روز گذشته در حالی که مسئولان سایپا مدعی شدند بیش از 48 هزار خودرو را در طرح پیش فروش به فروش رسانده اند، همه کاربران مدعی شدند که نتوانستند خریدی انجام بدهند.
به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز گذشته پیش فروش سایپا به پایان رسید و مسئولان مربوطه اعلام کردند 48 هزار خودرو در این طرح به فروش رسیده است.
پس از اعلام اینکه خودروهای تولید شده توسط سایپا در چند ماه گذشته به خاطر نبود قطعه انبار شده اند، خبرها حاکی از تأمین قطعه و تکمیل روند تولید خودرو در کشور بود.
بر اساس اعلام شرکت سایپا طرح فروش خودروهای پراید 131، پراید 132، پراید وانت (سایپا 151)، تیبا بنزینی، تیبا 2 هاچ بک، ساینا، وانت نیسان تک سوز و وانت نیسان دوگانه سوز از 10 صبح روز چهارشنبه باید آغاز می شد.
در حالی که پیش از این سایپا اعلام کرده بود از صبح چهارشنبه اقدام به پیش فروش خودرو میکند، آنچه از شواهد برآمد این بود که سایت فروش این شرکت با اختلالات بسیاری مواجه شده که همین مسئله نیز شبهات درباره رانت و ویژه فروشی را تقویت کرد.
طبق پیشنهاد خود سایپا از آنجایی که پیش فروش به صورت بستههای 15 دقیقهای ارائه میشود، سایت TIME.IR به کاربران پیشنهاد شده تا بتوانند در زمان مقرر وارد سایت شوند اما این سایت هم از دسترس خارج شد.
از طرف دیگر علیرغم ادعای شرکت سایپا مبنی بر اینکه تعداد زیادی کاربر همزمان روی سایت حضور دارند، هنگام استفاده از کلید f5 به جای اینکه گزینه انتظار برای کاربر نمایش داده شود، گزینه fail یا شکست در صفحه نمایش داده می شود که این به معنای قطعی سایت فروش است.
توجه به این نکته نشان می دهد که اساساً این سایت باز نشده است که بخواهد با هجوم کاربران مواجه شود؛ این نکته زمانی روشن می شود که کاربران زیادی با اعتراض به این روند اعلام کرده اند که موفق نشده اند از طریق پیش فروش، ثبت نام کنند.
از طرف دیگر رئیس مرکز تکنولوژی اطلاعات سایپا مدعی شده است که تا ساعت 16 امروز عصر حدود ۱۴ هزار نفر در سایت سایپا ثبت نام کرده اند وی همچنین افزوده است که طرح پیشفروش اینترنتی محصولات گروه سایپا همچنان در حال اجرا است و متقاضیان توجه داشته باشند روند ثبتنام از ۵۰ هزار خودرو همچنان ادامه دارد و تا پایان پیشفروش این تعداد خودرو ادامه خواهد یافت.
سوالی که مطرح است اگر کاربران نتوانسته اند این خودروها را خریداری کنند پس چه کسانی 14 هزار خودرو خریداری کرده اند و آیا این آمار حقیقی است و یا اینکه تنها گزارشی برای نمایش خرید صوری است.
از طرف دیگر این توصیه سایت پیش فروش سایپا به کاربران که خودروهایی با زمان تحویل دیر تر را خریداری کنند شائبه های زیادی ایجاد کرده است که سایپا به دنبال سود بیشتر و افزایش فشار برای افزایش قیمت کارخانه خودروهای تولید خود است.
در ماه ها یاخیر شاهد بودیم که به علت نا به سامانی های به وجود آمده در بازار قیمت پراید تا 45 میلیون تومان یعنی دو برابر قیمت کارخانه ای خودرو هم رسید و همین مساله منجر به تمایل زیاد مردم برای خرید خودرو از درب کارخانه شده است.
انتهای پیام/