Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما از پخش فیلم‌سینمایی‌های ایرانی جدید در نوروز ۹۸ از شبکه‌های مختلف سیما خبر داد.

 به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی یادگاری مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما فیلم‌های سینمایی ایرانی که در ایام نوروز روی آنتن شبکه‌های سیما می‌روند را اعلام کرد:

شبکه یک

«به‌وقت شام»: این فیلم محصول سال 1396 است که موفق به دریافت سه سیمرغ بلورین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. در «به‌وقت شام» خواهیم دید: یونس و علی، پدر و پسر خلبانی هستند که مأموریت ویژه آن‌ها به‌پرواز درآوردن هواپیمایی در تَدمُر به‌سمت دمشق است، آن‌ها باید مردم تحت ظلم داعش را به‌وسیله این پرواز نجات دهند اما در این راه مشکلات زیادی در انتظار آنهاست...، بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر، خالد السید، رامی عطاءالله، الیث المفتی و ژاله کاظمی در فیلم سینمایی «به‌وقت شام» هنرنمایی کرده‌اند.

«تنگه ابوقریب»: فیلمی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سال 1396 است. نخستین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر بود. این فیلم یکی از سه فیلمی است که سازمان اوج در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و در کنار فیلم‌های به وقت شام و سوء تفاهم اکران شد. «تنگه ابوقریب» در کنار مغزهای کوچک زنگ‌زده با یازده نامزدی سیمرغ بلورین پیشتاز جشنواره سی و ششم شدند. این فیلم با دریافت شش سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌است. این فیلم روایتی است از دفاع گردان عمار یاسر لشکر 27 محمد رسول‌الله در برابر لشکرکشی رژیم بعث برای عبور از تنگه استراتژی ابوغریب و حمله به فکه و شرهانی. در روزهای پایانی جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبه‌رو می‌شوند. جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، مهدی قربانی، علی سلیمانی، مهدی پاکدل، قربان نجفی و بانیپال شومون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

«لاتاری»: فیلمی به کارگردانی محمدحسین مهدویان، نویسندگی ابراهیم امینی و محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی محصول سال 1396 است. این فیلم به سبک اجتماعی-عاشقانه (درام-رمانتیک) و در فضای حماسی و تلخ؛ به زبان فارسی می‌باشد. فیلمبرداری این فیلم در کشورهای ایران، امارات متحده عربی و قطر در مدت چهار ماه به طول انجامید. امیرعلی (ساعد سهیلی) و نوشین (زیبا کرمعلی) دو جوان بیست و یک-بیست و دو ساله قصد ازدواج با یکدیگر را دارند. خانواده‌ها چندان موافق نیستند. آنها صبر پیشه کرده‌اند تا به مرور زمان رضایت خانواده‌هایشان را جلب کنند. آن دو یک رؤیای مشترک دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا، اما نوشین به واسطه دوست پدرش برای کار ترجمه به دبی می‌رود. پس از مدتی امیرعلی خبر دار می‌شود نوشین خودکشی کرده و او برای پی بردن به راز خودکشی به دبی می‌رود و می‌فهمد نوشین گرفتار باندهای قاچاق جنسی شده بوده‌است. ساعد سهیلی در نقش امیرعلی، هادی حجازی‌فر در نقش موسی، حمید فرخ‌نژاد در نقش مرتضی، زیبا کرمعلی در نقش نوشین بیگی، جواد عزتی در نقش نیما بیگی (برادر نوشین)، نادر سلیمانی در نقش نعیم (دوست موسی)، علیرضا استادی در نقش رضا بیگی (پدر نوشین)، مهدی زمین‌پرداز در نقش سامی، حمیدرضا هدایتی در نقش پدر امیرعلی، مهسا باقری در نقش نسرین بیگی (خواهر نوشین) و ابراهیم امینی در نقش هلال به ایفای نقش پرداخته‌اند.  همچنین در شبکه یک فیلم سینمایی «پیامک‌های آرزو» هم روی آنتن خواهد رفت.

