Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مجمع تا زمانی که نسبت به پالرمو و CFT یقین حاصل نکند، رای نخواهد دادعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دو لایحه باقیمانده از لوایح FATF تاکید کرد: مجمع، تا یقین حاصل نکند که برای مصلحت بزرگ‌تر این مفسده را بپذیرد، قطعا قانع نخواهد شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین برنامه «چهل ۵۷» که شامگاه پنج‌شنبه با محوریت معرفی استان همدان از شبکه «شما» پخش شد، در پاسخ به این سوال که فضای مجلس در حال حاضر نسبت به سال‌های اول انقلاب چقدر فرق کرده است، اظهار کرد: در آن سال‌ها تمام وقت کار می‌کردیم و سیر تا پیاز کار را انجام می‌دادیم و بده و بستان هم با کسی نداشتیم.

وی در بخش دیگری از این برنامه با نقد رویکرد رسانه ملی گفت: من اگر الان در صدا و سیما بودم، جوان‌ها را بیشتر وارد تشکیلات می‌کردم تا کار را اداره کنند. رسانه یک هویتی را شکل می‌أهد، لذا مردم باید با آن انس پیدا کنند و این نیازمند، حضور جوان‌هاست.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: روزی که باشگاه خبرنگاران جوان یا شبکه خبر را راه انداختیم، با همین نگاه بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این برنامه درباره تدوین ساختارهای کلان مبارزه با فساد در مجمع گفت: مجمع، سیاستگذار است و باید بر اجرای سیاستها نظارت کند که این اختیار از سوی رهبر انقلاب به هیات عالی نظارت مجمع واگذار شده و تازه در شروع کار هستیم.

آقامحمدی در ادامه درباره «برجام» و نقاط مثبت و منفی آن عنوان کرد: برجام نقاط مثبت زیاد داشته، اما از جهت تعهداتی که از طرف مقابل گرفته ضعف‌های زیادی داشته است؛ به هر حال آن آثاری که انتظار می‌رفت از آن محقق نشد.

وی درباره اینکه آیا برجام تصمیم نظام بوده یا دولت، گفت: این قبیل تصمیمات اینطور است که دولت به آن جهت می‌دهد و اگر خلاف آشکاری باشد، نظام جلوی آن را می‌گیرد؛ اگر نظام با چنین چیزی موافقت می‌کند، در واقع مخالفت نمی‌کند و نمی‌خواهد اراده دولت را متوقف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در خصوص دو لایحه پالرمو و CFT و فشارهای بیرونی برای تصویب اظهار داشت: هرکسی می‌‌تواند اظهارنظر کند و جمع اعضای مجمع نیز از ارکان بالای نظام هستند که می‌توانند تشخیص دهند که در هنگام مصلحت، امر مغایر شرع یا قانون اساسی تصویب شود.

آقامحمدی گفت: درباره اصلاح قوانین داخلی در خصوص مبارزه با پولشویی، قبلا کارها انجام شده و مجمع هم همراه بوده، اما این دو کنوانسیون از کنوانسیون‌های جهانی هستند و بعضا اقدام بین‌المللی هم همراه آنها می‌تواند باشد، لذا اگر یک سیستم بیرونی داشته باشیم که با شما خوب نیست و بعضا توافق با شما را هم بهم می‌زند، در چنین فضای توحشی، خیلی باید فکر شود که آیا چیزی را بپذیریم یا نه

وی تصریح کرد: مجمع، تا یقین حاصل نکند که برای مصلحت بزرگ‌تر این مفسده را بپذیرد، قطعا قانع نخواهد شد. بحث‌های داخل مجمع نیز کاملا کارشناسی است و هنوز ۹ نفر برای اظهارنظر زمان دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر خودش نسبت به این لوایح گفت: من شخصا جزء منتقدین این لوایح بوده‌ام و در کمیسیون اقتصادی مجمع آثار منفی آن را بررسی کرده‌ایم،‌ اما این بمعنی مطلق کار نیست و باید در صحن مجمع بحث کنیم.

آقامحمدی اظهار کرد: در حال حاضر در مجمع، آدم‌هایی که به راحتی این لوایح را رد کنند و یا به راحتی تایید کنند،‌ نداریم و باید بحث‌های کارشناسی انجام شود.

وی همچنین در بخش دیگری از این برنامه، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار استان همدان، گفت: علاوه بر ظرفیت‌های معدنی و صنعتی، دانشگاههای بسیار معتبر و خوبی در استان همدان وجود دارد و ظرفیت‌های گردشگری و سلامت استان همدان نیز بسیار بالاست که باید به خوبی از آن بهره‌برداری شود و در حال حاضر نیز برنامه‌ریزی خوبی در حال انجام است.

آقامحمدی افزود: استان همدان همچنین محصولات کشاورزی و دامی گسترده‌ای دارد که به سراسر کشور منتقل می‌شود؛‌ همچنین تنوع قدمی استان که از فارس و لر و ترک و کرد در آن حضور دارد، یک ظرفیت ارزشمند است.

انتهای پیام/