Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

سارقان مسلحی که در استان‌های شمالی اقدام به سرقت‌های مسلحانه و خشن می‌کردند توسط پلیس آگاهی گلستان دستگیر شدند.

 به گزارش تیترآزاد، به نقل از فارس، مأموران گشت انتظامی شهرستان علی‌آبادکتول سال گذشته در هنگام گشت‌زنی در سطح شهرستان متوجه یک دستگاه خودروی وانت مزدا می‌شوند که دارای سابقه سرقت مسلحانه از شهرستان شاهرود است.

به همین منظور ماموران نسبت به توقیف خودرو و دستگیری افراد وارد عمل شدند که یکی از سرنشینان داخل خودرو با استفاده از سلاح شکاری به سمت ماموران تیراندازی می‌کند که در این حادثه یکی از ماموران از ناحیه چشم آسیب می‌بیند و متاسفانه یک چشم این مامور تخلیه شد.

پس از وقوع این حادثه، پرونده در شهرستان علی‌آباد مطرح رسیدگی بود تا آنکه در آذرماه سال 1394 ماموران گشت شهرستان گرگان در خیابان ولیعصر(عج) به یک دستگاه خودروی سواری مظنون شدند که پس از نزدیک شدن ماموران به خودرو، سرنشین این خودرو شلوغی خیابان استفاده کرده و متواری می‌شود.

خودرو به پلیس آگاهی منتقل و توسط واحد تشخیص هویت پلیس آگاهی استان مورد بررسی قرار گرفت که در بازرسی از داخل خودرو یک قبضه سلاح شکاری وینچستر، 18 عدد انواع فشنگ‌های شکاری و جنگی و مقادیر قابل توجهی اوراق و مواد مخدر بدست آمد.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این فرد با پرونده‌ای که در شهرستان علی‌آباد در حال رسیدگی بود ارتباط داشته است که در تحقیقات تخصصی پلیس مشخص شد این فرد عضو یک گروه سازمان‌یافته است که در نهایت اعضای این باند توسط پلیس آگاهی در اردیبهشت ماه جاری دستگیر شدند.

اجرای 17 عملیات همزمان پلیسی برای دستگیری کامل اعضای باند

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در خصوص دستگیری اعضای این باند در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: پس از کشف این خودرو و مدارک و شواهدی در خصوص فعالیت یک باند سازمان‌یافته سرقت مسلحانه در سطح استان، بلافاصله تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان مسئول رسیدگی به پرونده شدند.

محمدرضا اکبری تاکید کرد: با تعاملی که با دستگاه قضایی بخصوص بازپرس شعبه اول دادسرای شهرستان علی‌آباد وجود داشت، بررسی متمرکز پرونده‌ها به پلیس آگاهی مرکز استان سپرده شد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده با استفاده از توانمندی‌های پلیس و اقدامات کارشناسی کارآگاهان، تمامی اعضای این باند را شناسایی کردیم و در عملیات‌های مختلف در سطح استان 17 نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند که 8 نفر از این افراد از سارقان اصلی پرونده و باقی مالخر و افراد مرتبط بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: اکثر افراد دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری، قتل، مواد مخدر و غیره هستند و در سرقت‌های ارتکابی نیز از قمه، سلاح شکاری، اسپری دفاع شخصی و وسایل رعب‌آور استفاده می‌کردند.

ارتکاب 57 سرقت مسلحانه و خشن توسط اعضای باند

اکبری تاکید کرد: تا به امروز اعضای این باند به 57 فقره انواع سرقت مسلحانه، سرقت خودرو، سرقت‌های خشن و عادی، سرقت احشام اعتراف کردند و تا کنون نیز توانستیم 40 نفر از مالباختگان را شناسایی کنیم.

وی در پایان ابراز کرد: وسعت فعالیت این افراد در استان‌های گلستان، مازندران و سمنان بوده است و در تلاش هستیم با تعامل دستگاه قضایی دیگر مالباختگان نیز شناسایی شوند.

براساس این گزارش، تمامی اعضای این باند با صدور قرار قانونی در بازداشت و تحت نظر پلیس آگاهی هستند.

گفتنی است سردسته این باند مردی 24 ساله است که پیش از این به دلیل ارتکاب به سرقت به 15 سال حبس محکوم شده بوده که پس از گذراندن بیش از 5 سال از محکومیت خود از دست ماموران گریخت و با تشکیل یک باند خشن اقدام به سرقت‌های مسلحانه می‌کرده که در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی توسط پلیس آگاهی استان دستگیر شد.

جزئیات گفت‌وگو با سردسته این باند خشن در خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/