Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

آنچه در این میان قابل توجه است فرار اصلاح‌طلبان از پاسخگویی است، حسین مرعشی می‌گوید که هیچ سهم و نفعی در قضایای مربوط به عمران کرمان ندارد و غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران هم می‌گوید که این وام 7 هزار میلیاردی هیچ ارتباطی با این حزب ندارد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته خبری در رسانه ها در خصوص یک فساد کلان از سوی برخی از افراد منتسب به حزب کارگزاران منتشر و بلافاصله با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

بر اساس این خبر، دولت به بهانه احداث ۷۵۰ هکتار گلخانه هیدروپونیک، مبلغی معادل ۵۰۰ میلیون دلار به «شرکت عمران کرمان » با عاملیت حسین مرعشی تخصیص داده بود اما از ابتدای طرح این موضوع یکی از دستگاه های نظارتی نسبت به این مساله مشکوک و دستور توقف این واگذاری را صادر کرد.

نکته قابل توجه در این خبر رد پای حسین مرعشی در استفاده از این رانت است؛ بر اساس این خبر این نهاد نظارتی دولتی در وهله اول بنا به عدم توجیه اقتصادی این طرح و در وهله بعد به خاطر احراز مسائل پشت پرده و حواشی طرح مبنی بر ارتباط برخی از چهره های سیاسی مانند حسین مرعشی و شرکت درخواست کننده و همچنین ذینفع بودن شهرام جزایری از این طرح دستور توقف پرداخت را داده است.

آنچه در این میان قابل توجه است فرار اصلاح‌طلبان از پاسخگویی است، حسین مرعشی می‌گوید که هیچ سهم و نفعی در قضایای مربوط به عمران کرمان ندارد و غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران هم می‌گوید که این وام 7 هزار میلیاردی هیچ ارتباطی با این حزب ندارد.

مرعشی: من هیچ سهم و نفعی ندارم

حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون شرکت عمران کرمان اظهار داشت: این طرحی است که با حضور کشاورزان در کرمان انجام می‌شود، کشاورزان در این طرح مالکند و عمران کرمان مجری طرح است و مسئولیت‌های بازپرداخت وام را برعهده می‌گیرد.

وی افزود: این یک وام نظارت شده است و هنوز هم اعطا نشده و در مرحله بررسی است، البته بعد از انجام کارهای مربوط به دریافت وام یک نهاد دخالت کرده است و با نامه‌نگاری با دادستانی تهران از اعطای وام جلوگیری کرده است و من هم در این بین هیچ سهم و نفعی ندارم.

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: آقای جهانگیری این پروژه را در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی و تصویب کرده‌اند و این تصویب هیچ تاثیری در نامه نگاری صورت گرفته با دادستانی ندارد.

وی تصریح کرد: من در اینجا هیچ مسئولیتی ندارم و عمران کرمان مصوبات مربوطه را اخذ کرده و اکنون دادستانی در حال بررسی موضوع است و مدارکی را جمع آوری می‌کند تا ببیند تخلفی صورت گرفته است یا خیر.

کرباسچی: وام 7 هزار میلیاردی ارتباطی با حزب کارگزاران ندارد

غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص انتشار خبری مبنی بر رانت 7 هزار میلیاردی دولت به مرعشی و حزب کارگزاران اظهار داشت: این موضوع را باید آقای مرعشی پاسخ بدهند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ارتباط این رانت به حزب کارگزاران گفت: این مساله به حزب کارگزاران مربوط نمی شود و شخص آقای مرعشی باید پاسخ بدهند هرچند مرعشی هم توضیحاتی برای این موضوع دارند و دفتر ایشان آن را منتشر می کند.