تحرک بودن دولت یازدهم گفته بود: «اینکه یک تعدادی آدم خسته و سالخورده بنشینیم و بلند شویم که نمی‌شود! اصلا فرض کنید که مناقشه هسته‌ای هم حل شد، بعد از آن چه؟ این بی‌تحرکی‌ها آدم را برای دولت نگران می‌کند. چشم بر هم گذاشتیم نصف مهلت این دولت گذشت.»

ساز مخالف مدیران دولتی درباره رهاسازی یا تثبیت قیمت‌ها

اظهارات ضد و نقیض مدیران دولتی در حوزه اقتصادی ادامه دارد.
در حالی که اخیراً وزیر راه و شهرسازی قیمت‌گذاری را سیاستی کمونیستی و مارکسیستی توصیف کرد، و خواستار آزادسازی قیمت‌ها شده بود، مدیر آمارهای اقتصادی گفت امیدواریم با سیاست‌های انضباطی دولت به سمت کنترل و تثبیت قیمت‌ها پیش برویم.
علیرضا مقتدایی مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی در مصاحبه با روزنامه فرهیختگان گفت: امیدواریم با اتفاقاتی که افتاده به سمت کنترل و تثبیت قیمت‌ها پیش رویم. هر وقت دولت‌ها از انضباط مالی برخوردار شوند، قاعده بر این است که انتظارات را در راستای تورم کنترل می‌کنند و به سمت تثبیت آن پیش می‌روند.
وی البته در پاسخ این سؤال که برخی کارشناسان معتقدند امکان معکوس شدن نرخ تورم وجود دارد، نظر شما در این باره چیست؟ تصریح کرد: هر اتفاقی ممکن است در اثر اتحاد سیاست‌ها برای تورم رخ دهد. اما چیزی که در روش‌های مدل‌سازی اهمیت دارد، این است که اجازه دهیم قیمت‌ها احصا شود و بعد اظهارنظر کنیم.
مقتدایی در پاسخ این پرسش که علت اختلافات بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در اعلام نرخ تورم برمی‌گردد. به اعتقاد شما این اختلاف ناشی از چیست؟ گفت: اختلافی بین ما و مرکز آمار نیست.
وقتی از دو روش متفاوت برای محاسبه یک متغیر بهره ببریم قاعدتاً نتایج متفاوت می‌شود، اما سعی داریم با بحث‌های کارشناسی این بحث‌ها را به هم نزدیک کنیم.
یادآور می‌شود با وجود اظهاراتی از این جنس در زمینه تثبیت قیمت‌ها یا ادعای تک رقمی شدن نرخ تورم، دستگاه‌های دولتی در زمینه انواع حامل‌های انرژی و قیمت بلیت هواپیما و قطار و... سیاست رهاسازی قیمت‌ها را در پیش گرفته‌اند و به نظر می‌رسد اظهارات توهین‌آمیز وزیر راه در کمونیستی خطاب کردن قیمت‌گذاری و فشار وی برای انحلال سازمان حمایت از مصرف کننده به واقعیت‌های عملکردی در دولت نزدیک‌تر است.

دریاسالار آمریکایی: در عراق شکست خوردیم نفوذ 10 سال قبل را در منطقه نداریم

فرمانده پیشین نیروی دریایی آمریکا گفت ما در طول یک دهه گذشته به شدت موقعیت خود را در خاورمیانه از دست داده‌ایم و در عراق شکست خورده‌ایم.
دریاسالار وین سایونز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت:«متحدان ما در خلیج‌فارس می‌گویند آمریکا در یک دهه گذشته، به شدت موقعیت خودش را از دست داده است.» پس از تهاجم به عراق، ما کاری کردیم که زمینه برای شرارت‌های ایران در عراق مهیا شود. ما خیلی زیاد و برای مدتی طولانی، دولت نوری‌المالکی نخست‌وزیر عراق را تحمل کردیم. ما در عراق شکست خوردیم. ما در بهار عربی کاری نکردیم و وقتی حسنی‌مبارک رئیس‌جمهوری مصر در حال از دست دادن قدرت بود، دست روی دست گذاشتیم. ما سیاست چرخش به شرق را دنبال کردیم و درباره خاورمیانه کاری انجام ندادیم.
وی افزود: از نظر هوایی و دریایی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به شدت به آمریکا برای رفع نیازهای دفاعی خود نیاز دارند. نگرانی اصلی این کشورها، موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد بالستیک ایران است.
وی افزود: ایران هزاران موشک از این نوع در اختیار دارد. متحدان ما توانمندی‌های دفاعی قابل اتکا ندارند. ایران توان دریایی زیادی دارد و می‌تواند نیازهای خودش را برآورده کند.

** وطن امروز

بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان شامل آزمون علمی است

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از اتمام روند بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تا اوایل بهمن‌ماه خبر داد. به گزارش تسنیم، سیامک ره‌پیک افزود: اطلاعات کسانی که برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند به طور روزانه به شورای نگهبان ارسال شده است، اما باید در انتها به صورت رسمی این اطلاعات جمع‌بندی شده و مدارک به شورای نگهبان ارسال شود. معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان یک ماه پس از ارائه مدارک از سوی وزارت کشور برای بررسی صلاحیت نامزدها فرصت دارد، اظهار داشت: نحوه تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان با مجلس شورای اسلامی متفاوت است به‌گونه‌ای که فرصت یک‌ماهه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها شامل آزمون علمی که توسط فقهای شورای نگهبان از کاندیداها اخذ می‌شود، نیز هست. ره‌پیک، یکی از شروط اساسی تایید صلاحیت خبرگان رهبری را دارا بودن شرط علمی دانست و گفت: اگر نامزدهای خبرگان رهبری این شرط را نداشته باشند، صلاحیت‌شان تایید نمی‌شود.

