Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند .

** کیهان

خبرنگار هستید یا مامور اختلاف‌افکنی میان اصولگرایان؟!

نماینده مردم تهران، شیطنت خبرنگار روزنامه زنجیره‌ای برای اختلاف‌افکنی در ائتلاف اصولگرایان به بهانه اظهارات احمد توکلی را خنثی کرد.
احمد توکلی عضو فراکسیون اصولگرایان در اظهاراتی نسنجیده و از سر بی‌دقتی، جبهه پایداری را پاشنه آشیل اصولگرایان معرفی کرده بود. در پی این اظهارات که تبدیل به تیتر نشریات شبه‌‌اصلاح‌طلب و زنجیره‌ای شد، خبرنگار روزنامه فرهیختگان (وابسته به دانشگاه آزاد) سراغ علی‌اصغر زارعی رفت تا از او نیز موضعی علیه سایر اعضای ائتلاف اصولگرایان بگیرد اما با ناکامی مواجه شد. خبرنگار واکنش علی‌اصغر زارعی را درباره سخنان توکلی پرسید مبنی بر اینکه ممکن است جبهه پایداری لیست جداگانه بدهند. وی در پاسخ گفت: اصلا این‌گونه نیست. جبهه پایداری از روز اولی که اصولگرایان ائتلاف را تشکیل دادند به صورت مستمر در جلسات آن شرکت داشتند.
زارعی در پاسخ این سوال که نگرانی‌ها ناشی از چیست؟ گفت: این تبلیغات و شایعات نشان می‌د‌هد که برخی از اصل ائتلاف نگرانند. جبهه پایداری می‌خواهد در جهت ائتلاف حرکت کند و پایبند به جمع‌بندی‌های ائتلاف خواهد بود. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند از حضور جبهه پایداری در ائتلاف ناراحتند و از اینکه ما توانستیم با مجموعه دوستان اصولگرا انسجام پیدا کنیم، نگرانند. اگر این نگرانی را اصولگرایان مطرح می‌کنند بدانند که در حال توسعه آن هستند و اگر هم خارج از اصولگرایان باشند در واقع نگرانی‌های خود را از مجموعه ائتلاف اصولگرایان نشان داده‌اند.
زارعی تصریح کرد: دوستان ما در جبهه پایداری صحبت کردند و به این ائتلاف پایبندند. من خودم هم اعتقادم این است که هیچ نگرانی‌ای نسبت به ائتلاف نداریم و ان‌شاءالله آنچه موجب نگرانی است محقق نمی‌شود و این انسجام پیش خواهد رفت.
وی همچنین در پاسخ شیطنت‌های خبرنگار گفت: «الان شما از ائتلاف اصولگرایان نگرانید؟». خبرنگار دوباره گفت «من خبرنگارم و با توجه به اتفاق‌ها و شواهدی که دارم دنبال جواب هستم.» و زارعی در پاسخ اظهار داشت: «شما خبرنگارید، اما کأنه مامور هم هستید. من دارم به شما توضیح می‌دهم که هیچ نگرانی‌ای نیست. در سال‌های قبل هم اگر جبهه پایداری مستقل عمل کرد، خب دیگران هم مستقل عمل کردند. چرا فقط این هجمه‌ها متوجه جبهه پایداری است. مگر آنهایی که مستقل لیست دادند، هم نبودند.»
خبرنگار زنجیره‌ای در ادامه می‌گوید: «کسانی مانند آقای باهنر، دلیل همراهی با جبهه پایداری را این‌گونه توجیه می‌کنند که بعد از پیروزی در مجلس کنترل آنها را در دست می‌گیریم.» و زارعی پاسخ می‌دهد: «آنها می‌گویند الان انسجام لازم است و باید در برابر اصلاح‌طلبان جبهه واحدی را تشکیل دهیم که جای ایراد ندارد. اینکه شما می‌گویید آقای باهنر چنین صحبتی داشته‌اند صحیح نیست و من نشنیده‌ام.»
یادآور می‌شود دکتر علی‌اصغر زارعی جانباز دفاع‌مقدس، به خاطر تشدید عوارض ناشی از جانبازی در انتخابات مجلس دهم نامزد نشده است.
در طول یک ماه اخیر انتشار اخبار مربوط به هم‌نشینی و هم‌اندیشی طیف‌های اصولگرا برای ائتلاف بزرگ، موجب نگرانی افراطیون و فتنه‌گران و جریان‌های ساختارشکن شده است به نحوی که درصدد القای اختلاف و ممانعت از وحدت و همدلی و ائتلاف اصولگرایان هستند.

سخنگوی حزب اشرافی لیبرال ناگهان انقلابی و عدالتخواه شد

سخنگوی کارگزاران گفت؛ خانواده انقلاب باید دور هم جمع شوند.
حسین مرعشی ضمن سخنانی در آمل با تاکید بر اینکه زمان حساسی را در حال سپری کردن هستیم و باید خانواده انقلاب جمع شوند، گفت: در این شرایط رمز وحدت در جمع کردن خانواده انقلاب است و همه افراد انقلابی و تاثیرگذار کشور باید جمع شوند. وی افزود: امروز صحنه، صحنه رقابت برای خدمت بیشتر در چارچوب نظام، انقلاب و در چارچوب سیاست‌های کشور است هر چند تنگ‌نظری‌هایی کشور با آن مواجه است. سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه با اشاره به اینکه، یکی از جلوه‌های عدالت در سیاست است، افزود: ما باید به دنبال این اصل باشیم که مردم اصل عدالت را در جامعه حس کنند و بپذیرند.
مرعشی همچنین گفته است: حکومت بدون عدالت مفید برای جامعه نیست، عدالت نه در مقام گفتار بلکه در مقام عمل باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: عدالت مسئولیت سنگین حکومت، منتخبان مردم و همه کسانی که برای مردم گام برمی‌دارند، هست و مردم اگر عدالت در کارکرد نظام ببینند، به خودی خود شادمان و در صحنه خواهند بود.
این اظهارات در حالی است که افراطیون مدعی اصلاحات در جریان فتنه 88 به دنبال یکسره کردن کار انقلاب بودند و به همین دلیل مورد حمایت صریح سران آمریکا و اسرائیل و انگلیس قرار گرفتند. از سوی دیگر شایان یادآوری است طیف‌های غربزده و آلوده‌ای چون مرعشی (بازداشتی فتنه 88) افراط در لیبرالیسم و عداوت با خط امام را تا جایی پیش بردند که محمد هاشمی دبیر کمیته سیاسی کارگزاران مجبور به استعفا و اعتراض شد. وی در مصاحبه با اعتماد درباره علت جدایی خود گفته بود: «اظهار نظری توسط یکی از بزرگان ]مرعشی[ حزب انجام شد که اعلام کرد حزب کارگزاران حزبی است لیبرال دموکرات مسلمان. ما در جامعه اسلامی هستیم و این واژه‌ها با هم نمی‌خواند. لیبرالیسم امروز در برابر اسلام قد علم کرده است. لیبرالیسم با اسلام قابل جمع نیست. برخی واژه‌ها مطرح می‌شد که موضوع ملی‌گرایی را پررنگ می‌کرد. ما ملی‌گرا نیستیم. در مقطعی از مرحوم بازرگان پرسیدند فرق شما با امام چیست؟ او می‌گوید: «امام ایران را برای اسلام می‌خواهد و من اسلام را برای ایران می‌خواهم.» فرق این دو عبارت زیاد است. بنابراین ما در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی حزب تشکیل دادیم و یک حزب سیاسی مسلمان بودیم. آنجایی که تعارضی بین اسلام و مسائل دیگر پیش می‌آید ما موظف هستیم که اسلام را بپذیریم. ما باید تعهد خود را بپذیریم و مردم را فریب ندهیم. من دیدم که این نوع گفتمان‌ها و نگرش‌ها به ماهیت حزب لطمه می‌زند و به آرمانی که داشته صدمه می‌زند... جمله‌ای که آقای بازرگان گفته است صداقت او را نشان می‌دهد. ما با امام بودیم و از نظر سیاسی و نحوه زندگی پیرو او بودیم. امام مرجع تقلید من بوده است. بنابراین نمی‌توانستیم چیزی را که عدول از خط امام باشد بگوییم.»
با این اوصاف ادعای وحدت خانواده انقلاب از سوی کسی که متهم به معارضه با انقلاب و خط امام است، صرفا رفتاری فریبکارانه محسوب می‌شود همچنان که شعار عدالت‌خواهی مطلقا با عملکرد طیف مرعشی در 16 سال اصلاحات و سازندگی و بر جای گذاشتن تبعیض و اشرافیت و تورم 50 درصدی همخوانی ندارد.

