Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

دیروز بعد از مدتها یاد ایام گذشته کردیم و هوس کردیم برای استحمام و مشت و مال سری به حمام عمومی ولایت مان بزنیم. در حین شستشو و کیسه کشیدن بودیم که یکی از دانش آموزان قدیمی مان را دیدیم که از ما پرسید: «آقای سعیدی این دور به کی رای بدیم؟» و ...

به گزارش تیترآزاد ؛ دیروز بعد از مدتها یاد ایام گذشته کردیم و هوس کردیم برای استحمام و مشت و مال سری به حمام عمومی ولایت مان بزنیم. در حین شستشو و کیسه کشیدن بودیم که یکی از دانش آموزان قدیمی مان را دیدیم.
خدا خیر داده بعد از سلام و احوال پرسی و صحبت از دوران مدرسه،سربازی، ادامه تحصیل، اشتغال،ازدواج، رکود، تورم، یارانه، برجام، فوتبال، داوری و ... تازه وارد فاز سیاست شد و از ما پرسید: «آقای سعیدی این دور به کی رای بدیم؟» من هم به او گفتم: «پسر جان برای من درد سر درست نکن. به هر کی دوس داری رای بده.»
- نه می خوان بدونم شما به کی رای می دی؟
- پسر خوب رای هر کس مخفیه.
- نه منظورم اینه ملاک های شما برای رای دادن چیه؟
دیدم ول کن ماجرا نیست. با خودم گفتم بهتر است یک کم دیالکتیک و دموکراتیک صحبت کنم، شاید دست از سر کچل ما بردارد.
گفتم: «حالا که این قدر علاقه مند هستی گوش بگیر ببین چی می گم.»من به کسی رای می دهم که:
- مومن، خدا ترس، صادق و مردم دوست باشد.
- در شبانه روز حداقل یکی دو ساعت مطالعه کند و فر خوردن در فضای مجازی و خواندن اخبار مختلف را جزو مطالعه محسوب نکند.
- حداقل چهار پنج تا مقاله چاپ شده در موضوعات ملی و کلان مملکت مبتني بر تولید فکری خودش در روزنامه های سراسری داشته باشد.
- نسبت به مختصات ، زیرساخت ها و منابع حوزه انتخابیه خود اشراف کامل داشته باشد و در چارچوب الگوهای علمی و با ارائه آمار و مستندات، دست کم بتواند نیم ساعت در مورد هریک از مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حوزه انتخابیه به تفکیک اظهارنظر کند.
- بعد از پیروزی در انتخابات نظرات و پیشنهادات مخالفان را نیز بشنود.
- پس از انتخاب شدن حداقل هر ماه یکبار با اهالی فکر و فرهنگ، صاحبان ایده ، اقتصادیون شهر، دانشگاهیان و فرهنگیان جلسه داشته باشد.
- قول ایجاد رشد منطقی و ملموس درحوزههای5 گانه اجتماعی،اقتصادی،سیاسی، مذهبیوفرهنگیدرحوزهانتخابیهبدهد و برای تحقق این مهم برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد.
- در برابر نظرات و انتقادات مثبت و سازنده دیگران انعطاف داشته باشد.
- به کمک سایر نمایندگان قانونی تصویب کند که نحوه حفاظت از بیت المال تغییر کند تا خاوری ها ، زنجانی و ... نتوانند به بیت المال دسترسی آسان داشته باشند.
- در مقابل اختلاس های میلیاردی ، زمین خواری، کوه خواری، جنگل خواری، بیابان خواری و سایر خوردنی های نامتعارف سکوت نکند تا جلوی تکرار این دست اندازی ها گرفته شود.
- قبل از دادن وعده در خصوص ایجاد اشتغال، به فکر مصوبه ای در خصوص جلوگیری از قاچاق کالا و ارز باشد که خود منشاء بیکاری میلیون ها نفر در کشور گردیده است.
- در بیان مشکلات منطقه ای، ملی و خارجی شجاعت داشته باشد و در ابراز آنها تعلل و تزلزل به خود راه ندهد.
- در انتصابات یا جابجایی مدیران اصل شایسته سالاری را فراموش نکند.
- در تلاش برای برکناری مدیران ناکارآمد و مدیران نالایقی که باروی کار آمدن هر جناج پست شان را حفظ می کنند، لحظه ای تعلل به خود راه ندهد.
- شجاعانه اموال و دارایی های شخصی خود و نزدیکانش را در ابتدا و انتهای دوره نمایندگی اعلام کند.
- تعهد دهد در طول دوران وكالت سهم نزديكان و قوم و خويشانش در استخدام ها و پست های مدیریتی از حد منطقي فراتر نرود و قومیت و جناج را در این مقوله چندان بازی ندهد.
- از همان روز پس از انتخاب شدن برنامه ریزی برای انتخاب شدن در دوره بعدی نداشته باشد.
- در هنگام تصویب طرح ها و لوایح مستمندان، گرفتاران و اقشار ضعیف جامعه را در نظر داشته باشد.
- در هنگام جفا رفتن بر عده ای نظیر فرهنگیان یا پرستاران سکوت پیشه نکند.
- در طول دوران نمایندگی حداقل چند بار با اظهار نظرهای ملی تاثیرگذار و ارائه پیشنهادات راهگشا،تیتر یک روزنامه های سراسری باشد.
- در کنار حفظ ارزش های ملی کشور، هویت بومی - فرهنگی و خرده فرهنگ های موکلان خود را پاس بدارد و برای معرفی و اعتلای آن در سطح ملی بکوشد.
- از دادن شعار های تبلیغاتی غیر منطقی و ارائه طرح های محقیر العقول و کار شناسی نشده نظیر راه اندازی فرودگاه، ادامه راه آهن، راه اندازی کارخانه ماشین سازی و ... پرهیز کند.
- برای رسیدن به بزرگراه شهرت و قدرت، از بن بست و کوچه باریک مجلسکانال باز نکند.
- امتحان خود را در عرصه های سیاسی پس داده باشد و رقابت در انتخابات مجلس اولین رقابت و چالش سیاسی زندگی اش نباشد.
- با اصول و فنون مذاکرهوگفتگوآشنا باشد و برای احقاق حق موکلان خود در عرصه های مختلف تلاش منطقی کند.
- لحظات دوران وکالت را به عنوان ارزشمند ترین و طلایی دوران خدمت خود تلقی کند و از لحظه لحظه این سرمایه تجدید ناپذیر در ایفای حق موکلان خود استفاده کند.
هنوز افاضات ما تمام نشده بود که دیدم بنده خدا موهایش را خشک نکرده لباس پوشید، پول حمام خودش و ما را حساب کرد و با موتور رفت! خدا کند تا رسیدن به منزل سرما نخورده باشد!
انتهای پیام/