از ۲۰۰ نامزد خبرگان تنها ۱۱ نفر در امتحان قبول شدند

منابع مطلع از رد صلاحیت علمی بسیاری از داوطلبان شرکت در انتخابات خبرگان در آزمون چندماه قبل شورای نگهبان در قم خبر می‌دهند. شورای نگهبان در یک امتحان زودهنگام در تابستان گذشته، از افرادی که تمایل به نامزدی در انتخابات خبرگان داشته‌اند دعوت کرده بود تا در این امتحان که در شهر قم برگزار می‌شود، شرکت کنند. یک منبع مطلع به «پایش» گفت از میان حدودا ۲۰۰ نفر داوطلب، تنها ۴۰ نفر نمره قبولی در آزمون کتبی را به دست آورده و در آزمون شفاهی نیز فقط ۱۱ نفر قبول شده‌اند. به گفته وی، بسیاری از نامزدهایی که هفته گذشته در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند در امتحان تابستان گذشته شورای نگهبان شرکت نکرده و در روزهای آینده از برخی از آنها برای امتحان کتبی و شفاهی دعوت خواهد شد. گفته می‌شود قرار است شورای نگهبان در این دوره، در تایید اجتهاد نامزدها به نام‌ها توجه نکرده و بسیاری از چهره‌های سرشناس روحانی را نیز ملزم به شرکت در آزمون کرده است.

سومین نشست شورای ائتلاف اصولگرایان امشب برگزار می‌شود

سومین جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان امشب(یکشنبه ۶ دی‌ماه) در دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز برگزار می‌شود. به گزارش مهر، این جلسه با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اصولگرا و به میزبانی آیت‌الله موحدی‌کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز منعقد خواهد شد. قرار است در این نشست هر یک از کمیته‌ها، گزارشی از روند فعالیت خود ارائه دهند، همچنین جمع‌بندی درباره محورهای نشست خبری آتی سخنگوی ائتلاف نیز از دیگر دستورکارهای نشست سوم اصولگرایان است.

مسکو: ایران شکایت اس 300 را پس می‌گیرد

دنیس مانتوروف، وزیر صنایع و تجارت روسیه می‌گوید تهران به مسکو اطمینان داده که شکایت خود بابت عدم تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران را پس بگیرد. به‌گزارش فارس،‌ وزیر صنعت و تجارت روسیه می‌گوید مسکو از تهران اطمینان گرفته که ایران شکایت خود بابت عدم تحویل سامانه موشکی اس 300 را پس خواهد گرفت. «دنیس مانتوروف» گفت مسکو اطمینان و تایید ایران مبنی بر پس گرفتن و انصراف از شکایت خود بابت عدم تحویل سامانه‌های موشکی اس 300 را دریافت کرده است. قرارداد تحویل سامانه‌های اس300 در اواخر سال 2007 امضا شد و قرار بود روسیه 5 آتشبار از این سامانه‌های موشکی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد اما در سپتامبر 2010 دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور وقت با صدور فرمانی تحت عنوان تدابیر مربوط به اجرای قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل، مورخه 9 جولای 2010 میلادی، تحویل اس 300، تسلیحات زرهی و هواپیما، بالگرد و ناوهای جنگی به ایران را ممنوع کرد. بعد از آن ایران به خاطر عدم تحویل اس300 از شرکت روسی «روس آبارون اکسپورت» به دادگاه بین‌المللی حکمیت ژنو شکایت کرده و تقاضای 4 میلیارد دلار غرامت کرد. ولادیمیر پوتین 13 آوریل امسال با صدور حکمی ممنوعیت تحویل سامانه اس300 به ایران را لغو کرد. ایران قرار است بعد از دریافت اولین بخش از سامانه موشکی اس 300 شکایت خود را پس بگیرد.

** خراسان

هشدار درباره میزان ارائه اطلاعات بانکی اشخاص به امور مالیاتی


بر اساس ابلاغیه یک نهاد مسئول به تعدادی از بانک های دولتی و خصوصی، تاکید شده است که با توجه به ابهامات و سوالات مطرح شده درباره قانون اصلاح قانون مالیات های مستقیم، مدیران این مراکز باید توجه داشته باشند مسئولیت بانکها برای اعلام اطلاعات به سازمان امور مالیاتی، تنها ناظر بر جمع گردش و مانده سالیانه انواع حسابهای بانکی و سپرده ها و سود اشخاص است و به هیچ عنوان شامل تراکنش های مربوط به فعالیت های افراد نمی‌ شود.


مجوز دولت برای خرید برق از شرکت ترکیه ای


بر اساس ابلاغیه جدید یک مسئول مهم اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، اعلام شده است که حسب موافقت های صورت گرفته، مقرر شده خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه از چند نیروگاه سیکل ترکیبی در داخل کشور به استناد ماده ۱۳۳ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه مجاز بوده و با توجه به محدودیت شدید منابع آب در کشور، شرکت سرمایه گذار تولید برق موظف است در طراحی نیروگاه و انتخاب تجهیزات به گونه‌ای عمل کند که از حداقل آب مصرفی استفاده شود.

