Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25
چاپ
دسته: اخبارملی
بازدید: 1199

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونه‌ای به مردم بگوییم كه مخاطب امیدوار شود.

به گزارش تیترآزاد به نقل از حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ دكتر علی‌عسكری رئیس رسانه ملی، در بازدید سرزده از بخش‌های مختلف معاونت سیاسی و هنگام بازدید از خبرگزاری صدا و سیما، اداره كل پخش اخبار صدا و پخش اخبار سیما با اشاره به اهمیت توجه به اخبار فرهنگی و اجتماعی گفت: افزایش بسته‌های خبری در حوزه فرهنگی و اجتماعی می تواند نگاه مخاطبان را به این موضوع متوجه كند كه این حوزه برای رسانه ملی اهمیت دارد.

وی ضمن قدردانی از خبرنگاران بخش های سیاسی این خبرگزاری اظهار داشت: خبرگزاری صدا و سیما باید در جایگاهی قرار بگیرد كه اولین منبع خبری محسوب شود و از این پس هر مشاهده به مثابه یك خبر باید ثبت شود.

رئیس رسانه ملی با تاكید بر افزایش سرعت خبررسانی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تصریح كرد: خبرنگاران رسانه ملی همچون گذشته ضمن رعایت دقت و صحت یك خبر باید اولویت را به سرعت در انتشار خبر اختصاص دهند.


اهمیت خبر در حوزه های اقتصادی

دكتر علی‌عسكری با اشاره به اهمیت خبر در حوزه‌های اقتصادی و اصناف و توجه به نیاز مخاطبان در این حوزه گفت: اهمیت اصناف در اقتصاد باید در خط خبری رسانه ملی دیده شود؛ چرا كه ورود به حوزه اشتغال در گرو توجه به اصناف و مشاغل مختلف است.

وی در ادامه افزود: تاكید ما توجه به شعار سال و پوشش اخبار در حوزه تولید و اشتغال است. رسانه ملی با تشویق مردم به خرید كالای ایرانی می تواند سهم مهمی در تحقق شعار سال داشته باشد.

رئیس رسانه ملی خبرنگاران حوزه اقتصادی را ملزم به تهیه بسته های خبری برای تشویق مردم به خرید كالاهای ایرانی دانست و گفت: بخشی از این رفتار به هویت ایرانی مربوط می شود و شما می توانید با آگاهی بخشی و تهیه گزارش های جذاب در حوزه های مختلف اقتصادی، هویت ایرانی را در كنار اقتصاد مقاومتی معنا ببخشید و مخاطبان را به هویت ایرانی و اسلامی شان واقف كنید.

رصد و پیگیری مستمر اخبار

دكتر علی‌عسكری با تاكید بر رصد و پیگیری اخبار به طور مستمر گفت: بیشترین بخشی كه من در رادیو و تلویزیون می‌شنوم و می بینم بخش های مختلف خبری است و علاوه بر رصد اخبار ساعت 14 همواره دو بخش خبری 20:30 و 21 را مشاهده می كنم. با این حال اولویت من در پیگیری اخبار ابتدا خبر سیاسی و پس از آن اخبار اقتصادی است. ضمن اینكه اخبار فرهنگی و اجتماعی و فناوری های روز را نیز پیگیری می كنم.

رئیس رسانه ملی با تاكید بر این نكته كه خبر باید قرین واقعیت باشد تا به موقع اثرش را روی آحاد جامعه نشان دهد، تصریح كرد: برخی اخبار ممكن است بازخورد منفی در جامعه داشته باشد و ما باید برخلاف فضای مجازی كه تعهدی به محتوای خبر در آن دیده نمی شود، متعهدانه خبر سازنده را در اختیار مخاطب بگذاریم.

وی افزود: نگاه ما دوری از اخبار تخریبی است و باید واقعیت را به گونه‌ای به مردم بگوییم و خبری را انتشار دهیم كه مخاطب امیدوار شود. در این صورت است كه این مخاطب به ما وفادارخواهد ماند و منبع خبری دیگری را بر نخواهد گزید.