کاش در مطالبه حق ملت ایران هم این قدر عجله داشتید

روزنامه‌های حامی‌دولت، اصلاح‌طلب و زنجیره‌ای نامه رئیس‌جمهور به رئیس قوه قضائیه درباره رسیدگی فوری و خارج از نوبت به ماجرای سفارت عربستان را در تیتر اول خود جا دادند.
روزنامه‌های ایران، شهروند، فرهیختگان، اطلاعات، مردم‌سالاری، اعتماد، شرق، آفتاب یزد، کار و کارگر، آرمان و... نامه روحانی درباره رسیدگی فوری به ماجرای سفارت عربستان و مجازات عاملان آن را تیتر اصلی خود کردند. انتشار این نامه درحالی است که دولت و رئیس‌جمهور در ماجرای شهادت مظلومانه 450 حاجی ایرانی در منا، با انفعال کامل برخورد کرده و موجب اعتراض و رنجش خاطر افکار عمومی‌در کشورمان شدند. به عبارت دیگر اگر رئیس‌جمهور و دولت، شکسته شدن شیشه‌های سفارت عربستان را مهم می‌شمارد و عاملان آن را تهدید به مجازات می‌کند، به طریق اولی باید در جنایت فاجعه منا و جان باختن صدها ایرانی در حرم الهی خود را مسئول تلقی می‌کرد و از کنار ماجرا و تاوان این جنایت به سادگی نمی‌گذشت.
روزنامه وطن‌ امروز در همین زمینه و در یادداشتی با عنوان «حداقل می‌گذاشتید پرونده جده و منا به جایی برسد- خیلی رسیدگی خارج از نوبت طلبکاریم!» نوشت: از چند روز پیش که پس از اعدام آیت‌الله نمر، شیخ شهید، واکنش‌های مردمی‌خیره‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دیده شد، یک تجمع فوق‌العاده و در قد و قامت راهپیمایی‌های بزرگ انقلاب پیش‌بینی می‌شد.
بعد از این همه ظلم که مستقیماً ایرانیان را هدف قرار داده بود؛ از تعرض به 2 نوجوان ایرانی تا قربانی شدن 500 حاجی ایرانی در فاجعه منا، از توهین‌های جوجه شاهزاده‌های سعودی تا هتاکی وزیر خارجه گستاخ این کشور، از راست راست چرخیدن تبعه قاتل و مست سعودی تا اعدام ایرانیان در عربستان، طبیعی بود که آستانه صبر مردم لبریز شود و فوق ماوقع.
فارغ از واکنش‌های غیرقانونی و هزینه‌زای عده‌ای [مانند ورود به سفارت سعودی] این روزها و بعد از این همه جنایت، این همه ایرانیان هستند که از آل‌سعود نفرت دارند. نفرت تا آنجا که این روزها پشت شیشه تاکسی‌ها و خودروهای شخصی، «لعنت بر آل‌ سعود» را حک می‌کنند. مردم مثل همه راهپیمایی‌های انقلاب، مثل همه انتخابات‌های انقلاب، مردم بودند. نه اینکه شیشه‌ای شکسته باشند و دفتر سفارتی آتش زده باشند، نه! اما حضور داشته‌اند و نفرت عمیق‌شان از آل ‌سعود را نشان داده‌اند. نفرتی که در این 2 سال و پس از این همه واقعه تلخ، دولت به عنوان نماینده ملت، نتوانست جلوه ظهور و بروز آن باشد. در این بین رنج غیرقابل توصیف «عدم شناخت مردم» همواره آزاردهنده بوده است.
«نفهمیدن مردم»، مع‌الاسف در روزهای اخیر و در ماجرای شهادت آیت‌الله نمر و قطع ارتباط با آل‌سعود مجدد از سوی 2 گروه و به شکلی آزاردهنده تکرار شد. اول، مسئولانی که بی‌اطلاع یا با اطلاع از عمق احساسات مردم نتوانستند احساسات آنان را نمایندگی کنند و به جای اینکه نماد ظهور و بروز این عمق نفرت مردم از آل‌سعود باشند، به احساسات مردم پرخاش می‌کنند. دوم، جماعتی که اجازه ندادند تجمعات در فاز عقلانی و منطقی و توسط این مردم مثل همه این سال‌ها تکرار شود و عالم را خیره کند.
وطن امروز می‌افزاید: اقدام غیرقانونی خاطیان ماجرای سفارت عربستان از مجرای خود درحال پیگیری است و همان‌طور که رئیس محترم قوه قضائیه و فرمانده محترم نیروی انتظامی‌به درستی تأکید کرده‌اند موضوع ورود به سفارت و کنسولگری عربستان تا انتها و با قاطعیت دنبال خواهد شد. با این همه این سؤال وجود دارد که آیا رئیس محترم جمهور در قضیه تعرض مأموران عربستانی به 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده که خشم عمومی‌مردم ایران را به همراه داشت نیز با همین حرارت و سرعت و قاطعیت دستور پیگیری خارج از نوبت را به مسئولان مربوط دادند؟
نکته قابل تأمل‌تر آنکه درحالی که طرف مقابل به نحوی توهین‌آمیز به قطع روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی‌ایران اقدام کرده، این همه عجله آن هم از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور، آن هم به صورت علنی عزتمندانه است؟ در شرایطی که رژیم سعودی هنوز یک عذرخواهی خشک و خالی به واسطه قربانی کردن 500 حاجی ما در منا نکرده است این نوع مواجهه چه توجیهی دارد؟
به نظر می‌رسد تدبیر آن بود که جناب آقای روحانی اجازه می‌دادند پرونده تعرض مأموران فرودگاه جده به 2 نوجوان ایرانی و 500 حاجی قربانی در منا آنطور که شایسته است، به سرانجام می‌رسید بعد نامه علنی رسیدگی فوری به اقدام خلاف قانون متعرضان به سفارت آل‌سعود می‌نوشتند.
2 سال است خشم فروخورده ملت را دولت نمایندگی نکرده است. کسی خبر دارد که آیا پرونده متعرضان به 2 نوجوان ایرانی «رسیدگی خارج از نوبت» شد یا خیر؟ کسی می‌داند حقوق و خونبهای 500 حاجی ایرانی «رسیدگی خارج از نوبت» شده است یا خیر؟ دیپلمات مست آل‌سعود که یک ایرانی را به قتل رساند، کجا تشریف دارد؟ کسی توانست پرونده او را در ریاض «رسیدگی خارج از نوبت» کند؟ در کدام مجمع بین‌المللی نسبت به موضوع توطئه کاهش قیمت نفت «رسیدگی خارج از نوبت» شد؟ کاهش سرانه درآمد خانوارهای ایرانی و بستن بودجه کشور 80 میلیونی با نفت 30 دلاری، در کدام مجمع و نهاد و ارگان و دستگاه «رسیدگی خارج از نوبت» می‌شود؟ حساب که می‌کنم خیلی «رسیدگی خارج از نوبت» طلبکاریم!

