Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب پیرامون حضرت امام محمدتقی جوادالائمه علیه‌السلام را به مناسبت ولادت آن امام همام بازنشر كرد.

به گزارش تیترآزاد، از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، بیانات رهبر انقلاب پیرامون حضرت امام محمدتقی علیه السلام به شرح زیر است:

* مبتكر بحث‌های آزاد اجتماعی
بحث آزاد كار خوبی است، من موافقم با بحث آزاد؛ از اول هم موافق بودم. این نكته‌ی اول كه بحث آزاد را ما رد نمی كنیم بلكه استقبال هم می كنیم .مبتكر بحث آزاد اجتماعی امام جواد صلوات‌الله‌علیه است. البته قبل از امام جواد هم در زمان ائمه بحث زیاد می شد، اما اینكه حالا بنشینند جمعا صحبت كنند امام جواد اول بار این كار را كردند.
2/3/ 1360
* او امام و پیشاهنگ حركت ملت ایران بود
خاطره‌ی خونین 17 شهریور؛ دنباله‌ی درس جاوید فراموش‌نشدنی است كه امام جواد به ما داده است. چرا یك امام بزرگوار در 25 سالگی به شهادت می رسد؟ و دستگاه جبار زمان این ذریه‌ی پیغمبر را بیش از آن تحمل نمی كند؟ پاسخ به این سخن را زندگی و شخصیت امام جواد به ما می دهد. او مظهر مبارزه‌ی با باطل بود، او كوششگر برای حكومت الله بود. او برای خدا و قرآن مبارزه می كرد، او از قدرت‌ها نمی ترسید، او در حقیقت امام و الگو و پیشاهنگ این حركتی بود كه امروز ملت ایران همگی دست به دست آن را تعقیب می كند.
سخنرانی به مناسبت 17 شهریور در مصلی نماز جمعه‌ی تبریز
17/6/1362

* زندگی امام جواد علیه‌السلام، الگویی برای جوانان
زندگی امام جواد علیه‌السلام هم الگوست. امام جواد علیه‌السلام - امامی با آن همه مقامات، با آن همه عظمت - در بیست‌وپنج سالگی از دنیا رفت. این نیست كه ما بگوییم؛ تاریخ می گوید؛ تاریخی كه غیر شیعه آن را نوشته است. آن بزرگوار، در دوران جوانی و خردسالی و نوجوانی، در چشم مأمون و در چشم همه، عظمتی پیدا كرد. اینها چیزهای خیلی مهمی است؛ اینها می تواند برای ما الگو باشد.
گفت و شنود در دیدار جمعی از جوانان به مناسبت هفته‌ی جوان
7/2/1377

* برنامه‌سازی هوشمندانه مذهبی
برای مراسم دینی، اعیاد و عزاداریها برنامه‌ریزی هوشمندانه بشود. بعضی از برنامه‌هایی كه اجرا می شود، كاملا ناهوشمندانه است. راجع به حضرت جواد چه صحبتی در تلویزیون یا رادیو می كنید؟ راجع به امام جواد، امام هادی، امام عسكری، امام رضا و دیگر ائمه مطالب خیلی خوبی نوشته شده است. بنده كه عمرم را در این زمینه‌ها گذرانده‌ام، وقتی به این مطالب نگاه میكنم، استفاده می كنم و لذت می برم؛ چرا از اینها استفاده نمی شود؟ نوشته‌های خوب، تحقیقات خوب و مطالب شیوا و ایمان‌آور در این زمینه‌ها فراوان است.
بیانات در دیدار رئیس و مدیران سازمان صداوسیما 11/9/1383

* درس بزرگ امام جواد علیه‌السلام
امام جواد مانند دیگر ائمه‌ی معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی كوتاه این بنده‌ی شایسته‌ی خدا، به جهاد با كفر و طغیان گذشت. در نوجوانی به رهبری امت اسلام منصوب شد و در سالهایی كوتاه، جهادی فشرده، با دشمن خدا كرد به طوری كه در سن 25 سالگی یعنی هنوز در جوانی، وجودش برای دشمنان خدا غیر قابل تحمل شد و او را با زهر شهید كردند. همان‌طوری كه ائمه‌ی دیگر ما علیهم‌السلام با جهاد خودشان هر كدام برگی بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، این امام بزرگوار هم گوشه‌ی مهمی از جهاد همه جانبه‌ی اسلام را در عمل خود پیاده كرد و درس بزرگی را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است كه در هنگامی كه در مقابل قدرتهای منافق و ریاكار قرار می گیریم، باید همت كنیم كه هوشیاری مردم را برای مقابله‌ی با این قدرتها برانگیزیم. اگر دشمن، صریح و آشكار دشمنی بكند و اگر ادعا و ریاكاری نداشته باشد، كار او آسان‌تر است. اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهره‌ای از قداست و طرفداری از اسلام برای خود می آراید، شناختن او برای مردم مشكل است. در دوران ما و در همه‌ی دورانهای تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی كرده‌اند وقتی از مقابله‌ی رویاروی با مردم عاجز شدند دست به حیله‌ی ریاكاری و نفاق بزنند.
بیانات در خطبه‌ی نماز جمعه 18/7/1359

انتهای پیام/