شبکه دو

«خجالت‌نکش»: فیلمی به کارگردانی رضا مقصودی، نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلو و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین حسینی محصول سال 1396 است. این فیلم داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن پسر و عروس، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند. احمد مهران‌فر در نقش قنبر، شبنم مقدمی در نقش صنم، سام درخشانی در نقش حشمت، لیندا کیانی در نقش مقبوله، شهره لرستانی در نقش شهربانو، الناز حبیبی در نقش تینا، سمیرا حسینی در نقش مرضیه، سیدعلی صالحی در نقش سیف‌الله، فرانک تمنایی در نقش زهره، میثاق جمشیدی در نقش بهرام، کاوه آهنگر در نقش پیمان، بانی پال شومون در نقش غضنفر و علیرضا رئیسی در نقش احمد به ایفای نقش پرداختند.

«اختاپوس: آهوی پیشونی سفید1»: اختاپوس عنوان سه‌گانه‌ای به تهیه‌کنندگی مسعود اطیابی و کارگردانی سید جواد هاشمی است. قسمت اول این فیلم با نام اختاپوس (آهوی پیشونی‌سفید) در سال 1390 ساخته و اکران شد. قسمت دوم نیز با نام آهوی پیشونی‌سفید2 در سال 1396 ساخته شد. اختاپوس فیلمی است داستانی و تخیلی که در آن بازیگرانی چون امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، امین زندگانی، و گوهر خیراندیش ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلدارند گونه‌ای طراحی شده که در آن شخصیت‌های فولکلور، قدیمی و معروف ایرانی از جمله خاله سوسکه و آقا موشه، آهوی پیشونی سفید، عفریته، عجوزه، سالار، گرگ، روباه، خرس پلیس و . . . نیز حضور دارند.

«هفت معکوس»: فیلمی ایرانی به کارگردانی مهدی خسروی است که در سال 1394 انتشار یافت. جواد عزتی،، نیوشا ضیغمی، حسام نواب صفوی، کامران تفتی و مهران رجبی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

«چراغ‌های ناتمام و ماهورا»: فیلمی به کارگردانی مصطفی سلطانی، نویسندگی محسن جسور و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی و مجید اسماعیلی محصول سال 1395 است. فیلم سینمایی «چراغ‌های ناتمام» درباره نویسنده‌ای پایبند به باورهای اعتقادی است که به دنبال مضمونی مرتبط با باورهایش می‌گردد. مجید صالحی، شقایق فراهانی، علیرضا استادی، حسین مهری، الهام نامی، حسین ملکی و داریوش ارجمند در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند و همچنین فیلم «یک خواب راحت» در ایام نوروز از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه سه