خوش‌خیالی افراطی به سیاست تعدیل چه بلایی سر اقتصاد آورد

خوش‌بینی مفرط به تعدیل اقتصادی در دولت هاشمی چه بر سر ایران آورد؟ وبسایت الف ضمن طرح این پرسش خاطر نشان کرد: سیاست تعدیل اقتصادی به نوعی اقتصاد بازار آزاد است که در آن دولت‌ها برای رسیدن به اهداف مورد نظر، اصلاحاتی را در نحوه برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلندمدت اعمال می‌کنند. این اهداف شامل: آزادسازی، تثبیت کالاها، افزایش بهره‌وری در بخش تولیدی، سیاست‌های تجاری و انقباض دستمزدها و... می‌باشد. کشورها تنها با اجرای این سیاست‌ها می‌توانستند از وام‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بهره‌مند شوند.
این نوع سیاست، نخستین‌بار در دهه هفتاد قرن بیستم در آمریکای لاتین اجرا شد. صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به کشورهای در حال توسعه اجرای آن را توصیه کرده بود و در ازای اجرای این فرامین، به کشور اجراکننده وام‌هایی از سوی این دو نهاد تعلق می‌گرفت. البته هیچ کدام از این طرح‌ها به نقطه مطلوب نمی‌رسید و دولت‌ها به سرعت مجبور به عقب‌نشینی از اجرای آن می‌شدند. از سوی دیگر، پیامد نهایی اجرای ناقص تعدیل اقتصادی نیز برای آمریکای لاتین رکود اقتصادی بود.
الف می‌افزاید: راه‌اندازی برنامه تعدیل از سال 68 اقتصادی در کشور با سرعت و بدون مطالعه کافی روی پیامدهای برنامه و تجربیات دیگر کشورها صورت گرفت که می‌توان این امر را یکی از عوامل عدم موفقیت این سیاست‌ها را در ایران دانست.
مدیران اقتصادی دولت دارای یک خوش‌بینی مفرط نسبت به برنامه تعدیل و خصوصی‌سازی بودند که منجر به نوسان رشد اقتصادی و کاهش مفرط نرخ رشد اقتصادی در سال 73، استقراض نسبتا بالایی از خارج و نهادهای بین‌المللی و تشویق مردم به مصرف در داخل کشور شد. گسترش مصرف‌گرایی، فشار روی تقاضای کل را به همراه داشت که به نحوی تشدیدکننده تورم در آن دوره بود به طوری که تورم از 18 درصد در سال اول دولت هاشمی به 49/5 درصد در سال 74 رسید که این میزان بالاترین نرخ تورم در تاریخ اقتصاد ایران پس از انقلاب است. سرعت آزادسازی در بخش تجارت خارجی نیز اثر تورمی خود را ظاهر کرد. منضبط نبودن دولت، مشخص نبودن جایگاه خصوصی‌سازی، نبود توجیه در ضرورت تعدیل اقتصادی، عدم توجه به بافت‌سنتی و دینی، تشویق روحیه سودطلبی و مصرف‌گرایی و... باعث شد که بی‌ثباتی اقتصادی بیشتر شود و بیکاری و تورم به مرز غیرقابل تحملی در جامعه برسد.
یکی از پیامدهای دیگر برنامه تعدیل اقتصادی توجه کمتر به بخش کشاورزی و اولویت‌بخشی به صنعت مونتاژ در کشور بود. صنعت مونتاژ باعث شد که حجم قابل توجهی از ارز محدود کشور به جای هزینه شدن در ابزار و ماشین‌آلات کشاورزی به سوی صنایع مونتاژ سرازیر شود. لذا در این دوره، رشد این بخش نسبت به رشد بخش مونتاژ صنعتی یا واردات کالاهای لوکس بسیار کمتر بود؛ به گونه‌ای که سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی در طول دوره تعدیل کاهش پیدا کرد.

** خراسان

دستور جدید کابینه درباره ساخت نیروگاه هسته ای

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، اعلام شده است که حسب موافقت هیئت وزیران و به استناد ماده ۳ قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، ضمن آنکه شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران به فهرست سازمان های توسعه ای کشور اضافه می شود، این شرکت مجوزهای لازم برای مشارکت در سهام شرکت ساخت و راه اندازی نیروگاه های اتمی ایران (سورنا) جهت تولید دانش فنی و انتقال تکنولوژی ساخت نیروگاه های برق هسته ای را دریافت می کند.

ذره بین دولت روی یک مجوز خاص مسئولان اجرایی سابق

در حالی که بر اساس ابلاغیه شهریورماه سال 1390 یک مسئول عالی رتبه اجرایی دولت سابق مقرر شده بود بیش از 70 هزار متر مربع از اراضی وزارت جهاد کشاورزی واقع در شهرستان رامسر برای ساخت مجموعه اجلاس کنوانسیون تالاب ها در این منطقه به نهاد ریاست جمهوری واگذار شود، بر اساس پیشنهاد برخی اعضای کابینه و موافقت مسئولان ارشد نهاد ریاست جمهوری، مقرر شده است این ابلاغیه خاص و تبعات ناشی از آن، مورد بازبینی و بررسی دقیق کارشناسان خبره دولت قرار بگیرد.

** وطن امروز

متحدان عربستان ذلیل می‌شوند

امام جمعه موقت تهران از کشورهایی که در حمایت از سعودی با ایران قطع رابطه کردند انتقاد کرد. آیت‌الله امامی کاشانی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: من تعجب می‌کنم از برخی کشورهای عربی؛ شما که احتیاج به پول سعودی ندارید چرا این‌کار را کردید و با سعودی‌ها همراه شدید؟ از برخی همسایگان دیگر نیز تعجب می‌کنیم که شما چرا چنین کردید و چرا با عربستان سعودی و اسرائیل همکاری می‌کنید؟ شما بالاخره به ذلت می‌افتید. آیت‌الله محمدامامی کاشانی در ادامه با بیان اینکه جهان و مردم دنیا شما را می‌شناسند، گفت: کسی که بخواهد با عربستانی که اینگونه سقوط کرده و منزوی شده و باطن خود را نشان داده و در صف خباثت و قساوت قرار گرفته و ضدانسانی بودن خود را به دنیا اثبات کرده، همکاری کند در نهایت به ذلت خواهد افتاد. وی تصریح کرد: جامعه بشری که به اینها احترام نمی‌کند، اینها در تمام دنیا ذلیل هستند. مگر اینکه خودشان دورهم جمع شوند و افرادی را مانند کنگره آمریکا با خود هماهنگ کنند. فکر می‌کنند این یک موفقیتی برای آنهاست!

ایرانیان روزگذشته در سراسر کشور در اعتراض به جنایات آل‌سعود راهپیمایی کردند

تظاهرات سراسری در محکومیت و اعتراض به اعدام رهبر برجسته شیعیان عربستان آیت‌الله نمر به دست ناپاک رژیم منفور آل‌سعود، دیروز پس از اقامه نماز جمعه با حضور ملت بزرگ و غیور ایران اسلامی در تهران برگزار شد. به گزارش فارس، نمازگزاران ایرانی پس از اقامه نمازجمعه به تظاهرات سراسری در محکومیت و اعتراض به اعدام رهبر برجسته شیعیان عربستان آیت‌الله شیخ نمر به دست ناپاک رژیم منفور آل‌سعود پرداختند. به دنبال جنایت بزرگ آل سعود در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، آیت‌الله شیخ نمر باقرالنمر و در ادامه اعتراضات گسترده اقشار مردم و اصناف و گروه‌های مختلف مردمی در هفته گذشته، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن محکومیت مجدد اعدام ددمنشانه شیخ شهید عربستان، برای برگزاری تظاهرات روز گذشته از مردم دعوت کرده بود که مردم سراسر ایران از جمله مردم پایتخت با حضور گسترده و انقلابی خود در تظاهرات سراسری جمعه، اعتراض و خشم انقلابی و نفرت و انزجار خود را از آل‌سعود و اعدام ناحق شیخ نمر اعلام کرده و «مرگ آل‌سعود» را فریاد زدند. تظاهرات سراسری مردمی دیروز جمعه 18 دی‌ماه پس از اقامه نماز جمعه در بیش از 840 میعادگاه‌ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار شد.

