Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

نماز جمعه این هفته شهرستان آزادشهر، با امامت امام جمعه آزادشهر و حضور پرشور مردم ولایتمدار آزادشهر برگزار شد.

 به گزارش تیترآزاد، حجت الاسلام و المسلمین عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت خود و مومنین به تقوای الهی در خصوص واقعه غدیر اعلام کرد:بعد از اتمام آخرین حج پیامبر ، زمانی که رسول ا... به مکان غدیر خم رسید ۵ ساعت از روز گذشته بود، جبرئیل امین بر پیامبر نازل شد و دستور خدای متعال را بر ابلاغ ولایت امیرالمومنین اعلام کرد.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: ۲۳ سال رسالت رسول ا... با ابلاغ این دستور خدای متعال کامل می شود و  اسلام، مسلمین با ولایت علی (ع) مهر تایید می خورد. زیرا خدای عزوجل در قرآن می فرمایند: ای رسول اگر این دستور را ابلاغ نکنی رسالتت ناتمام می ماند و بعد از اعلام دستور ، خداوند متعال می فرمایند که امروز دین کامل شد و نعمت را بر شما تمام کردم و از اسلام راضی شدم.

امام جمعه آزادشهر افزود:امام علی (ع) به دستور رسول ا... به سمت یمن برای ماموریتی رفته بود و در این حج حضور نداشت، پیامبر امام علی (ع) را فرا خوانی می کند و ایشان به سرعت به نزد رسول ا... می آید. پیامبر اکرم در غدیر خم خطبه ای می خواند که در آن ۷۵ مرتبه نام علی بن ابی طالب در آن می آید و در پایان خطبه به دستور خدا برای ولایت علی از حجاج زن و مرد بیعت می گیرد.

dsaf

وی تصریح کرد: از زمان خطبه تا پایان بیعت گرفتن از حجاج مسلمان کشورهای مختلفی که به دستور پیامبر توقف کرده بودند، ۳ روز طول می کشد و زن و مرد با علی (ع) بیعت کرده و اعلام وفاداری می کنند. سند این واقعه در کتب شیعه و سنی آمده است، اما معتبر ترین و بالاترین سند، قران کریم است که خداوند در ان می فرماید؛ امروز دین را کامل کردم و نعمت را بر شما تمام کردم و از اسلام راضی شدم که تمام مورخان و مفسران شیعه وسنی شان نزول این آیه را به واقعه غدیر نسبت می دهند.

حجت الاسلام شهابی در ادامه بیان کرد: در خطبه غدیر ، رسول ا... ۲۱ بار نام بقیه ا... را آورد و از ظهور مصلحی از فرزندان علی که عدل و داد را در جهان گسترش خواهد داد سخن گفت. در این خطبه حدیث ثقلین نیز تکرار شد و پیامبر اکرم از وفات خود و اتفاقات بعد از ان نیز صحبت کرد.

امام جمعه آزادشهر خاطرنشان کرد: عید غدیر ، عید اخوت، وحدت و عید ولایت است و متعلق به زمان، مکان و افراد خاصی نیست. عید غدیر متعلق به همه انسانهای عالم است، زیرا خدا در این روز دین را کامل کرد و نتیجه تلاش انبیاء الهی با تکیه بر ولایت به ثمر خواهد رسید. همه ادیان به منجی اعتقاد دارند و کسی جز منسوب خدای متعال نمی تواند برای برپایی عدل و داد قیام کند.

وی ادامه داد: مشاهده می کنید این اشخاصی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، چگونه به غارت اموال مسلمین و کشتار مردم بی گناه مشغولند. اینها به دولت میانمار که مسلمین بی گناه را آتش می زنند و خانه های آنها را ویران می کنند جایزه نوبل می دهند. این سازمان ملل و مجامع حقوق بشری به نخست وزیر خونخوار رژیم صهیونیستی جایزه نوبل می دهد و از همه جنایتکاران عالم حمایت می کنند. آیا اینها می توانند مدافع عدالت باشند؟!

حجت الاسلام شهابی در خصوص مسلمین میانمار اظهار کرد: کجایند مدعیان حقوق بشر تا ببینند پیر مرد ۵۰ - ۶۰ ساله بودایی در میانمار بر روی شکم و گلوی کودک ۱ ساله مسلمان ایستاده است و عکس می گیرد، کجا هستند مدعیان عدالت که ببینند مردم بی گناه مسلمان میانمار بدون دلیل کشته و سوزانده می شوند و خانه های آنها ویران می شود. امروز که دیگر عصر ارتباطات است و خبرها در کمتر از چند ثانیه در کل عالم منتشر می شود.

SDC15511

امام جمعه آزادشهر ادامه داد: به گفته سازمان ملل ۶ تا ۷ میلیون مسلمان در روهینگیا زندگی می کنند که از همه طرف توسط بودائیان محاصر شده اند و دولت میانمار دارد آنها را قتل وعام می کند و هیچ راه فراری ندارند و هیچ کس در سازمان ملل و هیچ مسئولی از کشورهای غربی اعتراضی نمی کند. این حقوق بشر امریکایی و سازمان ملل است.

وی افزود: در افغانستان ۴۰- ۵۰ زن به وسیله داعش به بردگی برده می شود، هزاران نفر توسط داعش و تکفیریها قتل و عام می شوند، صدایی از مدعیان حقوق بشر بلند نمی شود، اما آمریکایی ها برای نجات داعشیان خونخوار که در حال شکست هستند به میدان می آیند و مواضع مقاومت را می کوبند.

حجت الاسلام والمسلمین شهابی اعلام کرد: ما امروز در نماز جمعه، کشتار مسلمانان بی گناه و ویرانی منازل مسلمین در میانمار را محکوم می کنیم.(تکبیر حاضران) 

امام جمعه آزادشهر خطاب به امام خامنه ای بیان کرد: رهبر عزیز، ما آماده ایم تا جان خود را برای مردم میانمار و مردم مظلوم هر کجای جهان که شما اجازه بدهید نثار کنیم. ( تکبیر حاضران)

وی خطاب به بودائیان میانمار گفت: شما دل ندارید که روی شکم بچه یک ساله می ایستید و افراد بی گناه را زنده زنده اتش می زنید! باور کنید اگر اسم هر حیوانی را بر روی شما بگذاریم در حق آن حیوان ظلم کرده ایم. اف بر شما باد که انسانیت را لکه دار کرده اید و جایگاه انسان را از حیوانها هم پایین تر اورده اید.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: ما با تمام وجود از بودائیان افراطی میانمار اعلام انزجار می کنیم و حمایت همه جانبه خود را از مسلیمن میانمار اعلام می کنیم.

امام جمعه ازادشهر در پایان خاطرنشان کرد: در روز جمعه که معروف به جمعه سیاه شد،مردم برای برپایی نماز جمعه حکومت نظامی را شکستند و نیروهای رژیم ستم شاهی در میدان ژاله جوی خون راه انداختند، یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور ۵۷ را گرامی می داریم.

انتهای پیام/