«آینه بغل»: فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور و سید امیر پروین حسینی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان محصول سال 1396 است. در خلاصه فیلم آمده است:قیمت آینه بغل ماشین بعضى ها معادل زندگى خیلى‌هاست. مرتضی (جواد عزتی) پسری است که در گاراژ کار می‌کند و به مناسبت سالگرد نامزدی‌اش از گاراژ ماشین گران‌قیمتی را به عنوان امانتی برمی‌دارد، در همین حین که نامزد او سوار بر ماشین است و مرتضی برای خرید آب‌هویج بستنی می‌رود به ناگاه ماشین شهرداری با آینه بغل ماشین او برخورد و آینه بغل او می‌شکند و خسارت زیادی به ماشین وارد می‌شود که بعد از 2 روز مرتضی و نامزدش مهناز (نازنین بیاتی) برای عذر خواهی به منزل شاهانه شاهرخ (محمدرضا گلزار) می‌روند و در آنجا اتفاقاتی رخ می‌دهد. محمدرضا گلزار (شاهرخ)، جواد عزتی (مرتضی)، نازنین بیاتی (مهناز)، یکتا ناصر (شهرزاد)، مه‌لقا باقری (مژگان)، بهاره رهنما (لابی ومن)، غلامرضا نیکخواه (پدر مهناز) و سیامک صفری (پاشا) در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«لونه زنبور»: فیلمی به کارگردانی برزو نیک‌نژاد، نویسندگی محسن کیایی و تهیه‌کنندگی سعید خانی محصول سال 1396 است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: صابر (پژمان جمشیدی) و مرتضی (محسن کیایی) دو پسرخاله هستند که در عرصه دزدی فعالیت دارند و با تحویل گرفتن یک جعبه که پدر صابر(فرید سجادی حسینی)از مهتاب(رعنا آزادی ور)می دزدد وارد دردسر می‌شوند و مجبور به پنهان کردن آن می‌شوند و مهتاب و برادرش پدر صابر را می‌کشند و صابر و مرتضی برای مراسم تدفین پدر صابر به شهرستان می آیند ولی بعداز 10 روز به تهران برمی گردند و متوجه وجود مهتاب می‌شوند وناچارند محموله دزدی پدر صابر که ارزش 30 میلیاردی دارد را باخود ببرند ولی وقتی وارد آنجا می‌شوند می فهمند که آنجا تبدیل به کلانتری شده وآن‌ها فقط یک راه برای ورود به کلانتری داشتند و آن هم این بود که خود را سرباز جلوه دهند وموفق می‌شوند ومتوجه می‌شوند که محموله شان در بازداشتگاه چال شده ولی در روز اول مأموریتی خطرناک برای آن‌ها پیش می آید که در آن مأموریت باید سارقان مسلح را بگیرند ومرتضی موفق به گرفتن آن‌ها می‌شود ولی یکی از کیسه‌های طلا توسط مهتاب و برادرش که دائم در حال تعقیب مرتضی و صابر هستند ربوده می‌شود و به هرحال صابر ازناحیه کتف تیر می خورد ‌و مجبور می‌شود به بیمارستان برود او وسروان مطلبی باهم در بیمارستان بستری می‌شوند و مرتضی تلاش می‌کند تا جعبه را بیرون در بیاورد ولی در همان موقع سرو کله مهتاب و برادرش پیدا می‌شود و مرتضی را سوار ماشین خود می‌کنند تا به دنبال صابر برود و برای آن‌ها این مسئله را توضیح دهد ولی سروان هم تختی صابر از این مسئله خبر دار می‌شود و به این دو سرباز در دزدی کیسه دوم طلاها مشکوک می‌شود و به مرکز اطلاع می‌دهد در آخر هر4 نفر آن‌ها دستگیر می‌شوند ولی مرتضی و صابر که جرم آن‌ها سبک‌تر بوده ظرف 2سال آزاد می‌شوند و این دفعه می خواهند محموله را دربیاورند که مشاهده می‌کنند آن ساختمان تبدیل به خوابگاه دانشجویی دخترانه شده است. پژمان جمشیدی – صابر، محسن کیایی – مرتضی، بهاره کیان‌افشار - تارا (نامزد مرتضی)، رعنا آزادی‌ور – مهتاب، پیام احمدی‌نیا - ایمان (برادر مهتاب)، هومن برق نورد - سروان مطلبی، سیاوش چراغی پور - پلیس (رئیس کلانتری)، فرید سجادی حسینی - اکبر (پدر صابر)، پاشا جمالی – بابک، مهدی دانایی مقدم – رضا و احمد یاوری - حسن سرخی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

بیشتر بخوانید

«گام‌های شیدایی»: گام‌های شیدایی فیلمی به کارگردانی حمید بهمنی ساخته سال 1391 است. این فیلم یکی از پروژه‌های دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد است که با بودجه رسمی یک میلیارد تومان ساخته شد و داستان زنی آمریکایی به نام جولی است که به خدمت ارتش ایالات متحده درآمده و تلاش دارد مدارکی را که در حین انجام وظیفه در این کشور به دست آورده به دوست خبرنگار خود برساند. در جریان این اتفاقات یکی از پرده‌های سناریو آزادسازی عراق به تصویر کشیده می‌شود. لوریت حنینو، جمشید هاشم‌پور، بهنوش طباطبایی، کوروش تهامی، محمدرضا شریفی‌نیا، فخرالدین صدیق‌شریف و مریم کاویانی به ایفای نقش پرداختند.