یمنی‌ها 9 ناو و شناور شیطانک را منفجر کرده‌اند

فرمانده نیروی دریایی سپاه از جدیدترین آمار نبرد مبارزان یمنی با آل‌سعود خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار حسین فدوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با سرعت در حال حرکت رو به جلو است، عنوان کرد:‌ طی سال‌های طولانی حتی یک شبانه‌روز را برای بالا بردن توان خود و از بین بردن دشمنان خدا از دست نداده‌ایم. سردار فدوی با بیان اینکه امروز قدرت انقلاب اسلامی در حدی است که شیطانک‌ها جایی برای ابراز قدرت ندارند، افزود: امروز در یمن فقط عربستان، قطر و اماراتی‌ها نیستند که در حال جنگ هستند بلکه کسانی که پیام انقلاب به آنها رسیده است مشغول جنگ هستند و آنها از عصبانیت دارند خفه می‌شوند که 10 ماه است بر مردمی که ایمان دارند و نفس انقلاب اسلامی به آنها خورده است نتوانسته‌اند پیروز شوند. فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تصریح کرد: یمنی‌ها تا امروز 9 ناو و شناور 800 میلیون دلاری سعودی‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند و این به برکت انقلاب اسلامی و شهداست.

** رسالت

عمه ربع پهلوي مرد!

راديو آمريكا خبرداد؛ ربع پهلوي در فيس رسمي خود اعلام كرده است اشرف پهلوي مرده است. وي روز به درك رفتن او را 17 دي ماه اعلام كرد. همان روزي كه پدربزرگش آن روز را روز آزادي زن ناميده و به اين نام چادر از سر زنان غيرتمند ايران برگرفت! امروز 80 سال از آن واقعه شوم مي گذرد. رضا ربع پهلوي در اطلاعيه اش آورده است كه عمه‌‌اش در راه پيشبرد حقوق زنان و مبارزه با بي سوادي تلاش چشمگيري كرده بود!
اشرف خواهر دوقلوي شاه خائن بود و از فساد اخلاقي‌اش و نقش وي در قاچاق مواد مخدر و نيز قماربازي و مشروب خواري و فساد او نزديكان دربار در خاطرات خود مطالبي گفته اند كه واقعا مايه اشمئزاز است. او به پاس اين همه فساد در سال 1970 رياست كميسيون عالي حقوق بشر سازمان ملل را به عهده گرفت!

تاجزاده باز هم از پاسخگويي فرار كرد!

رسالت براي چندمين بار از تاجزاده پرسيده است ارتباط دو تاج در آشوبهاي 18 تير 78 و سال88 به بهانه تقلب در انتخابات را توضيح دهد، اما او به هيچ وجه حاضر نيست در اين باره توضيح دهد. مصطفي تاجزاده انقلابي چگونه با يحيي كيان تاجبخش نماينده و مشاور سوروس براي راه اندازي كودتاي مخملي در تهران با هم پيوند خوردند. تاجزاده براي پاسخگويي به اين سئوال مدعي شده رسالت در دوره احمدي نژاد به همراه كيهان و روزنامه هموطن يك چهارم كل يارانه كشور را دريافت كرده است. او بدون اينكه عدد و رقمي در اين باره ارائه دهد گفته اول به اين سئوال پاسخ دهيد بعد هر چه خواستيد به فتنه گران بگوييد. او از اينكه خود را فتنه گر خوانده براي پاسخگويي يك گام به جلو نهاده است. در مورد رانت خواري هم در مملكت حساب و كتاب است، اگر اين ادعا درست باشد حتما نهادهاي نظارتي و حقوقي رسيدگي مي كنند. او نبايد نگران اين مسئله باشد! كافي است فقط به همان سئوال پاسخ دهد.

جنس فتنه جديد، فرهنگي است

وزير سابق اطلاعات با اشاره به اينکه فتنه جديد دشمنان از پروژه نفوذ سرچشمه مي‌ گيرد، گفت: جنس فتنه جديد، فرهنگي است. حجت‌الاسلام حيدر مصلحي در يادواره شهداي اردکان با اشاره به پروژه نفوذ اظهار داشت: دشمن به طور قطع برنامه‌ريزي دارد و در انتخابات پيش رو مي‌خواهد که پروژه نفوذ خود را به ثمر برساند. مهم ترين شاخص‌ اين فتنه اين است که دشمن با رخنه نرم، فتنه و نفوذ را دنبال مي‌کند و اين امر نيازمند هوشياري بيش از پيش ملت ايران است. وي گفت: اکنون مي‌بينيم که به دنبال همين نقشه دشمن، در مناطقي که دارالعباده و دارالمومنين است، براي کنسرت‌ سازي هزينه مي‌کنند و با وقاحت تمام از آن دفاع مي‌کنند.

شکنجه شيخ نمر قبل از اعدام توسط وزير دفاع عربستان

منابع نزديک به خانواده رهبر شيعيان عربستان فاش کردند، آيت‌الله نمر پيش از اعدام، توسط شخص وزير دفاع سعودي به طرز وحشيانه‌ اي شکنجه شده است. خبرگزاري دانشجو نوشت: برخي منابع خبري در عربستان فاش کردند اطلاعات اوليه‌اي که به دست خانواده شهيد آيت‌الله نمر رسيده نشان مي‌دهد که محمد بن سلمان جانشين وليعهد سعودي شخصا بر عمليات اعدام شيخ نمر نظارت داشته و قبل از اجراي حکم حتي اقدام به شکنجه وي کرده است. طبق اين گزارش ملک‌ سلمان پيش از بريدن سر نمر، شخصا دست و پاي نمر را شکسته است! خانواده آيت الله نمر اعلام کرده‌اند مقامات سعودي، شهيد نمر را در رياض در کنار يک گورستان متروکه و قبوري که برخي از اعدام‌ شدگان شبکه القاعده در آن دفن شده‌اند، به خاک سپرده‌اند. رژيم سعودي خانواده شهيد نمر را تهديد کرده که از گفتگو با رسانه‌ها در اين زمينه خودداري کنند.

نگراني از موعد فصل ميوه چيني!

پايگاه ايران هسته اي نوشت: اطلاعات پراکنده اي دريافت کرده ايم که يک مقام عالي رتبه دولتي از اينکه نتوانسته توافق هسته اي را در سال 2014 نهايي کند، بسيار گله مند است.اين مقام دولتي گفته توافق هسته اي مي توانست در سال 2014 نهايي شود اما برخي عوامل مانع آن شده است و اگر اين توافق در سال 2014 انجام مي شد، دولت اکنون مي توانست ميوه هاي آن را بچيند. مقصود اين مقام دولتي احتمالا اين است که دولت آماده بوده به ميزاني کوتاه بيايد که توافق هسته اي يک سال زودتر انجام شود.به نظر مي رسد اين اظهارنظر بيشتر ناشي از شيوع اين نگراني درون دولت است که نتواند در آستانه انتخابات، بهره اي را که مايل بوده از توافق هسته اي ببرد.

