Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس سازمان انرژی اتمی هشدار داد در صورتی که طرف‌های متعهد در بازطراحی رآکتور اراک وقت‌کشی کنند ایران خود کار را جلو خواهد برد و انتخاب‌های زیادی در این زمینه دارد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی د رمصاحبه با شبکه خبری المیادین ضمن اعلام اینکه ایران در همه حوزه‌های هسته‌ای قادر به طراحی است و نه فقط مهندسی معکوس، اعلام کرد که ایران می‌تواند یک طرف گفت‌وگو با دیگر دانشمندان منطقه مثل عربستان سعودی، امارات، کویت و دیگران باشد همچنانکه می‌تواند در زمینه ساخت راکتور مثلا رآکتور تحقیقاتی برای عراق کمک کند.

المیادین در بخشی از این مصاحبه به موضوع رآکتور اراک اشاره کرد و پرسید. صالحی اخیرا گفته بود که قلب رآکتور اراک از سیمان پر نشده بلکه این سیمان در لوله‌هایی خاص از رآکتور مذکور ریخته شده و ایران در آن زمان لوله‌های مشابه را خریداری کرده است. المیادین پرسید آن این اقدام نقض برجام نبوده که صالحی پاسخ داد: ما این لوله‌ها را به صورت مخفیانه نخریدیم بلکه طی دوره مذاکرات، رهبر معظم انقلاب به ما سفارش کرد که با هوشیاری مذاکره کنیم و احتمالات لازم را در نظر بگیریم زیرا غربی‌ها قابل اعتماد نیستند؛ ایشان حق داشتند، چندین بار بر این موضوع تأکید کردند و عملا رخ داد اما این بار همه و تمام جهان فهمیدند نمی‌شود به غربی‌ها بویژه آمریکا اعتماد کرد.

رئیس سازمان انرژی هسته‌ای در ادامه هشدار داد اگر طرف‌های مربوطه در همکاری با ایران برای بازطراحی رآکتور اراک – چین و انگلیس- که تعهدی جدی برای آنهاست ، وقت‌کشی کنند؛ ایران خود کار را جلو خواهد برد و انتخاب‌های زیادی در این زمینه دارد.

انتهاي پيام/