** رسالت

باهنر ثبت نام نکرد!

محمد رضا باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي از ثبت نام براي انتخابات دهمين دوره مجلس خودداري کرد. به گزارش برخي خبرگزاري ها، محمد رضا باهنر، سياستمدار برجسته و شخصيت تاثيرگذار اصولگرايان است. باهنر نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي و دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام است. وي نماينده مردم شهرهاي تهران ري شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در دوره‌هاي دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم و نهم بوده‌است. باهنر رياست فراکسيون اکثريت مجلس پنجم و عضو هيئت رئيسه مجالس چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم بوده است و نيابت روساي مجالس هفتم ، هشتم و نهم را بر عهده داشته است. باهنر با هفت دوره نمايندگي مجلس از باسابقه ترين و موثرترين نمايندگان مجلس شوراي اسلامي است.

القاي تقلب در انتخابات آينده مجلس

رئيس سابق شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات با بيان اينکه 60 درصد تشکيلات وزارت کشور و استانداري‌ها احمدي‌ نژادي هستند، گفت: آيا با اين وجود براي موفقيت اصلاح‌ طلبان در انتخابات جايي باقي مي ماند؟
به گزارش تسنيم، علي ‌محمد غريباني در هم‌انديشي سراسري اصلاح‌طلبان که در کانون توحيد برگزار شد اظهار داشت: آدم احساس مي‌کند که در اين انتخابات پيروزي از آن ماست اما من اين سئوال را دارم که وزارت کشور به چه ‌ميزان پست‌هاي دولت قبلي را تحويل داده است؟ چرا که 60 درصد تشکيلات وزارت کشور، استانداري و فرمانداري‌ها با پست‌هاي قبلي مانده‌اند و همچنان احمدي نژادي هستند. وي ادامه داد: 75 درصد مديران کل استان‌ها از طيف قبلي (احمدي نژاد) هستند و وقتي به ما اين آمارها را مي‌دهند ما از خود مي‌پرسيم آيا اصلاح ‌طلبان براي موفقيت اميدواري دارند؟

گمان نمي کرديم روزي انقلاب با برخي از معممين به خطر بيفتد

حجت الاسلام والمسلمين صديقي در مراسم بزرگداشت آيت الله بهاء الديني (ره) که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بيان اينکه نگراني ما از اول انقلاب از گروه هاي مختلف مخالف انقلاب و نظام نبود، تصريح کرد: ايام، ايام حساسي است. انسان گمان نمي کرد که روزي نگران باشد که انقلاب با برخي از معممين به خطر بيفتد و امروز نگراني ما بيروني نيست، بلکه از خودي و از معممين است. از اول انقلاب از گروه ها نگران نبوديم، از اينکه شيطان توانسته باشد ما را مقابل يکديگر قرار دهد و گويا صف آرايي مي کنيم که يکديگر را از بين ببريم. وي افزود: امروز ادب و خون شهدا فراموش شده است و اين پرچم ولايت، روح و ستون انقلاب و امنيت است.

پرده اي ديگر از نمايش نفوذ!

اخيرا خبري مبني بر برگزاري دومين سمپوزيوم منطقه اي انجمن بين المللي تربيت بدني و ورزش براي دختران و زنان، منتشر شد. اتفاقي که به ظاهر، دستگاه ورزش و معاونت بانوان نهاد رياست جمهوري را حسابي ذوق زده کرده بود. مشرق نوشت: تلاش گسترده براي پوشش خبري آن از سوي وزارت ورزش موجب شد تا بررسي شود که چرا بايد اين برنامه اين قدر مورد توجه قرار گيرد؟ البته، با پايان يافتن آن، انتقاداتي به چگونگي برگزاري و هزينه کردها صورت گرفت. حضور مهمانان خارجي که عمدتا کهنسال و فاقد اثرگذاري در مجامع بين المللي و حتي کشورهاي خود هستند، بيش از پيش اين انگاره را در اذهان متبادر مي کرد که اين برنامه چه سودي براي ورزش و بانوان داشته است؟ در اين ميان، آنچه کمتر بدان توجه شد، همکاري وزارت ورزش و جوانان با يک انجمن خارجي در برگزاري اين سمپوزيوم است. شايد در نگاه نخست، مطلوب نظر باشد که اين وزارتخانه با همکاري يک انجمن بين المللي، برنامه اي را در تهران برگزار مي کند. بي ترديد، حضور شماري مهمان خارجي نيز نمادي از تغيير باورداشت هاي غرب نسبت به کشورمان به حساب مي آيد. اما واقعيت به گونه اي ديگر است. تاملي کوتاه نشان مي دهد که چه اتفاق نامطلوب و نگران کننده اي در سايه اين ماجراي به ظاهر ورزشي در حال روي دادن است.
شايد شناخت اين انجمن که مرکز فعاليت آن، اکنون در کانادا است، بتواند گره از رازهاي پنهان اين مراسم بردارد. انجمن بين المللي تربيت بدني و ورزش براي دختران و زنان که اين روزها روزا لوپز دآميکو (متولد ونزوئلا) را بر مسند رياست مي بيند، پيش از خود نفراتي از انگليس و آمريکا را رئيس مي ديده؛ نگاهي به شعار و هدف اصلي اين انجمن نشان مي دهد که چه ساده دلانه با آن برخورد شده است. اين انجمن تلاش گسترده اي دارد تا رقص را در کنار ورزش به جهانيان عرضه دارد و در اين راه نيز نگاه ويژه اي به کشورهاي اسلامي دارد. آنها با ابزار ورزش و مشابهاتي مانند رقص، در پي تغيير باورهاي زنان در سبک زندگي و نزديک ساختن آنها به فرم ها و نرم هاي جريان هاي فمنيستي هستند. تاثير اين سمپوزيوم ها که با پول بيت المال نيز برگزار شده، در کوتاه مدت نمود نداشته و اثرات مخرب بلندمدتي خواهد داشت. آنها در پي ايجاد تغيير در فرآيندي بلندمدت هستند که کليد واژه هايي مانند تبعيض جنسيتي در ورزش، فرصت هاي برابر براي زنان و مردان، حق زنان در ورزش و قهرماني و ... را ترويج مي دهند. اين موضوع نشان مي دهد که پرونده نفوذ در کشور، در ورزش نيز آغاز شده و بايد اقدامي عاجل انجام داد.