سلطه تفکر روشنفکري در موزه هنرهاي معاصر ايران

موزه هنرهاي معاصر ايران به عنوان بزرگترين و پيشروترين گالري نمايش آثار هنري ايران اين روزها شاهد برپايي مجموعه اي از آثار مکتوب، نقاشيها، صنايع دستي و آثار نمايشي مدرن فريده لاشايي مترجم، نقاش و فيلمساز متوفي در سال 1391 است. پايگاه تابش کوثر در اين زمينه نوشت: از آنجا که اين مجموعه دولتي و برخوردار از حمايتهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است انتظار مي رود گزينش نوع و نحوه نمايش آثار برگزيده در گالري هاي 8 گانه اين تالار ، شامل ملاحظات و ترتيبات مبتني بر درونمايه هاي تعريف شده در حدود و معيارهاي کشورمان باشد. مدخل ورودي اين نمايشگاه در پوشش ويترينهاي شيشه اي نمايشگر بيوگرافي و اسناد سجلي و آموزشي فريده لاشايي است .
در اين بين نمايش عکس هاي خصوصي و آلبوم هنرهاي نمايشي نامبرده به صورت بي حجاب، اولين نکته اي است که زنگ هشدار سلطه تفکر روشنفکري را در اين مجموعه فرهنگي به صدا در
مي آورد. در تالارها و راهروهاي بعدي ضمن حک خاطرات نامبرده بر روي ديوار و آنجا که صاحب آثار به ذکر خاطرات گذشته و ديدارهايش با اصحاب قلم و فيلمسازاني از جمله مسعود کيميايي مي پردازد، در نمايشگري بهروز وثوقي در نماهايي برگزيده از فيلم قيصر، از شيفتگان فيلمفارسي دلبري مي کند! و...

تاييد حکم اعدام رهبر مسلمانان بنگلادش

بنگلادش حکم اعدام " علي احسن محمد مجاهد" رهبر مسلمانان اين کشور و دبير کل حزب جماعت اسلامي بنگلادش را به اتهام واهي تاييد کرد. به گزارش ميزان، بيش از سه ماه پيش ديوان عالي بنگلادش حکم اعدام رهبر مسلمانان اين کشور را به اتهام واهي جنايات جنگي در جريان نزاع هاي دوران استقلال در سال 1971 اين کشور تاييد کرده بود. يک هيئت منصفه چهارنفره پيشتر تقاضاي تجديد نظر علي احسن محمد مجاهد را که سال 2013 به اعدام محکوم شده بود، رد کرد. اتهام هاي واهي عليه اين رهبر حزب جماعت اسلامي، به جنگ هاي دوران استقلال بنگلادش در سال 1971 بازمي گردد.

هم چرخ سانتريفيوژها پنچر شد، هم چرخ کارخانه‌ ها رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: قرار بود هم چرخ سانتريفيوژها بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها اما ديديم که چرخ هر دو پنچر شد. سردار محمد رضا نقدي در جمع مسئولين استاني بسيج سازندگي افزود: اين دولت ادعا داشت که رابطه با کشورهاي خارجي را بهتر خواهد کرد اما ديديم که 6 کشور دسته چندم رابطه‌ شان را با ايران به صورت توهين آميزي قطع کردند زيرا جري شده بودند. معلوم است وقتي ما صلابت خود را بشکنيم و پنجاه بار زير پرچم آمريکا راه برويم و بخنديم و قدم بزنيم همه کشورها احساس مي کنند که ايران از هم پاشيده و مي شود هر کاري با ايران کرد. وي همچنين گفت: دفن 1700 تن سيب زميني اسراف بزرگي بود که دولت انجام داد. يک ميليون و 700 هزار کيلو سيب زميني يعني يک وعده غذايي براي 8 ميليون نفر که ما به سادگي آن را دفن کرديم. امحاي سيب زميني در حالي انجام گرفته است که ما براي تهيه نشاسته مورد نياز گل حفاري به سيب زميني نياز داريم. 30 درصد گل حفاري چاه هاي نفت نشاسته سيب زميني است و نشاسته ذرت، گندم يا محصولات ديگر دردي دوا نمي کند. سالانه ما 50 هزار تن نشاسته نياز داريم اما کارخانه هاي ما خوابيده است و ما از خارج گل حفاري وارد مي کنيم.

رايزني براي تحريم ايران به دليل آزمايش موشکي

وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد آماده اعمال تحريم ها در زمينه موشکي ايران هستيم. به گزارش ميزان، جان کربي سخنگوي وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد اين وزارتخانه در حال رايزني با ديگر نهادها براي تحريم ايران به دليل آزمايش موشك هاي بالستيک است. کربي در واکنش به اين سئوال که آمريکا تحريم هاي ايران را به تعويق انداخته است؟ گفت: كاملا آماده اعمال تحريم ها در خصوص آزمايش هاي موشکي ايران هستيم و اکنون در حال رايزني درباره مسائل فني مي باشيم.

خودشيريني جديد اردوغان

شبکه تلويزيوني العربيه درخبري گزارش داد اردوغان، رئيس جمهور ترکيه گفته است: ايران در مسائل داخلي عربستان دخالت کرده است. احکام قصاص در عربستان مسئله داخلي اين کشور است. چندين نفر از تروريست‌ها اعدام شده‌اند؛ يکي از آنها هم فردي شيعه بوده است. ايران و مصر هم خيلي‌ها را اعدام کرده‌اند؛ چرا کسي از آنان صحبت نمي‌کند؟ ما به اعدام‌هاي انجام شده در عربستان از زاويه مذهب نگاه نمي‌کنيم. در عربستان نهادهايي وجود دارند که حکم اعدام صادر مي‌کنند، همان‌گونه که در ايران و آمريکا نيز وجود دارد.

عدو شود سبب خير...

دبير دائم وزارت بازرگاني تايلند خبر داد بعد از اختلافات ميان ايران و برخي کشورهاي عربي شامل عربستان، احتمالاً سفر معاون نخست‌وزير تايلند به ايران لغو و در پي آن صادرات برنج تايلندي به ايران به تعويق بيفتد. «دان پرامودويناي» وزير خارجه تايلند درباره تنش‌هاي اخير ميان ايران و عربستان گفت: «تايلند همه تنش‌هاي موجود در خاورميانه را از نزديک بررسي مي‌کند.» وي پس از نشست هفتگي کابينه دولت گفت: «کابينه توافق کرد که پيش از اتخاذ تصميم، بايد صبر کنيم و ببينيم که چه اتفاقي مي‌افتد. اميدواريم شرايط بهتر شود.» اگر دولت تايلند صدور برنج تايلندي به ايران را قطع كند مصداق اين ضرب المثل خواهد بود كه عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد .

** جمهوری اسلامی

اقدام عجیب کارخانه قند در چهار محال و بختیاری برای پول کشاورزان

از چهارمحال و بختیاری خبر می‌رسد کارخانه قند هفشجان بعد از گذشت چند ماه از تحویل چغندر کشاورزان این استان، بجای پرداخت پول کشاورزان چغندرکار، آنان را مجبور به تحویل گرفتن شکر آن هم با قیمت این کارخانه که بالاتر از قیمت بازار است نموده است! ضمن آنکه مبلغ قابل توجهی نیز تحت عنوان مالیات بر درآمد از حساب آنان کسر نموده است! به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از شهرکرد، کشاورزان چغندرکار نیز با ارسال نامه‌ای سرگشاده به استاندار ضمن انتقاد از این وضعیت اسفبار، از اینکه این کارخانه حاصل یکسال زحمت این قشر مظلوم و زحمتکش را با این رویه نامناسب و غیرمعمول برباد داده است خواستار رسیدگی فوری به وضعیت آنان و احقاق حقوق حقه خود شدند.