«دختر»: فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی و نویسندگی مهران کاشانی محصول سال 1394 است. این فیلم برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته گشت و در 7 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. احمد عزیزی (فرهاد اصلانی) که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است برای مراسم خواستگاری دخترش سمیرا آماده می‌شود و دختر دیگرش ستاره (ماهور الوند) در همان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌اش را دارد که با مخالفت پدرش روبه‌رو می‌شود و تصمیم می‌گیرد بدون اجازهٔ خانواده صبح با هواپیما به تهران برود و ظهر برگردد ولی در بازگشت، به‌دلیل کنسل‌شدن پرواز، با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود و پدرش برای بازگرداندن او عازم تهران می‌شود. ستاره نزد عمه‌اش فرزانه (مریلا زارعی) می‌رود و آن‌جا اتفاقاتی رخ می‌دهد که بحث‌هایی را میان افراد ایجاد می‌کند. فرهاد اصلانی، مریلا زارعی و ماهور الوند بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.

شبکه چهار

«بوفالو»: فیلمی به کارگردانی کاوه سجادی حسینی و نویسندگی کاوه سجادی حسینی و تایماز افسری و تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان ساخته سال 1393 است. این فیلم در نهم دی‌ماه 1394 در سینماهای ایران اکران شد. این فیلم داستان شکوفه و پیمان زوج جوانی است که مرتکب دزدی شده‌اند و به بندر انزلی می‌روند تا شخصی را ملاقات کنند غافل از اینکه طمعشان پرخطر است. پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، پانته‌آ پناهی‌ها، هومن سیدی، سیامک ادیب و محمدرضا فتحی در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شبکه پنج

«دعوتنامه»: دعوتنامه فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مهرداد فرید محصول سال 1395 است. این فیلم روایتگر زندگی شخص درمانده‌ای است که در مشهد زندگی می‌کند و کارش این است که از زایران حرم علی بن موسی الرضا دزدی کند و از طریق آن زندگی بگذراند. حمیدرضا آذرنگ، میترا حجار، شقایق فراهانی، شهاب شادابی، بهزاد جعفری، سامان صفاری، سحر کریمی و غزل فرید بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«چهارراه استانبول»:  فیلمی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی است، اولین نمایش این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر بود.  مصطفی کیایی درباره فیلم «چهار راه استانبول» گفت: «فکر می‌کنم هیجانش از تمام فیلم‌هایم بیشتر باشد.  نام قبلی این فیلم سینمایی «پلاسکو» بوده‌است و با نگاهی متفاوت به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در تهران می‌پردازد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: بهمن و احد یک تولیدی ورشکسته لباس در پلاسکو دارند . احد میخواهد با لادن ازدواج کند اما پدر لادن مخالف است . شبی لادن با پدرش درگیر می‌شود و از خانه فرار می‌کند و پیش احد میرود احد او را در تولیدی مخفی می‌کند و در را می‌بندد و همراه بهمن به دنبال جور کردن پول میروند فردای آن شب پلاسکو آتش می‌گیرد و.....، بهرام رادان (بهمن)، محسن کیایی (احد)، ماهور الوند (لادن)، سحر دولتشاهی (فرنگیس)، رعنا آزادی‌ور (زهره)، مسعود کرامتی (پدر لادن)، مهدی پاکدل (فریبرز)، سعید چنگیزیان (حمید)، بابک بهشاد (فربد)، پوریا رحیمی سام (فرامرز)، خسرو احمدی (غلامرضا)، حسین امیدی (صابر)، اسدالله یکتا (سروان) و تینو صالحی (محمود) در «چهارراه استانبول» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 «تقاطع»: نهمین فیلم سینمایی ابوالحسن داودی محصول سال 1384 است. دکتر مینو رحمانی متخصص زنان و زایمان، شوهرش مرده‌است و در حالی که قصد دارد با داریوش ازدواج کند، نگران تنها فرزندش امیر است. از سوی دیگر امیر بیشتر اوقات خود را با پدرام که یکی از دوستان هم‌دوره دانشگاهی‌اش است می‌گذراند. در یکی از روزها، پدرام که فرد مرفهی است، به اتفاق امیر برای خوشگذرانی و شب‌نشینی از خانه خارج می‌شوند، اما در مسیر به دلیل سرعت غیرمجاز پدرام، اتومبیل دیگری دچار حادثه شده و منجر به مرگ دو نفر به نام بهناز و مهسا می‌شود. در تقاطع، حول و حوش دکتر مینو رحمانی، امیر، بهناز و مهسا آدم‌های دیگری حضور دارند که به نوعی با تقاطعی بزرگ در زندگی روبه‌رو شده‌اند و تقاطع حوادث، زندگی آدم‌های بسیاری را تغییر می‌دهد. فاطمه معتمدآریادر نقش دکتر مینو رحمانی،  بهرام رادان- پدرام، بیژن امکانیان- حمید، باران کوثری- مهسا، سروش صحت- ناصری، علیرضا حسینی- امیر، خاطره اسدی- شادی، السا فیروزآذر- بهناز، رضا رادمنش-نادر، محسن قاضی مرادی-ترقی، آفرین عبیسی- مادر بهناز و مهسا، شمسی فضل‌الهی- مادر ناصری، نیره فراهانی - راننده وانت، امیرمحمد زند- بهاره رهنما- مادر شادی، مهوش وقاری- مادر پدرام، حسین روزبه- حسابدار شرکت، سهند جاهدی- پسربچه گل‌فروش، شراره دولت‌آبادی- پزشک، مجید مظفری- داریوش، وحید رزاقی- همسر بهناز، الهام فرج‌پور و احسان حق‌شناس در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.          