صدها بنر تبليغاتي براي يک سفر چند ساعته

داستان سفر مسئولان بلندپايه به شهرها و استان هاي کشور و هزينه هاي مالي هنگفت براي تبليغات و پذيرايي از آنها، حکايتي است که همچنان باقي است. تصاوير منشتر شده از تدارکات سفر روحاني به شهر ري نشان مي دهد که همچون سابق، تشريفات پرهزينه اي براي استفبال از مسئولين در نظر گرفته شده است. در جاي جاي شهر ري، بنرهاي رنگارنگي با تصاوير رئيس دولت و برخي از سخنان وي نصب شده اند. حتي مشاهده مي شود که فاصله بنرها به چند متر از يکديگر نيز نمي رسد! اگر مقصود از اين همه تبليغات، اطلاع رساني براي شهروندان است، مي شد با روش هاي ديگر و هزينه هاي به مراتب کمتري مردم شهر ري را از ورود حسن روحاني به شهرشان آگاه کرد. اين رويه تنها منحصر به دولت يازدهم نيست بلکه در گذشته نيز بسيار مشاهده شده است. زماني که مسئولين دولتي بر صرفه جويي در منابع مالي تاکيد دارند و حتي از شهروندان مي خواهند از گرفتن يارانه صرف نظر کنند، ديدن تصاوير تبليغاتي از يک مقام يا مسئول در ابعاد و گستردگي زياد، چه پيامي را ممکن است به دنبال داشته باشد؟

دولت براي کاهش آلودگي اقدامي نکرده است

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه هيچ تفاوتي بين بنزين دولت يازدهم با دولت قبل وجود ندارد، گفت: دولت تدبير و اميد در راستاي کاهش آلودگي اقدام موثري انجام نداده است. مهدي چمران در گفتگو با فارس، با اشاره به افزايش آلودگي هوا در روزهاي اخير، اظهار داشت: اميدواريم دولت يازدهم به وعده‌هايي که در خصوص کاهش آلودگي هوا در کلانشهرها به ويژه تهران داده بود عمل کند. چمران بيان داشت: عدم مديريت يکپارچه شهري باعث شده که کلانشهر تهران اين حال و روز را داشته باشد و اميدواريم دولت يازدهم به مصوبه‌اي که خود آن را به تصويب رسانده است، عمل کند.

شتر در حال خواب ديدن پنبه دانه است!

اخيرا کميته روابط خارجي سناي آمريکا نشستي با موضوع «وضعيت اجراي برجام و مسائل مربوطه» برگزار کرد. به گزارش «فارين پاليسي»، «باب کورکر» رئيس‌ کميته روابط خارجي سناي آمريکا در اين نشست در باره «عدم پاسخگويي دولت آمريکا به نقض‌هاي ايران در آزمايش‌هاي موشکي»، مدعي شد که اين اقدام براي اثرگذاري بر انتخابات پيش رو در ايران انجام شده است. اين پايگاه آمريکايي در اين باره نوشت:‌ «يک سناتور ارشد جمهوريخواه گفت که دولت اوباما به نقض‌هاي مربوط به آزمايش‌هاي موشکي بالستيک ايران به خاطر آن جواب نداده که نگران آن بوده شايد اقدامات آمريکا بر انتخابات سال آينده جمهوري اسلامي اثر بگذارد». «فارين پاليسي» در ادامه گزارش خود بر «اميدواري» رئيس‌جمهور ايران براي به دست آوردن اکثريت کرسي‌هاي مجلس شوراي اسلامي با استفاده و توسل به توافق هسته‌اي تاکيد و تصريح کرد: «در آستانه انتخابات، روحاني در تلاش براي متعهد کردن ايران به مفاد توافق هسته‌اي است تا ماشه برداشتن رژيم تحريم‌هاي جهاني کشيده شود».

آموزش پخت غذا با گوشت حرام!

