حدود یک سالی بود، یکی از مغازه های واقع در خیابان اصلی آزادشهر، یک بنر تبلیغاتی زننده بر روی دیوار مغازه خود نصب کرده بود. مسئولین شهری بارها از جلوی آن عبور کرده و عکس العملی نسبت به این بنر نشان نداده بودند. این بنر با درخواست رئیس اداره تبلیغات و تذکر شفاهی و دوستانه رئیس اداره ارشاد جمع شد.
به گزارش تیترآزاد، حدود یک سالی بود که یکی از مغازه های واقع در خیابان اصلی آزادشهر، یک بنر تبلیغاتی زننده بر روی دیوار مغازه خود نصب کرده بود. مسئولین شهری بارها از جلوی آن عبور کرده و عکس العملی نسبت به این بنر نشان نداده بودند.
چند هفته پیش یک جوان انقلابی تصویر این بنر را به رئیس سازمان تبلیغات آزادشهر نشان داد و وی که برای بار اول این بنر را می دید به رئیس جدید اداره ارشاد تماس گرفت و از وی درخواست کرد تا این موضوع را بررسی کند.
خانم طیبه رجنی که چند روزی است ریاست اداره تبلیغات را بر عهده گرفته است به کارشناس این اداره دستور داد تا سریعا در این خصوص اقدام کنند.
کارشناس مربوطه با بررسی موضوع و در گزارش خود به رئیس اداره گفت: این مغازه برای نصب این بنر از ما مجوز نگرفته است و از این به بعد باید با اماکن هماهنگ شود تا برای برداشتن بنر اقدامات لازم را انجام دهند.
خانم رجنی برای اینکه در حق این مغازه دار لطفی کرده باشد، شخصا به این مغازه رفت و با لحنی دوستانه، بعد از گفتن معایب این بنر، از وی درخواست کرد که این بنر را جمع کند.
مغازه دار که یک خانم بود و عیب کار خود را فهمید، بعد از خروج خانم رجنی این تابلو را بطور کامل با ماژیک خط خطی کرد تا بعدا آن را جمع کند.
تیترآزاد از رئیس اداره تبلیغات و رئیس اداره ارشاد بابت توجه به درخواست جوانان انقلابی تشکر می کند و تشکر ویژه از خانم رجنی که در امر به معروف و نهی از منکر، مراحل را به ترتیب انجام داد و ابتدا به سراغ نیروی قهریه نرفت.
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، سایه خانمی سر لخت، با تاپ و شلوارک در بنر چاپ شده است که وسایلی را خریداری کرده و در حال راه رفتن است.
شاید عده ای بگویند که این تصویر سایه یک آدم است و تحریک کننده نیست و آن جوان افراط کرده است.
اما در پاسخ این افراد باید گفت؛ در این تصویر نوع پوشش کاملا مشخص است و علاوه بر آن پیام روانی آن مخرب تر از لخت بودن آن خانم می باشد. پیام این بنر به مخاطب این است که شما هم می توانید برای خرید کردن لخت به خیابان بیایید.
این نوع تبلیغات، پیام خود را در ناخودآگاه انسان پیاده می کنند و انسانها بدون اینکه متوجه باشند به موضوع مورد تبلیغ علاقه پیدا می کنند و باید گفت تبلیغ غیر مستقیم همواره کاراتر از تبلیغ مستقیم یک موضوع است.
در نگاه خوش بینانه این مغازه دار بصورت تصادفی این بنر را در اینترنت دیده و با تغییراتی برای خود چاپ کرده و از هدف طراح اگاهی نداشته است. زیرا این طرح ها زایده اتاقهای فکر غربی هستند و برای طراحی آن روانشناسان خبره و طراحان حرفه ای ساعتها و حتی روزها به بحث و گفتگو نشسته اند و با نیت ترویج فرهنگ ابتذال این بنرها را طراحی می کنند.
انتهای پیام/