اعدام خطیب صوفی به دلیل توهین به پیامبر(ص) در نیجریه

یک دادگاه اسلامی در شمال نیجریه حکم اعدام یک خطیب صوفی این کشور را به دلیل توهین به پیامبر اسلام تایید کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، لامیدو ابا سورون - دینکی، دادستان کانو، اعلام کرد که این دادگاه «عبدالنیاس» را به علت توهین به پیامبر اسلام (ص) مجرم شناخت. در قانون شریعت که در کانو اجرا می‌شود برای این جرم مجازات اعدام پیش‌بینی شده است. عبدالنیاس، خطیب صوفی، متهم است در یک مراسم مذهبی که خرداد ماه برگزار شد مطالبی گفته که توهین به پیامبر اسلام(ص) است. اظهارات این خطیب صوفی موجی از خشونت در کانو که ساکنان آن 5 میلیون نفر هستند، ایجاد کرد و مردم منزل عبدالنیاس را که از این شهر فرار کرده بود، آتش زدند. پنج نفر از طرفداران عبدالنیاس در تیر ماه به اعدام محکوم شدند و پرونده آنها در دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است. عبدالنیاس در شهریور ماه در ابوجا مرکز نیجریه دستگیر و به کانو منتقل شد.

اقرار یک شاهزاده سعودی نسبت به قدرت ایران

یک شاهزاده سعودی طی مصاحبه‌ای گفت ریاض هرگز به‌دنبال تهدید و تحریک ایران نیست چون تهران می‌تواند طی 24 ساعت زیرساخت‌های عربستان را نابود کند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «طلال بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی طی مصاحبه با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» در محل اقامت خود در آلمان از اختلافات موجود در داخل خاندان حاکم بر عربستان درباره حمله به یمن صحبت کرد و گفت: عربستان هم اکنون به این نتیجه رسیده که با تصمیمات اشتباه وارد یک جنگ فرسایشی علیه یمن شده و به‌زودی راه‌حلی را که پیش از جنگ آن را رد می‌کرده قبول خواهد کرد. این شاهزاده سعودی گفت: ما به هم‌پیمانان خود اعلام کرده‌ایم که با تهدید و تحریک ایران قمار نخواهیم کرد چون تمایل نداریم که درب‌های آتش جهنم را به ‌روی خود باز کنیم. ایران یمن نیست و نیروهای ایران‌ی می‌توانند طی 24 ساعت زیرساخت‌ها و نیروی نظامی عربستان را نابود کنند. طلال بن عبدالعزیز در ادامه این مصاحبه گفت: خلبانانی که به بمباران یمن می‌پردازند هزینه گزافی را بر بودجه عربستان تحمیل می‌کنند. وی گفت: این خلبانان مزدورانی هستند که برخی از آنها برای هر پرواز خود 7500 دلار تقاضا می‌کنند که اکثر آنها از پاکستان، هند، فرانسه، آمریکا و مصر هستند. محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد عربستان و فرزند پادشاه این کشور نیز در مصاحبه با هفته‌نامه انگلیسی اکونومیست گفت: جنگ با ایران آغاز یک فاجعه بزرگ است و هیچ‌وقت اجازه رخ دادن آن را نمی‌دهیم و هرکس به‌دنبال آن است کسی است که عقل درستی ندارد، زیرا جنگ میان عربستان سعودی و ایران آغاز یک فاجعه بزرگ در منطقه است و شدیداً بر تمام نقاط جهان تاثیر خواهد گذاشت.

** ایران

خسارت 3 میلیارد دلاری عربستان از قطع رابطه

مجله «فوربس» اعلام کرد قطع رابطه سیاسی عربستان با ایران براساس منطق صورت نگرفته است و خسارت‌های غیرقابل جبرانی برای این کشور به همراه دارد. به گزارش خبرگزاری «مهر»، «فوربس» در آخرین شماره خود نوشت: قطع رابطه ایران و عربستان بیشتر به ضرر «ریاض» است. این مجله معتبر امریکایی افزود: «تصمیم عربستان برای قطع رابطه با ایران با منطق همراه نبوده است چون این قطع رابطه می‌تواند سالانه ۳ میلیارد دلار برای این کشور هزینه داشته باشد.» به نوشته «فوربس»، «عربستان تنها از راه درآمدهای حج چنین مبلغی را از دست خواهد داد و باید هزینه‌های دیگر مثل کاهش قیمت نفت را نیز به آن اضافه کرد.» طبق برآورد «فوربس»، «سالانه صدهزار زائر ایران برای زیارت خانه خدا به عربستان سفر می‌کنند که اگر این تعداد کاهش یابد، خسارت غیر قابل جبرانی به عربستان وارد می‌شود.» فوربس افزود: «برخلاف ادعای مقامات عربستانی درآمدهای حاصل از حج یکی از منابع اصلی درآمدهای عربستان محسوب می‌شود و در صورتی که این امر مختل شود، در کنار کاهش قیمت‌های نفت باید منتظر ورشکستگی اقتصاد این کشور بود.» در سال ۲۰۱۴ یک اقتصاددان عربستانی مدعی شد این کشور از مجموع حج و عمره 18 میلیارد و 600 میلیون دلار درآمد کسب می‌کند که هشت و نیم میلیارد یورو از آن از حج به دست می‌آید.

نامه ضدایرانی برخی نمایندگان امریکا به اوباما

شماری از نمایندگان کنگره با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری امریکا، بر لزوم افزایش تحریم‌های ایران تأکید کردند. به گزارش «انتخاب» به نقل از سایت «اسرائیل نشنال نیوز»، گروهی از نمایندگان کنگره امریکا طی نامه‌ای از «باراک اوباما» خواستند تحریم‌های جدیدی علیه ایران به خاطر آزمایش موشکی اخیر این کشور اعمال کند. این نامه که به امضای «نیتا لوی»، «دبی شولتز»، الیوت انگل»، «کری کانولی» و «جرالد نادلر» آمده، مدعی است واشنگتن باید هر چه سریع‌تر اقدامات تنبیهی علیه ایران انجام دهد. نمایندگان مذکور مدعی شده‌اند که «با وجود آماده شدن جامعه بین‌المللی برای اجرای برجام، ایران باید متوجه باشد که نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی عواقب جدی خواهد داشت.» این ادعا در حالی مطرح می‌شود که طبق قوانین بین‌المللی، همه کشورها حق دارند برای دفاع از خود به تقویت توان نظامی پرداخته و آزمایش‌های نظامی متعارف انجام دهند.

تعیین جایگزین تجاری با امارات

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: «در رابطه با امارات حدود ۲ هزار صفحه مطالعه انجام‌شده که اگر قرار شد رابطه با این کشور را تغییر دهیم، جایگزین آن مشخص‌شده است.» به گزارش تسنیم، یحیی آل اسحاق در مورد میزان تعامل اقتصادی ایران با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، اظهار داشت: «با این کشورها عمدتاً در حوزه اقتصادی، سیاسی و امنیتی رابطه داریم.» وی افزود: «روابط اقتصادی، رابطه پایدار و ریشه‌دار است و تحت تأثیر فضای کوتاه‌مدت سیاسی قرار می‌گیرند، اما بلافاصله در مدت کوتاهی دوباره به مبانی اصلی خود برمی‌گردد.» عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: «با کشورهای همسایه رابطه استراتژیک داریم و دلیل رابطه موقعیت جغرافیایی ایران است که ایران با 15 کشور همسایه و بالعکس دارد.»

