Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

ایجاده پالایشگاه زیستی؛ گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف کارآفرینی و اشتغال زالیی در استان گلستان (فرصت ها و محدودیتها)

 به گزارش تیتر آزاد، منصور غفاری، دانشجوی دکترا و مدرس دانشگاه های استان گلستان در مقاله ای به ارائه راهکار تبدیل زیست توده به سوخت ها، انرژی و مواد شیمیایی پرداخته است.

چکیده مقاله به شرح زیر است:

 

با توجه به رشد جمعیت جهان، مصرف انرژی اولیه افزایش یافته و در آینده افزایش خواهد یافت. قابلیت اطمینان بودن، مقرون به صرفه بودن و حداقل تاثیرات محیطی منابع انرژی به مهم ترین موضوع برای اقتصاد جهان تبدیل شده است.

پالایش زیستی، سامانه جامع تبدیل زیست توده به سوخت ها، انرژی و مواد شیمیایی است. اصطلاح پالایشگاه زیستی به فرآیندی اطلاق می شود که با استفاده ار آن، ضایعات عملیات بهره برداری جنگل و زیست توده زراعی کشاورزی به عنوان یک ماده اولیه برای تولید سوخت های گاز مایع، مواد شیمیایی خاص و یا محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات تولیدی در پالایشگاه زیستی مشابه محصولات تولیده شده در پالایشگاه پتروشیمی میباشند که به طور عمده از سوخت های فسیلی تهیه می شوند.

با توجه به وجود منابع عظیم پسماندهای حاصل از عملیات جنگلداری و کشاورزی، ایجاد پالایشگاه های زیستی؛ گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف کارآفرینی و اشتغال زایی در استان گلستان خواهد بود.

به علاوه صنایع مرتبط با پالایش زیستی مانند صنایع سلولزی قادر خواهند بود تا فرآیندهای تکنولوژیکی جدیدی را مورد مطالعه قرار داده تا این پسماند ها را به بیواتانول تبدیل کنند.

با تجاری شدن این فرآیندها، تولید کنندگان این صنایع می توانند به جای پرداخت صدها دلار برای نابود نمودن لجن تولید شده در فرایندهای خود، آن را به تولید کنندگان بیواتانول به فروش برسانند.

واژه های کلیدی: اشتغال زایی، اقتصاد مقاومتی، انرژی، بیواتانول، پلایش زیستی.

مسئول مکاتبات: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتهای پیام/