Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
چاپ
بازدید: 1072

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: جامعه بزرگ فرهنگی به دنبال وزیری از جنس خود است تا هم جامعه فرهنگی را درک کند و هم دانش آموزان را بشناسد تابا چانه زنی و قدرت مندی دردولت بتواند مسائل آموزش و پرورش را به پیش ببرد.

به گزارش تیترآزاد به نقل از کلاس بیست؛ همزمان با زمان رای اعتماد وزاری دولت دوازدهم و بحث های فروان و برشمردن وِگی ها مختلف وزیران پیشنهادی، وزارت خانه ای که بیشترین حواشی و نظر ها را به دنبال داشت ، پر جمعیت ترین وزارت خانه یعنی آموزش و پرورش است.

درسال های گذشته بخصوص در سال های اخیر و در دولت یازدهم حواشی و نارضایتی های زیادی پیرامون عملکرد وزیران آموزش و پرورش وجود داشت که منجربه کارت ای زرد متعدد برای فانی و سپس استیضاح و برکناری وی شد.

"فخرالدین دانش آشتیانی" نیز دومین وزیر پرحاشیه از نگاه فرهنگیان بود که با وجود مدیریت اندک نتوانست رضایت مندی نسبی برای فرهنگیان بوجود آورد .

در حالی که نجفی رئیس ستاد فرهنگیان روحانی یکی از گزینه های اصلی وزارت آموزش و پرورش از سوی فرهنگیان بیان شد، اما وی شهرداری تهران را به فعالیت در وزارت خانه ترجیح داده است و بعد کش و قوس های فراوان و نام بردن چهره های مختلف از "شهیندخت ملاوردی" معاون امور زنان و خانوده روحانس تا "علی زرافشان" معاون آموزش متوسطه، سرانجام "محمد بطحایی" معاون توسعه و پشتیبانی بعنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شده استو امروز برای گرفتن رای اعتماد از نمایندگان از برنامه های خود دفاع می کند.

سایه نگاه سیاسی بر آموزش و پرورش

مقام معظم رهبری همواره بر دور ماندن از سیاستزدگی مدیران آموزش و پرورش تاکید می کند اما به نظر می رسد هنوز هم سایه نگاه سیاسی بر آموزش و پرورش کشور و به تبع در استان ها حاکم است که این خود باعث عقب ماندگی نظام آموزش و پرورش و حداقل مانع از حرکت سریع و رو به جلو آن و نارضایی قشر فرهنگیانف خانواده و دانش آموزان شده است.

فرهنگیان وزیری از جنس خودشان می خواهند

"رضا نظری" در این باره به خبرنگار کلاس بیست؛ گفت: جامعه بزرگ فرهنگی به دنبال وزیری از جنس خود است تا هم جامعه فرهنگی را درک کند و هم دانش آموزان را بشناسد.

وی افزود: به طور حتم فرهنگیان وزیری را خواهد پذیرفت که درد آموزش و پرورش را چشیده، گچ کلاس و محرومیت های فرهنگیان و کلاس های درس را لمس کرده باشد .

معاون سابق آموزش متوسطه استان گلستان، تصریح کرد: از دیگر ویژگی های وزیر چانه زنی و قدرت مندی دردولت است تا بتواند مسائل آموزش و پرورش را به پیش ببرد .

وزیر آموزش و پرورش باید به سند تحول اعتقاد داشته باشد

نظری بیان کرد: یکی  دیگر از مهمترین ویژگی ها اعتقاد به سند آموزش و پرورش، چراکه اگر به سند اعتقادی ندارد  آمدنش سودی برای فرهنگیان ندارد.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین بعنوان بالاترین سند آموزشی کشور وجامع ترین سندی است که ریزترین و کلانترین مباحث آموزش و پرورش را در برمی می گیرد و اعتقاد به این سند و مصمم بودن بر اجرای آن  موجب ارتقاء منزلت و معیشت فرهنگیان و هم ارتقاء آموزشی و تربیتی دانش آموزان خواهد بود .

17 4 14 1516511395120616083677110098014

حال به نظر می رسد؛ با توجه به اینکه آموزش و پرورش اولویت اول دولت یازدهم و همتی مشکلات آموزش و پرورش نبوده است، جامعه فرهنگیان می خواهند فردی از نمایندگان مجلس رای اعتماد بگیرد که به دور از نگاه سیاسی، برای ارتقاء همه جانبه و حل مشکلات این وزارتخانه پرجمعیت برنامه مدون و قابل اجرا  داشته باشد.

انتهای پیام/