ظریف: فقط در «توئیتر» و «فیس‌بوک» اکانت دارم

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ضمن تشکر از گروه‌ها و افرادی که اقدام به ایجاد کانال‌ها و صفحات ویژه به نام وی در فضای مجازی کرده‌اند، یک بار دیگر تأکید کرد هیچ ارتباطی با این صفحات و کانال‌ها ندارد و اداره کنندگان آنها را نمی‌شناسد. وی افزود: تنها یک صفحه تأیید شده در «توئیتر» و یک صفحه تأیید شده در «فیس‌بوک» داشته و در هیچ محیط مجازی دیگر حضور و فعالیت ندارم.

** آرمان

بازداشت يك ايراني در اوكراين

شنیده شد که فارس نوشت؛ ماموران اداره مرزبانی اوكراين، يك شهروند ايراني را بنا به درخواست مقامات قضايي آلمان و به اتهام نقض قوانين كنترل تسليحاتي، در فرودگاه كي‌يف دستگير كردند.

دستگيري يك ايراني در آنكارا

شنیده شد که نيروهاي امنيتي يك ايراني را به اتهام آنچه تحريك براي انجام حملات تروريستي عليه دولت آنكارا ناميده، دستگير كردند. انتخاب نوشت؛ تي‌آرتي خبر داد كه نيروهاي امنيتي تركيه 4 نفر از جمله يك ايراني را به اتهام آنچه تحريك براي انجام حملات تروريستي عليه دولت آنكارا ناميده دستگير كردند.

تاييد مدرك تحصيلي خياباني

شنیده شد که مدرك تحصيلي جواد خياباني كه ايراداتي از سوي هيات اجرايي انتخابات مجلس دهم در حوزه كرج به آن وارد شده بود از سوي وزارت علوم به تاييد رسيد. انتخاب نوشت؛ جواد خياباني كه با ورود به عرصه انتخابات مجلس دهم توجه همگان را به خود جلب کرد و با واكنش‌هاي مختلفي همراه بود، طي روزهاي گذشته پس از انتشار خبر عدم احراز صلاحيت وي توسط برخي رسانه‌ها دوباره در كانون اخبار قرار گرفت، به‌نحوي‌كه حرف‌وحديث‌هاي بسياري درباره چرايي عدم‌تاييد صلاحيت وي در فضاهاي مجازي و رسانه‌ها مطرح مي‌شد. اما خياباني با حضور در وزارت علوم مستندات دانشگاهي خود را براي اخذ تاييد به اين وزارتخانه ارائه داد. گفتني است، پس از اخذ اين تاييديه مشكل پرونده جواد خياباني حل و احتمالا صلاحيت وي از سوي هيات اجرايي به تاييد مي‌رسد.

رد صلاحيت وكلاي مهدی هاشمي

شنیده شد که صلاحيت وكلاي مدافع مهدی آيت‌ا... هاشمي براي كانديداتوري انتخابات مجلس احراز نشد. پارسينه نوشت؛ سيدمحمود عليزاده طباطبايي با حضور در فرمانداري نطنز براي حضور در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ثبت نام كرده بود كه كميته اجرايي انتخابات به دليل آنچه آن را عدم التزام به اسلام و قانون اساسي خوانده، صلاحيت وي را احراز نكرده است. همچنين سيدوحيد ابوالمعالي وكيل مهدي هاشمي از حوزه انتخابيه تهران قصد حضور در انتخابات را داشت كه صلاحيت وي نيز توسط كميته اجرايي انتخابات استان تهران رد شد. سيدمحمود عليزاده طباطبايي نمايندگي مردم تهران در نخستين دوره انتخابات شوراي شهر را عهده‌دار بود.

تكذيب سفر پنهاني نماينده AFC به ايران

شنیده شد که فدراسيون فوتبال به دنبال درج برخي اخبار درباره حضور سفر پنهاني نماينده AFC در ايران، اطلاعيه‌اي صادر كرد. فرارو نوشت؛ متن اطلاعيه به اين شرح است: با توجه به درج اخباري درباره سفر پنهاني نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا در ايران و برگزاري نشست‌هايي درباره موضوع فساد در فوتبال، فدراسيون فوتبال اعلام مي‌دارد اخبار منتشره در اين خصوص صحت نداشته و هيچ كدام از نمايندگانAFC درباره موارد مطروحه در ايران حضور نيافتند و لذا صحبتي نيز در اين رابطه انجام نگرفته است. در پايان لازم به توضيح است، روند حضور نمايندگان ساير كشورها يا نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا و فيفا در كشور مشخص بوده و هيچگونه هماهنگي براي حضور ايشان درباره موارد عنوان شده در اين اخبار صورت نگرفته و فدراسيون فوتبال اعلام مي‌دارد اخبار مطروحه در اين باره صحت ندارد.

احتمال ديدار گروهي از علما با شيخ زكزاكي

شنیده شد که عضو جنبش اسلامي نيجريه با اشاره به اينكه از سرنوشت شيخ زكزاكي اطلاعي در دست نيست گفت: قرار است گروهي از علما با ايشان ديدار كنند كه هنوز دادگاه تصميمي در اين خصوص نگرفته است. الف نوشت؛ «حسن بالا» عضو جنبش اسلامي نيجريه درباره آخرين وضعيت شيخ زكزاكي گفت: از سرنوشت و وضعيت جسماني ايشان خبري در دست نيست. وي افزود: قرار است گروهي از علما با ايشان ديدار داشته باشند كه هنوز دادگاه در اين خصوص تصميمي نگرفته است. حسن بالا درباره تداوم اعتراضات به كشتار صورت گرفته شيعيان در نيجريه نيز تصريح كرد: اعتراضات مردمي هر روز در نيجريه با شور دنبال مي‌شود. روز پنجشنبه نيز تظاهراتي از سوي نوجوانان نيجريه برگزار شد و دو روز پيش نيز زنان در اعتراض به كشتار شيعيان تظاهرات برگزار كرده بودند.

رقم ضرر عربستان از قطع رابطه با ايران

شنیده شد که مجله معتبر فوربس به قطع رابطه ايران و عربستان اشاره كرده است و مي‌نويسد اين مساله بيشتر به ضرر عربستان است. اين مجله معتبر آمريكايي مي‌نويسد: تصميم عربستان براي قطع رابطه با ايران با منطق همراه نبوده است چون اين قطع رابطه مي‌تواند سالانه ۳ ميليارد دلار براي اين كشور هزينه داشته باشد. به عقيده نويسنده مجله فوربس عربستان تنها از راه درآمدهاي حج چنين مبلغي را از دست خواهد داد و بايد هزينه‌هاي ديگر مثل كاهش قيمت نفت را نيز به آن اضافه كرد. طبق اعلام فوربس سالانه صدهزار زائر ايران براي زيارت خانه خدا به عربستان سفر مي‌كنند كه اگر اين تعداد كاهش يابد خسارت غير قابل جبراني به عربستان وارد مي‌شود. فوربس مي‌افزايد: بر خلاف ادعاي مقامات عربستاني درآمدهاي حاصل از حج يكي از منابع اصلي درآمدهاي عربستان محسوب مي‌شود و در صورتي كه اين امر مختل شود در كنار كاهش قيمت‌هاي نفت بايد منتظر ورشكستگي اقتصاد اين كشور بود.

يالثارات با وجود لغو امتياز منتشر شد!

