Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس اورژانس کشور از سقوط یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس یک بیمارستان در استان فارس خبر داد.

به گزارش تیترآزاد، به نقل از راه دانا، امیر صابری نیا در این باره گفت: در سال 18:30 امروز یک مورد حادثه به اورژانس 115 اطلاع داده شد که به دنبال آن امداد هوایی به محل اعزام شد. اما متاسفانه در مسیر بازگشت این بالگرد دچار سانحه شده و در حوالی ساعت 20:30 در منطقه دهنو استان فارس سقوط کرد.
وی با بیان اینکه "برابر گزارش های اولیه دست کم 8 تن در پی این حادثه جان خود را از دست داده اند، گفت: دو تکنیسین اورژانس، بیمار حادثه دیده و عوامل پرواز که از نیروهای مسلح بودند جزو جانباختگان هستند.
همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز با بیان اینکه "این حادثه نوروز تلخی را برای عوامل اورژانس رقم زد"، اظهار کرد: احتمال افرایش جانباختگان وجود دارد.
به گفته وی علت این حادثه پس از بررسی عوامل سازمان هواپیمایی اعلام خواهد شد.
مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز دراین باره به ایسنا گفت: پس از اعلام وقوع این حادثه سه تیم از پایگاههای آبگرم - سیف آباد و ایثار استان فارس به محل حادثه که از توابع روستای دهنو بود اعزام شدند و تاکنون موردی از مصدومیت و آسیب دیدگی ساکنین روستا گزارش نشده است.
جزئیات حادثه سقوط بالگرد اورژانس شیراز
به گزارش میزان، رئیس اورژانس فارس جزئیات سقوط بالگرد امدادی اورژانس را اعلام کرد.
دکتر محمدرضا عالی منش اظهار داشت: پیش از سقوط بالگرد اورژانس فارس، این بالگرد در ماموریتی دیگر بعد از ظهر امروز برای انتقال مادر باردار پرخطری عازم شهرستان نورآباد شده بود، افزود: بعد از انجام ماموریت اول بالگرد برای انتقال بیماری که مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، به سمت شهرستان خنج پرواز کرد.
وی افزود: پس از اعلام این ماموریت به خلبان بالگرد اعلام کردم که زمان بازگشت شما، زمان تاریکی شب است که خلبان گفت من این ماموریت را انجام می دهم و چندی پیش نیز پرواز در شب را انجام داده ام.
وی افزود: پس از بازگشت بالگرد از نورآباد به شیراز و سوخت گیری، بالگرد به سمت شهرستان خنج حرکت کرد و پس از سوار کردن بیمار و همراه وی، خلبان به ما اعلام کرد که حدود5 دقیقه دیگر در زمین چمن مشخص شده، فرود خواهم آمد اما در نزدیکی شیراز سقوط کرد.
دکتر عالی منش تعداد جان باختگان این حادثه را 9 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این حادثه 5 نفر از کادر پرواز، 2 نفر از تکنسین های اورژانس فارس و بیمار و همراهش فوت شدند.
رییس اورژانس فارس با اشاره به انتقال آخرین لاشه های بالگرد به شیراز، افزود: علت حادثه هنوز مشخص نشده اما علت اصلی در حال بررسی است.
گفتنی است این بالگرد که متعلق به نیروهای مسلح بوده و در اختیار اورژانس فارس قرار داشته، به منظور انتقال یکی از بیماران بدحال، از ساعت18:11 از شیراز به سمت شهرستان خنج پرواز کرده بود که در ساعت20:30 در نزدیکی شیراز دچار سانحه شد و سقوط کرد.
انتهای پیام/