Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس جهاد کشاورزی آزادشهر از افزایش سطح زیرکشت خشکه کاری شالی در این شهرستان به ۵۰ هکتار، خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حسین ممشلی در گفتگو باخبرنگاران درخصوص عملکرد تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی ازداشهر در سال ۹۸، اظهارداشت: اجرای ۵۰ هکتار کشت خشکه‌کاری شالی و افزایش سطح زیر کشت چغندر قند از ۳ به ۲۷ هکتار از اقدامات مفید این اداره بوده است.

وی افزود: همچنین سطح زیر کشت آفتابگردان از ۴۹ به ۱۱۵ هکتار و عملکرد این محصول از ۱ به ۱/۵ تن در هکتار از طریق تغییر کشت سنتی به ردیفی افزایش یافته است؛ اقدامی که به علت قیمت مناسب آفتابگردان و در نتیجه درآمدزایی مطلوب و نیز قابلیت کشت جایگزین و ایجاد تناوب کشت بسیار مهم بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر اجرای طرح‌های تحقیقاتی در زمینه‌های عدس، گندم، ذرت، شالی و سویا را از دیگر اقدامات در سال جاری برشمرد و افزود: بازدید و نظارت مستمر همکاران بر مزارع سویا، موجب کاهش خسارت عدم غلاف‌بندی سویا نسبت به سال‌های گذشته شده است.

ممشلی نظارت بر کارگزاری‌های توزیع کود و سموم را از وظایف این اداره دانست و افزود: در سال جاری، ۴۵ بازدید مستمر از کارگزاری‌ها و ۱۰‌ عنوان نمونه‌برداری مواد کودی برای ارسال به سازمان جهادکشاورزی استان انجام گرفته است.

به گفته‌ی وی، سطح زیر کشت محصولات زراعی عمده‌ی شهرستان آزادشهر در سال زراعی جاری، گندم ۱۳هزار و ۲۵۵ هکتار، کلزا ۲هزار و ۷۸۱ هکتار ، جو ۹۲۷ هکتار و سویا ۵۰۰ هکتار بود.

انتهای پیام/