اگرچه نام برخي انواع صدف به "صدف هاي خوراکي" مشهور شده است اما قاعده و اصل کلي در ميان همه فرق اسلامي، حلال نبودن گوشت اين موجود است. به گزارش سايت صبحانه، شبکه "شما" در يکي از برنامه هاي خود در اقدامي تأمل برانگيز اقدام به آموزش تفصيلي يک نوع غذا کرد که بنا به نظر اکثر مراجع تقليد، خوردن گوشت اين غذا حرام مي باشد. اين شبکه که زير نظر معاونت امور استان هاي صدا و سيما قرار دارد، در برنامه مذکور اقدام به تشريح نحوه طبخ يک نوع غذا با نام "ملوک" کرد که ماده اصلي آن "صدف ملوک" بوده که صدف هاي خوراکي هم جزء آبزيان حرام گوشت محسوب مي شوند. نکته جالب تر آن است که آشپز اين برنامه در ابتداي کار خود اعلام کرد که "صدف داراي ويتامين بالا بوده و فوق العاده براي بدن مفيد است!" همچنين مجري برنامه نيز اظهار داشت که "اگر اين صدف را نمي توانيد پيدا کنيد عيب ندارد، سالي يک بار هم بخوريد خيلي خاصيت دارد."

طرح مسکوت مانده!

طرح دولت براي خروج برخي کالاهاي بادوام از رکود و تحريک تقاضا در بازار اين کالاها در اواخر مهر ماه اعلام شد و بر اساس آنچه که مسئولين اقتصادي کشور اعلام کردند قرار بود اين طرح‌ها که شامل سه طرح تسهيلات خودرو، لوازم خانگي و کالاهاي واسطه‌اي مي‌شد به صورت کوتاه مدت براي شش ماه اجرا شود. در ابتدا بنا بود که کارت‌هاي اعتباري خريد کالا صرفا محدود به کالاهاي ايراني اعلام شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت شود و اين تسهيلات با نرخ سود 12 درصد و اقساط 18 تا 24 ماهه با سقف 10 ميليون تومان در مرحله اول در اختيار حقوق بگيران و کارمندان دولت قرار داده شود.
اين در حالي است اين طرح نه تنها بعد از گذشت يک هفته به مرحله عمل نرسيد، بلکه پس از آنکه تغييراتي در آن داده شد موجبات اعتراض توليدکنندگان را هم فراهم کرد، اکنون با گذشت بيش از دو ماه هنوز خبري از اجراي آن نيست. محمدرضا دياني رئيس انجمن توليدکنندگان لوازم خانگي در اين زمينه به ايسنا گفت که هيچ اطلاعي از اينکه اين طرح آغاز شده يا نه و اينکه تاکنون چه تعدادي براي آن ثبت‌نام کرده‌اند نداريم. به اين ترتيب مشخص نيست طرحي که قرار بوده به صورت شش ماهه براي خروج اين بخش از رکود ايجاد شود، در نهايت چگونه اجرا خواهد شد و اکنون که بيش از دو ماه از فرصت شش ماهه دولت براي اجراي اين طرح گذشته، در صورتي که موفق نشوند اين طرح را پيش از انتهاي سال به اجرا درآورند، سرنوشت واحدهاي توليدي که اين روزها بيش از پيش با کاهش تقاضا روبه رو شده‌اند و کارگران آنها در پايان سال چه خواهد شد.

** جمهوری اسلامی

محکومیت دوباره ایران توسط اتحادیه عرب

اتحادیه عرب در بیانیه‌ای آنچه را «دخالت و فتنه افکنی ایران» در کشورهای عربی خواند، محکوم کرد. به گزارش شبکه الحدث، با اینکه اجلاس قاهره به درخواست دولت عراق و برای محکوم کردن دخالت نظامی ترکیه در این کشور تشکیل شده بود، با اصرار عربستان بیانیه نهائی این اجلاس ایران را نیز به دخالت در کشورهای عربی متهم کرد. بیانیه اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره، از دولت خواسته است نظامیان خود را فوراً از عراق خارج کند.

تاکید رهبران دینی مسلمان و مسیحی گرجستان بر ضرورت مبارزه با افراطیون

رهبران دینی مسلمان و مسیحی گرجستان بر ضرورت مبارزه با افراطیون تاکید کردند. رئیس اداره دینی گرجستان به همراه جمعی از علمای شیعه و سنی این کشور با ایلیای دوم، پاتریاک اعظم گرجستان در تفلیس دیدار کردند. دو طرف، در این دیدار ضمن بررسی آخرین تحولات جهان، برلزوم مبارزه با جریان‌های افراطی و اقدامات تروریستی تاکید نمودند. پاتریاک اعظم گرجستان با تاکید بر اینکه دین اسلام دین صلح و محبت و برابری است، گفت: متاسفانه برخی به نام اسلام، برای انجام مقاصد کثیف تروریستی اجیر می‌شوند ولی برابر دانستن اسلام با تروریسم غیرقابل قبول است. وی افزود: گفتگو و همکاری برای حل و فصل بسیاری از مشکلات و مسائل جوامع مذهبی و دینی بسیار مهم و موثر خواهد بود.