شنیده شد که پروانه هفته‌نامه «يالثارات الحسين» ارگان رسمي «انصار حزب‌ا...»، در جلسه مورخ 14/10/94 هيات نظارت بر مطبوعات كه با حضور اكثريت اعضاي هيات برگزار شد و بيشتر به مباحث نظارتي اختصاص يافت، با توجه به تبصره (٢) ماده (٦) قانون مطبوعات و به‌دليل توهين به معاون امور زنان رئيس‌جمهور لغو شد. به‌ گزارش تسنيم، در عين حال انصار حزب‌ا... در پايگاه خبري خود از انتشار جديدترين شماره اين هفته‌نامه و عرضه آن در كيوسك‌هاي مطبوعاتي خبر داد و اعلام كرد: شماره 827 نشريه «يالثارات»، حاوي گزارش‌هايي انتقادي از فيلترينگ و سياست‌هاي دولت يازدهم در فضاي مجازي و يك گزارش از شکل زباله‌گردي و مافياي شبكه‌اي دخيل در آن است.« برگ‌هايي سياه از كارنامه مولاوردي (معاون امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري) و توضيحات عبدالحميد محتشم (دبيركل انصار حزب‌ا...) درباره بد دهاني مولاوردي» عناوين ديگر مطالبي است كه در صفحه 5 «يالثارات» پس از لغو امتياز منتشر شده است.

شكايت فردوسي‌پور از برادر‌قلابي‌اش

شنیده شد که مجري برنامه تلويزيوني ۹۰ به دليل اينكه فردي به دليل شباهت ظاهري به او در مراسم مختلف حضور پيدا مي‌كرد، به نيروي انتظامي شكايت كرد. الف نوشت؛ حدود شش، هفت سال پيش فردوسي پور براي دوستانش تعريف كرده بود كه فردي به عنوان برادرم در مراسم‌ها و جشن‌ها برنامه اجرا مي‌كرد. اين اتفاق كه براي خيلي از آدم‌هاي معروف رخ داده، قبلا براي عادل فردوسي پور هم افتاده بود. فردوسي پور ماجرا را اين طور تعريف كرده بود: « به من گفتند برادرت در مراسم‌ها برنامه اجرا مي‌كند! مي‌دانستم برادرم اهل رفتن به اين برنامه‌ها نيست. آن سال‌ها درس مي‌خواند. به نيروي انتظامي شكايت كردم. گفتند هر وقت خبردار شديم كه جايي برنامه‌اي اجرا مي‌كند، خبرت مي‌كنيم كه بيا. يك شب زنگ زدند كه در رستوران تالار هوايي رو به روي پارك ارم است و دارد برنامه اجرا مي‌كند. من هم رفتم. اتفاقا خيلي شبيه من بود. التماس مي‌كرد و مي‌گفت اشتباه كرده. عادل فردوسي‌پور بعد از عذرخواهي طرف، ديگر پيگير ماجرا نشده بود و به هر حال ديگر خبري از برادر تقلبي‌اش نشد.»


** شرق

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: عاملان بالارفتن از دیوار سفارت عربستان هرچه زودتر مجازات شوند


خانه ملت: منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه تا زمانی که خوداجتهادی در کف خیابان صورت گیرد نمی‌توان از عهده مدیریت کشور برآمد، تأکید کرد: بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید هرچه‌ سریع‌تر عاملان بالارفتن از دیوار کنسولگری و سفارت عربستان را شناسایی و مجازات کنند. نماینده اردبیل ادامه داد: اگر امروز جلوی این گروه‌ها گرفته نشود، درآینده نیز شاهد چنین رفتارهایی خواهیم بود. باید دنیا بداند که مردم ایران به قوانین بین‌المللی پایبند هستند و افرادی که از دیوار سفارت بالا رفتند مقاصد مختلفی از جمله تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند.

بررسی حمله به سفارت عربستان در ٢ کمیسیون مجلس


خانه ملت: امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ارتباط با حوادث چند شب گذشته در برابر سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد تأکید کرد: اقتدار نظام اقتضا می‌کند که در حراست از قانون و تأمین امنیت نمایندگی‌هایی که در کشور حضور دارند به صورت جدی اقدام کنیم. وزارت کشور باید این‌گونه مسائل را رصد کند و با پیش‌بینی‌های دقیق و درست و انجام اقدامات مناسب از بروز این‌گونه مسائل به صورت جدی جلوگیری شود. نماینده همدان با تأکید بر اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به اهمیت این امر به‌زودی این اقدام در کمیسیون‌های امنیت ملی، شوراها و امور داخلی کشور با حضور نهاد‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی بررسی می‌شود.

مصلحی: برای کنسرت‌ هزینه می‌کنند و با وقاحت تمام از آن دفاع می‌کنند


ایسنا: حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، به ظهور فتنه جدید در بستر اجتماعی اشاره کرد و گفت: این فتنه، مبانی انقلاب را هدف قرار می‌دهد و مباحث اقتصادی را به نحوی مطرح می‎‎کند که کشور نتواند حرکت کند. او با عنوان این موضوع که در بحث انتخابات پیش‌رو نیز جریان استکباری درصدد نفوذ و فتنه است، افزود: مهم‌ترین شاخص‌ این فتنه، این خواهد بود که دشمن با رخنه نرم، فتنه و نفوذ را دنبال می‌کند و این امر نیازمند هوشیاری بیش‌ازپیش ملت ایران است. مصلحی افزود: یکی از شاخصه‌های فتنه جدید، این است که در ابتدا نمی‌توان آن را تشخیص داد، ضمن اینکه فتنه جدید، جنس فرهنگی دارد زیرا دشمن به این نتیجه رسیده که اگر مبانی انقلاب را هدف قرار دهد، به نتیجه می‌رسد. او که در مراسم یادواره شهدای اردکان سخنرانی می‌کرد، ادامه داد: اکنون می‌بینیم که به‌دنبال همین نقشه دشمن، در مناطقی که دارالعباده و دارالمؤمنین است، برای کنسرت‌ هزینه می‌کنند و با وقاحت تمام از آن دفاع می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه: قطع رابطه عربستان با ایران بی‌منطق بود


ایسنا: سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، گفت: اگر آل سعود مسیر خود را اصلاح نکند، به‌زودی در معرض زوال کامل قرار می‌گیرد. او ادامه داد: رژیم آل‌سعود مانند پناه‌جویان سیاسی عمل می‌کند و در واقع پناهنده سیاسی برای آمریکایی‌ها محسوب می‌شود، اما سیاست‌هایی که امروز در پیش گرفته مانند دومینوی فشار و بهمن سیاسی است که رژیم آل سعود را زیر این آوارها دفع خواهد کرد. او افزود: قطع رابطه عربستان با ایران عجولانه، بی‌منطق و شتابزده بود. تحریک دنیای عرب برای ایجاد یک شکاف بیشتر سیاسی بین جهان اسلام باهدف قطع ارتباط با ایران، نشان‌دهنده این است که رژیم آل‌سعود از یک سیاست فاقد منطق تبعیت می‌کند.

سردار جوانی: سعودی‌ها تاوان سنگینی برای حمله به سفارت ایران خواهند پرداخت


تسنیم: سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، با اشاره به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در یمن، این اقدام عربستان را نقض آشکار تمامی قواعد بین‌المللی دانست. او با بیان این مطلب که اقدام آل‌سعود هیچ توجیهی ندارد و کارشان در شلیک موشک به سفارت ایران در صنعا عمدی و آگاهانه بوده است و باید در قبال این اقدامشان پاسخ‌گو باشند، اضافه کرد: حادثه سفارت عربستان در تهران کاملا مشکوک بوده و دولت و همه ارگان‌ها و مجموعه‌ها در داخل کشور، این حرکت را اقدامی مشکوک تلقی کرده‌اند و تلاش‌ها برای شناسایی عاملان این حادثه ادامه دارد، اما اقدام عربستان در حمله به سفارت ایران در صنعا یک اقدام دولتی و آشکار بوده که توسط آل سعود انجام شده و آنها باید پاسخ‌گو باشند.

انتهای پیام/