Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماینده رامیان و آزاد شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از منابع اصلی دولت در سال آینده، اخذ مالیات است، اما قطعا نگاه دولت در این حوزه نباید کسب درآمد برای پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان باشد، بلکه باید از این درآمدها برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور استفاده شود.

به گزارش تیتر آزاد به نقل ازغلامعلی کوهساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: توسعه حوزه آب و فاضلاب و راه‌های روستایی و شهری جزء نیازهای ضروری مردم بوده که این مسائل به صورت مستقیم با زندگی و اقتصاد خانوارها در ارتباط است، اما متأسفانه اعتبارات در نظر گرفته شده در ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۰، جوابگوی اجرای پروژه ها نخواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: اگر چه اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده، اما با توجه به بالا رفتن میزان تورم، اعتبارات در نظر گرفته شده کفاف پروژه‌های عمرانی را نمی‌دهد.

نماینده رامیان و آزاد شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ۱۱ درصد از کل اعتبارات را شامل می‌شود، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که در لایحه مذکور توجه ویژه‌‌ای به حوزه عمران کشور نشده است،‌ از این رو بسیار ضروری است که در لایحه بودجه اقداماتی برای تقویت اعتبارات عمرانی صورت گیرد.

* بودجه ۱۴۰۰ جوابگوی پروژه های آب و فاضلاب و راه های روستایی و شهری نیست/ اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و اشرافی می‌تواند در افزایش درآمدهای مالیاتی موثر باشد

کوهساری ادامه داد: توسعه حوزه آب و فاضلاب و راه‌های روستایی و شهری جزء نیازهای ضروری مردم بوده که این مسائل به صورت مستقیم با زندگی و اقتصاد خانوارها در ارتباط است اما متأسفانه اعتبارات در نظر گرفته شده در ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۰، جوابگوی اجرای پروژه‌ها نخواهد بود.

نماینده رامیان و آزاد شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا برای افزایش اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ باید از منابع درآمدی دیگر در این لایحه کمک گرفت، افزود: یکی از منابع اصلی دولت در سال آینده، اخذ مالیات است، اما قطعا نگاه دولت در این حوزه نباید کسب درآمد برای پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان باشد، بلکه باید از این درآمدها برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی کشور استفاده شود.

* طولانی شدن روند اجرای پروژه‌ها یکی از اشکالات لایحه بودجه 1400 است/ در لایحه سال آینده توجه ویژه‌‌ای به حوزه عمران کشور نشده است

وی ادامه داد: یکی از راه کارها اجرای قوانین مختلف در حوزه اخذ مالیات از حوزه مسکن است، مثلا اخذ مالیات از خانه‌های لوکس و اشرافی می‌تواند در افزایش درآمدهای مالیاتی موثر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به طور حتم با وضعیت اعتبارات عمرانی کشور در سال آینده نمی‌توان امید چندانی به تکمیل پروژه‌های عمرانی در کشور داشت و عملا با این روند، باید شاهد طولانی شدن روند اجرای پروژه‌ها باشیم.

انتهای پیام/