** ایران

معاون« کری»: اجرای «برجام» به انتخابات ایران پیوند نخورده است

معاون جان کری تأکید کرد: «به ما در نحوه اجرای برجام برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایران فشاری وارد نمی‌شود.»
به گزارش خبرگزاری «صدا و سیما »، «توماس ام کانتریمن » در امور امنیت بین‌الملل و منع اشاعه در «جلسه استماع» کمیته روابط خارجی سنا درباره روند اجرای برجام که هفدهم دسامبر (بیست و ششم آذر) برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که آیا بر دولت اوباما فشار وارد می‌شود تا عملکرد خاصی درباره اجرای برجام داشته باشد تا بر انتخابات ایران تأثیرگذار نباشد، گفت: «هیچ کس از من نخواسته است روند اجرای مرحله به مرحله توافق هسته‌ای ایران را کند کنم یا اینکه در این روند مداخله‌ای وجود داشته باشد و این درخواست‌ها یا مداخله‌ها به علت تقویم انتخاباتی در ایران بوده باشد (انتخابات مجلس). من هیچ نشانه‌ای دال بر این مسأله مشاهده نکرده ام.»

تکذیب کلمات منسوب به قالیباف درباره سید حسن خمینی

جمعه گذشته خبری به نقل از منابع آگاه منتشر شد که در آن ادعا شده بود «قالیباف به ملاقات حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی رفته و به ایشان در مورد «بازی سیاسی بقیه» سخن گفته که یادگار امام نیز پاسخ داده «مستقل آمده ام و حواسم هست!». «انتخاب» به نقل از «یکی از نزدیکان بیت امام(ره)» درباره این ادعا نوشت:«خبری که منتشر شده به نقل از حاج حسن آقا که فرموده‌اند من مستقل آمده ام»، امری بدیهی است و رسماً هم از سوی ایشان اعلام شده است؛ ضمن اینکه شأن و جایگاه ایشان و نسبت ایشان با حضرت امام(ره) نیز ایجاب می‌کند که از مشی و مرام امام پیروی کرده و همین را بگویند.» وی افزود: «ضمن اینکه حاج حسن آقا عالمی روشن و آگاه به مسائل روز هستند و طبیعی است آنچنان که در این خبر ادعا شده «حواسشان هست» به اتفاقات و مسائل مختلف.» او در عین حال افزود: «ولی این ادعا که آقای قالیباف گفته باشد «وارد بازی‌های سیاسی بقیه نشوید» متأسفانه آنقدری سخیف است که بعید می‌دانم حتی خود آقای قالیباف آن را نقل یا تأیید کند، چون ایشان هم جایگاه خود را می‌دانند و هم نسبت به شأن حاج سید حسن آقا آگاهی کامل دارند.» این منبع مطلع افزود: « چنین دیالوگ ادعایی میان این دو بزرگوار وجود نداشته و اساساً تکذیب می‌شود.»

ادعای مالباختگی بابک زنجانی در یک معامله

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: «پرونده بیمارستان پارسیان که با اسناد جعلی به موکلم فروخته شده، با شکایت موکلم در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است.» رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌و‌گو با «تسنیم » افزود: «زنجانی در این پرونده، طلبکار و مالباخته است و پرونده با شکایت وی، مفتوح است.»

جلسه داخلی شبکه سه برای پخش مصاحبه ظریف
شبکه سه برای پخش مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف جلسه‌ای داخلی برگزار می‌کند. به گزارش «ایلنا»، پخش نشدن مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف در برنامه شب یلدای 90، با حاشیه‌های بسیاری همراه شد و به این دلیل مسئولان سازمان صدا و سیما به صرافت پخش آن در برنامه این هفته 90 افتادند. به گفته داوود نعمتی انارکی (مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما) جلسه‌ای در شبکه سه سیما با حضور مدیران برای پخش این برنامه برگزار خواهد شد اما هنوز هیچ گمانه‌زنی درباره نتیجه قطعی این جلسه مشخص نیست. از سوی دیگر، قرار است شورای عالی نظارت بر صدا و سیما؛ شنبه (5 دی ماه) جلسه‌ای درباره همین موضوع برگزار کند، البته مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما از برگزاری این جلسه ابراز بی‌اطلاعی کرده است.


** آرمان
خانه دختر توقيف شد

شنیده شد که تهيه‌كننده «خانه دختر» مي‌گويد به درخواست وزارت ارشاد 4 نوبت فيلم را اصلاح كرده اما بازهم اين وزارتخانه اجازه اكران فيلم را نداده است. الف نوشت؛ فيلم سينمايي خانه دختر به كارگرداني شهرام شاه حسيني و تهيه‌كنندگي محمد شايسته در جشنواره فيلم فجر سال قبل به نمايش درآمد و قرار بود در سال ۹۴ اكران شود اما فيلم با وجود اينكه پروانه نمايش داشت، هرگز اكران نشد. محمد شايسته با اشاره به اينكه فيلم ۴ بار پروانه نمايش گرفته است، گفت: متاسفانه با دستور وزير فرهنگ و ارشاداسلامي فيلم توقيف شده و امكان اكران ندارد. وي ادامه داد: علي جنتي اعلام كرده؛ سازندگان فيلم اصلاحات لازم را انجام نداده‌اند. اما وقعيت اين است كه ما بعد از جشنواره سال گذشته در ۴ مرحله اصلاحات موردنظر را انجام داديم.

