Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران در بازدید از دفتر استانی خبرگزاری تسنیم از وضعیت نامطلوب اقتصادی در استان، عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاعی اتاق بازرگانی گرگان، همدلی جریان‌های سیاسی برای توسعه این استان و غیره سخن گفت.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مرادعلی منصوری‌رضی که سابقه دو دوره نمایندگی ( مجالس هفتم و هشتم) حوزه آزادشهر و رامیان را در کارنامه دارد، این روزها به عنوان مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان بزرگترین نهاد اقتصادی که بازو و مشاور قوای سه‌گانه در امور مربوط به حمایت از تولید و تجارت، مشغول کار است.

منصوری رضی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در گرگان با تحریریه این رسانه دیدار و گفت‌وگو کرد و درباره ظرفیت‌های استان گلستان برای توسعه اقتصادی سخن گفت.

مدیرکل پارلمانی اتاق بازرگانی ایران که سابقه فعالیت‌های سیاسی دارد، معتقد است تا زمانی که آشتی بزرگ در قالب جریان‌های سیاسی در استان گلستان رخ ندهد، وضعیت این استان همینگونه باقی می‌ماند و بعید نیست که شرایط مردم به ویژه در بخش اقتصادی بدتر هم خواهد شد.

وی گفت: گلستان باید یکبار هم که شده تجربه استان‌های دیگر مانند کرمان را تجربه کند و همه برای منافع مردم و توسعه استان اختلافات را کنار بگذارند و لباس خدمت بر تن کنند.

منصوری‌رضی جذب سرمایه‌گذار را یکی از راهبردهای توسعه استان برشمرد و افزود: متأسفانه سخت‌گیری‌های بیش از حد و دلسوز نبودن برخی افراد در سمت‌های مختلف، سبب فراری دادن سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی با تأکید براینکه وضعیت اقتصادی مردم این استان مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی استان نقش‌آفرین باشد اما روند ضعیفی که از گذشته تا کنون در اتاق گرگان وجود داشته، مانع این امر است. در تمام این سال‌ها اتاق بازرگانی گرگان نتوانسته عملکرد قابل دفاعی در حوزه حمایت از تولیدکنندگان و تجار داشته باشد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس هفتم و هشتم در بخش دیگر سخنانش به حادثه معدن زمستان یورت اشاره کرد و گفت: چند سال از این حادثه تلخ در آزادشهر می‌گذرد اما 43 معدنچی که جان خود را از دست دادند هنوز شهید خدمت نام نگرفته‌اند که این موضوع به کم کاری برخی مسئولان و مدیران بر می‌گردد. این در حالی است که در سیل اخیر جان‌باختگان حادثه واژگونی قایق با پیگیری برخی افراد شهید خدمت نامیده شدند.

وی اضافه کرد: معدن زمستان یورت با همان مشکلات قبلی کارش را آغاز کرد، کارگران هنوز حقوق معوق دارند، بیمه آنان دچار مشکل است و مسائل ایمنی هم چندان تغییری نسبت به قبل نکرده است. رسانه‌ها باید بار دیگر موضوع این معدن و زمستان‌یورت‌های دیگر را برجسته کنند تا از بروز آن فاجعه تلخ جلوگیری شود.

وی افزود: وقتی دولت می‌تواند هر ماه به بیش از 85 میلیون نفر یارانه بدهد و هزاران میلیارد تومان در این بخش هزینه کند، چرا نباید بتواند مشکل بیکاری 6 تا 7 میلیون جوان بیکار را حل کند؟ ما در این کشور به اندازه کافی منابع مالی داریم اما فساد در بسیاری از بخش‌ها، اقتصاد کشور را دچار مشکل و بیماری کرده است. برای رسیدن به توسعه اقتصادی باید فساد را در هر بخشی که بود از بین بُرد و موانع سرمایه‌گذاری را هم برطرف کرد.

انتهای پیام/ ع