دكتر علی‌عسكری در ادامه اظهار داشت: مسلما در انتشار برخی اخبار برخی از دستگاه‌ها ما را بر نمی تابند و برخی از احزاب و جریان های فكری از ما انتقاد می‌كنند. در حالی كه ما باید واقعیت را منتشر كنیم و نمی توانیم به میل یك فرد یا جناح خبر را تغییر دهیم.

قدردانی از بخش خبری 20:30

رئیس رسانه ملی با اشاره به ویژگی های بخش خبری 20:30 ضمن تشكر از رویكرد این بخش خبری گفت: قبلا این بخش را با بسته های خبری جذاب و البته آمیخته به طنز می شناختیم؛ ولی گاهی می بینیم این بخش وارد حواشی شده و نگاه منفی به وقایع دارد كه باید این رویه تغییر كند.

وی ادامه داد: این بخش خبری بستر مناسبی برای طنز اجتماعی و سیاسی است و باید به دور از هر نوع سیاه نمایی، اخبار را از زاویه ای متفاوت رصد كند، در این صورت همه جناح ها و دستگاه ها دوست دارند خبرشان در این بخش منتشر شود.

وی افزود: چنانچه بتوانیم به دور از سیاه نمایی و با لحنی خودمانی و باورپذیر رویدادها را رصد كنیم و انتشار دهیم آن وقت در قله خبر رسانی قرار گرفته ایم.


اعتماد مردم به صداوسیما

رئیس رسانه ملی با اشاره به تصویر صدا و سیما در ذهن مردم گفت: صدا و سیما باید محل رجوع مردم در حوادث و سختی‌ها و شیرینی های زندگی شان باشد. خوشبختانه آمارها نشان می دهد كه این اعتماد وجود دارد اما باید به شكلی با مخاطبانمان در ارتباط باشیم كه آنچه آنان دوست دارند ببینند را در تصویر و صدای ما پیدا كنند.

وی ادامه داد: مخاطبان باید نیازهای روحی شان را در رسانه ملی پیدا كنند و اگر ما بتوانیم این نیاز فكری و روحی را برآورده كنیم، حتما موفق خواهیم بود.

دكتر علی‌عسكری در ادامه با اظهار امیدواری از ارتقای كیفی بخش‌های خبری گفت: افزایش بسته های خبری جذاب در كنار افزایش گزارش های زنده، رسانه ملی را به یكی از مطمئن‌ترین و قابل اعتمادترین رسانه‌ها برای مخاطبان تبدیل خواهد كرد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دنیای خبر بویژه خبر سیاسی اظهار داشت: اكنون تمام رسانه های دنیا از جمله ما سوار موجی هستیم كه سبب شده، بی توجه به فضای مجازی نباشیم.

وی تاكید كرد: امروزه تعریف خبررسانی و خبرگزاری ها در برودكست و برودبند تغییر كرده است و می بینید كه امروز شما فقط برودكست نیستید و مانند یك برودبند عمل می كنید و این از ویژگی های خبری جهان امروز است.

دكتر علی‌عسكری افزود: تلاش ما بر این است كه عقب ماندگی را در فضای مجازی جبران كنیم و از این رو اكنون هم خبرگزاری صداوسیما و هم باشگاه خبرنگاران جوان تلاش كرده اند در این عرصه از رقبای خود عقب نمانند. با این حال هوشیاری آنها برای حضور در این فضا قابل مشاهده است و امیدواریم بیش از این در این عرصه دیده شوند.

اداره كل پخش اخبار صدا، اداره كل پخش اخبار سیما، استودیوی خبر 20:30 و رژی خبر سیما از بخش هایی بودند كه دكتر علی‌عسكری به همراه مدیران خبر از آن بازدید كرد. در پایان این دیدار، وی ضمن گفتگو با مجریان، اعضای تحریریه خبر و سردبیران خبر ، افطار را در میان اهالی خبر رسانه ملی صرف كرد.

انتهای پیام/