ديدار جيسون‌رضائیان با مادرش در كريسمس
شنیده شد که وكيل‌مدافع جيسون رضائيان از ملاقات موكلش با همسر و مادرش در روز كريسمس خبر داد. ايسنا نوشت؛ ليلا احسن اظهار كرد: اين ملاقات روز گذشته در زندان و به صرف ناهار انجام شده است. وي يادآور شد: هنوز حكم موكلم به من ابلاغ نشده ست. بر اساس اين گزارش، جيسون رضائيان تيرماه سال 93 به همراه همسرش و دو نفر ديگر دستگير شد و پس از گذشت حدود يك ماه، يك نفر از اين افراد آزاد شد. دادستاني تهران 24 دي ماه سال 93 از صدور كيفرخواست اين پرونده و ارسال آن به دادگاه انقلاب خبر داد. چهار جلسه رسيدگي به اين پرونده در شعبه 15 دادگاه انقلاب به صورت غيرعلني برگزار شد.

كارشكني روس‌ها عليه پاسپورت ايراني

شنیده شد که نهادهاي انتظامي روسيه به دليل آنچه «تحولات سياسي - اجتماعي خاص» خوانده‌اند، از ورود تعدادي از مسافران ايراني در برخي مبادي نظير فرودگاه‌هاي مسكو به داخل خاك اين كشور ممانعت كرده‌اند. خراسان نوشته است؛ بر اساس گزارش يك نهاد مسئول به تعدادي از مديران دستگاه‌هاي مختلف اجرايي، اعلام شده است كه نهادهاي انتظامي روسيه به دلايلي كه آن را برخي «تحولات سياسي - اجتماعي خاص» مي‌خوانند، از ورود تعدادي از مسافران ايراني در مبادي چون فرودگاه‌هاي مسكو به داخل خاك اين كشور ممانعت كرده و آنها را مجبور به عودت به كشورمان مي‌كنند كه اين موضوع نيازمند بررسي و پيگيري است.

نقش نمايندگان در آلودگي هواي تهران

شنیده شد که رئيس كميسيون سلامت شوراي شهر با بيان اينكه نمايندگان مجلس در تشديد آلودگي هوا سهم دارند، گفت: چندسال قبل مصوبه‌اي را نمايندگان امضا كردند كه براساس آن معاينه فني از 2 به 5سال افزايش يافت و موجب بروز مشكلاتي شد. وي پيشنهاد داد تا شخص رئيس‌جمهور در راستاي كاهش آلودگي هوا مداخله كند تا هر دو هفته يك‌بار همه دستگاه‌هاي مرتبط را جمع كرده و به صورت جدي اقداماتشان براي كاهش آلودگي هوا را مطالبه كند. حافظي درباره تاثير آلودگي هوا بر افزايش مرگ‌و‌مير پايتخت‌نشينان افزود: براساس گزارش سازمان جهاني بهداشت، آلودگي هوا سرطان‌زا است و از سويي ديگر براساس اعلام سازمان بهشت زهرا (س)، در روزهايي كه وضعيت هوا در حالت اضطرار است ميزان متوفيان 20 تا 30 نفر بيشتر است كه اين آمار، واقعيتي غيرقابل انكار است.

كشف قاچاق انسان در مرز بازرگان

شنیده شد که گمرك ايران اعلام كرد: سه تبعه خارجي كه تلاش داشتند غيرقانوني از كشور خارج شوند، در داخل يك كانتينر ترانزيتي كشف شدند. انتخاب نوشت؛ اين افراد كه تابعیت يكي از كشورهاي همسايه را دارند به شكل ماهرانه‌ای در داخل كانتينري كه در حال عبور از مرز بازرگان به مقصد تركيه بود، با كمك دستگاه‌هاي كنترلي پيشرفته ايكس ري گمرك بازرگان كشف شدند. اين گزارش مي‌افزايد: بخشي از فعاليت‌هاي گمرك ايران به موضوع مبارزه با قاچاق انسان برمي‌گردد كه در ماه‌هاي اخير با توجه به توصيه‌هاي سازمان جهاني گمرك و شرايط منطقه، فعاليت‌هاي گمرك ايران در اين زمينه افزايش يافته است. قاچاق انسان شكل جديد و امروزي برده داري محسوب مي‌شود. بررسي جنبه‌هاي قاچاق انسان در محور‌هاي چهارگانه قاچاق زنان و دختران، قاچاق كودكان، قاچاق اعضاي بدن و سرانجام بهره كشي از نيروي كار انجام مي‌شود. براي برخي از كشورهاي همسايه، ايران يك مسير ترانزيت براي رسيدن به اروپا تلقي مي‌شود.

صدور حكم متهمان پرونده بيمارستان خميني‌شهر

شنیده شد که رئيس كل دادگستري استان اصفهان با اشاره به صدور حكم براي سه‌نفر از متهمان پرونده بيمارستان خميني شهر گفت: راي صادره غير قطعي است و مجاز به ذكر جزئيات راي نيستيم. ميزان نوشت؛ احمد خسروي وفا در ادامه افزود: ماده 36 قانون مجازات اسلامي فقط اجازه اعلام احكام قطعي را داده، بنابراين چون راي صادره غيرقطعي است از تاريخ ابلاغ بيست روز زمان تجديد نظر خواهي است. وي افزود: بنابراين در حال حاضر پرونده در مهلت است كه محكومان مي‌توانند تقاضاي تجديد نظر خواهي كنند. رئيس كل دادگستري اصفهان چندي قبل در ارتباط با آخرين وضعيت پرونده بيمارستان خميني شهر اصفهان گفت: در جريان رسيدگي به اين پرونده، سه نفر از متهمان شامل دكتر و پرستار مربوطه و همچنين سوپروايزر به اتهام عدم كمك به مصدوم به استناد بند 2 از ماده واحده قانون (خودداري از كمك به مصدومان) تفهيم اتهام شدند و آخرين دفاع از آنها اخذ شده است. وي گفت: كيفرخواست اين پرونده صادر شده و پرونده به دادگاه جزائي خميني شهر ارسال شده است.