شبکه امید

«دزدوپری1»: فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حسین قناعت و به تهیه‌کنندگی بهروز مفید محصول سال 1394 است. دنباله این فیلم (دزد و پری 2)در سال 1397 اکران شد. آقای ابطحی پیرمرد نظامی بازنشسته‌ای‌ است که به درخواست دخترش نوشین که در شرایط اضطرار قرار گرفته اداره مهدکودکش را برای یک روز قبول می‌کند. بچه‌های مهد که تصور می‌کنند جایگزین مربی دوست داشتنی شان شده و او را در مخمصه‌هایی می‌اندازند که… بهزاد فراهانی، بهنوش بختیاری، رابعه اسکویی، مرتضی زارع، نادر سلیمانی، مهدی تارخ و نگین معتضدی در این فیلم سینمایی بازی کردند. همچنین «راز سیاوش» نام انیمیشنی است که محمد ربانی کارگردانی کرده و قرار است در ایام نوروز از شبکه امید روی آنتن برود.

=

شبکه کودک

«فیلشاه»: انیمیشن سینمایی ایرانی محصول گروه هنر پویا است که کارگردانی آن بر عهده هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی آن بر عهده حامد جعفری بوده است. این انیمیشن سینمایی، دومین محصول گروه هنر پویا پس از انیمیشن پرطرفدار شاهزاده روم است که ساخت آن با سرمایه‌گذاری گروه هنر پویا به عنوان یک شرکت خصوصی، بنیاد سینمایی فارابی و مؤسسه تصویر شهر تولید شده‌است. انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به عنوان تنها انیمیشن راه یافته به بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با 22 اثر سینمایی دیگر رقابت کرد.  این انیمیشن در اکران نوروزی 97 موفق شد پس از 7 هفته نمایش، رکورد فروش تاریخ انیمیشن ایران را بشکند و به «پرفروش‌ترین انیمیشن سینمای ایران» تبدیل شود. «فیلشاه» در مجموع فروش به بیش از 8 میلیاردی در گیشه سینماها رسید. داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «فیل شاه» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود… . این انیمیشن در اصل درباره اصحاب فیل و حمله ابرهه به خانه کعبه است که در نهایت به ولادت حضرت محمد (ص) ختم می شود. حامد عزیزی در نقش شادفیل، بهرام زند در نقش پافیل، زهره شکوفنده در نقش مافیل، حسین عرفانی در نقش اسفل، ناصر طهماسب در نقش عبدالمطلب، ژرژ پطرسی در نقش عبدالله، اکبر منانی در نقش بابا برنابا، جواد پزشکیان در نقش آشپز، شوکت حجت در نقش مریم، اردشیر منظم در نقش فراموش، شایان شامبیاتی در نقش شاه صبا، میرطاهر مظلومی در نقش غافیل، امیر حکیمی در نقش ببر، بهمن هاشمی در نقش سار، حسن کاخی در نقش شکارچی 1، علیرضا دیباج در نقش شکارچی 2 و  پویا فهیمی در نقش شکارچی 3 به ایفای نقش پرداختند.

انتهای پیام/