سرگرداني ايرانيان در عراق

شنیده شد که نماينده سازمان حج و زيارت در عراق از سرگرداني برخي زائران كشورمان در فرودگاه‌هاي عراق به دليل تقلبي بودن ويزايشان خبر داد. ايرنا نوشت؛ مصطفي قاسمي گفت: طي روزهاي گذشته شاهد چندين مورد سرگرداني و بلاتكليفي زائران ايراني در فرودگاه‌هاي نجف و بغداد بوده‌ايم كه متاسفانه ويزاي آنان از مراجع غير معتبر صادر و اين افراد پس از ورود به عراق متوجه تقلبي بودن ويزاي خود شده و سرانجام به كشور بازگردانده شده‌اند. وي افزود: برخي افراد سودجو در ايام اربعين و به دليل تقاضاي زياد زائران ايراني به صدور ويزاي تقلبي رو آوردند كه به نظر مي‌رسد اين اقدام غيرقانوني همچنان ادامه دارد. قاسمي از هموطناني كه قصد سفر به عراق را دارند خواست در اخذ ويزا دقت كنند و از طريق مراجع معتبر و دفاتر مجاز سازمان حج و زيارت براي اين كار اقدام كنند تا هنگام ورود به عراق دچار مشكل نشوند.

حمله كاربران ايراني به اينستاگرام الكسي لوچف

شنیده شد که برخي كاربران ايراني همچنان به حركت ناشايست خود درباره حمله كردن به صفحات اجتماعي چهره‌هاي سرشناس ادامه مي‌دهند و اين‌بار به صفحه اينستاگرام الكسي لوچف حمله كرده‌اند و با تمسخر او را «دوپينگي» خطاب قرار داده‌اند. فرارو نوشت؛ الكسي لوچف كه با شكستن ركوردهاي حسين رضازاده در مسابقات جهاني آمريكا به عنوان پديده جديد وزنه‌برداري روسيه لقب گرفت، با مثبت شدن تست دوپينگش، وداع زودهنگامي با ركورد‌دار بودن در جهان داشت. اما اتفاق ناخوشايندي كه در اين ميان رخ داده است، حمله برخي كاربران ايراني به صفحه اينستاگرام لوچف است. اين اقدام كه بارها درباره چهره‌هاي ورزشي مطرح جهان از جمله مسي و زايتسف رخ داده و هميشه هم از آن به عنوان حركتي ناشايست ياد شده، هنوز هم ادامه‌دار است و اين‌بار لوچف روسي مورد حمله كاربران ايراني قرار گرفته است.


** شرق

حضور مقام معظم رهبری در منزل خانواده شهدای مسیحی


دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای: مقام معظم رهبری هم‌زمان با ایام ولادت حضرت عیسی علیه‌السلام در منزل خانواده‌ شهدای مسیحی حضور یافتند. روایتی از متن و حاشیه‌های این دیدار امروز (یکشنبه) در پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد.

علی مطهری سرلیست جبهه معتدلین شد


ایرنا: اسماعیل ابراهیمی دبیر جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران گفت: علی مطهری به‌عنوان سرلیست این جبهه برای دهمین دوره انتخابات مجلس انتخاب شده است. او گفت: با توجه به نشست‌های مکرری که با علی مطهری برگزار شد، وی سرلیست جبهه خواهد بود. ابراهیمی ادامه داد: درخصوص آقای لاریجانی هم با توجه به ورودنکردن وی به ائتلاف اصولگرایان و دلایلی که خودشان اعلام کردند که اکثر دلواپسان در ائتلاف اصولگرایان هستند، وی و هم‌فکران وی حاضر نشدند به این ائتلاف بپیوندند.

ابوبکر البغدادی: با همه جهان می‌جنگیم


سرکرده داعش، در پیام جدید خود گفته با همه جهان خواهد جنگید. روز گذشته برخی خبرگزاری‌های داخلی به نقل از رویترز خبری را با این مضمون منتشر کردند که ابوبکر البغدادی، پیامی صوتی در شبکه‌های مجازی منتشر کرده است. هرچند شبکه الجزیره نیز در یک خبر فوری ابتدا این مطلب را اعلام کرد اما بعد بدون هیچ توضیحی این خبر را از روی سایت خود برداشت. آنچنان‌که در منابع داخلی آمده البغدادی با اشاره به اینکه گروه تحت‌فرماندهی‌اش دارای وضعیت خوبی است،گفته اکنون داعش نه‌فقط با صلیبی‌ها بلکه با کل جهان در حال جنگ است. وی مدعی شد به اسرائیل هم حمله خواهد کرد و فلسطین بزرگ را آزاد می‌کند. او گفته است: ای یهود، ما فلسطین را فراموش نکرده‌ایم! بله فلسطین... ما آن را فراموش نکرده‌ایم؛ گمان کرده‌اند توجهمان از آن منحرف شده است، ما یک لحظه هم فلسطین را فراموش نکرده‌ایم و فراموش نخواهیم کرد.