Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

در پی گردن زدن ده‌ها نفر از شهروندان بی‌گناه عربستانی ۲۱۵ نفر از علمای شاخص اهل سنت کشور در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن محکومیت شدید این اقدام، خواستار موضع‌گیری مؤثر سازمان ملل شدند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس، بیش از ۲۱۵ نفر از علمای شاخص اهل سنت کشور اعم از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، ائمه جمعه و جماعات، مدرسین و مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت، اعضای شورای افتا و همچنین اعضای شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در پی‌گردن زدن ده‌ها تن از شهروندان بی‌گناه عربستانی توسط دولت این کشور و سکوت نهادهای حقوق بشری بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، طی نامه‌ای خطاب به دبیرکل این سازمان ضمن محکومیت شدید این اتفاق از وی خواستند موضعی موثر در این خصوص گرفته و حادثه مذکور را محکوم کند.

متن نامه علمای اهل سنت کشور خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد به شرح زیر است:

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد جناب آقای آنتونیو گوترش

با اهدای سلام

همانگونه مستحضرید متأسفانه در چند روز اخیر ده‌ها نفر از شهروندان بی‌گناه عربستانی به بهانه اتهامات واهی تروریستی توسط دولت عربستان به شیوه قرون وسطایی گردن زده شده‌اند!

دولت این کشور مدعی شده که این افراد، افکار تروریستی داشته و باندهای ترور را با هدف ایجاد ناامنی ایجاد کرده بودند در حالی که ناظران و آگاهان، صحت مدعای سعودی‌ها را زیر سؤال برده‌اند. متأسفانه در برابر چشمان ناظران و افکار عمومی جهان، سازمان‌های ذیربط مسؤول مانند ملل متحد سکوت اختیار کرده‌اند!

متأسفانه هیأت حاکم عربستان با در پیش گرفتن سیاست اختناق و نقض آشکار حقوق شهروندانش و نیز دخالت در کشورهای منطقه و ایجاد تفرقه در بین اقوام و مذاهب، کژراهه‌ای در پیش گرفته و با تکیه بر دلارهای نفتی دست به هر جنایتی می‌زند که از جمله آن‌ها قتل فجیع خبرنگار منتقد و معتدل سعودی، جمال خاشقچی است که به گونه‌ای دهشتناک ابتدا کشته و سپس پیکرش را قطعه قطعه کردند و به افکار عمومی دنیا و سازمان‌های بین‌المللی دروغ گفتند.

در کشاکش این ماجرا بوده که اینک به این جنایت تازه دست زده‌اند! خاطرنشان می سازد پیشتر که شیخ باقر النمر را به شهادت رساندند.اعتراضی از سوی علمای اهل سنت ایران، خدمتتان ارسال کردیم که متأسفانه مورد اعتنا و توجه لازم از سوی جنابعالی قرار نگرفت. اگر آن هنگام به درستی رسیدگی می‌شد و از ساز و کارهای لازم نظارتی بهره می‌گرفتید چه بسا شاهد تکرار این جنایات نبودیم.

ما جمعی از علما و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت در جمهوری اسلامی ایران، ضمن محکوم کردن این جنایت و اعلام انزجار، همه وجدان‌های بیدار و به خصوص ناظران و مسؤولان سازمان ملل و در رأس آن، جنابعالی را به عنوان دبیرکل آن سازمان، به اعتراض مؤثر و اعلام محکومیت این جنایت هولناک فرا می‌خوانیم و انتظار دارد بنا به مسؤولیت مهمی که دارید از ساز و کارهای لازم برای تحقیق دقیق و مستقل درباره این جنایت اخیر و سایر موارد، بهره گیرید تا مانع تکرار چنین فجایعی در آینده شویم.

جمعی از علمای اهل سنت جمهوری اسلامی ایران

به گزارش فارس، اخیراً ۳۷ شهروند عربستانی که ۳۲ تن از آنان از محبان اهل بیت (ع) و طلاب علوم دینی بوده‌اند به اتهام واهی تشکیل هسته‌های تروریستی توسط دولت این کشور گردن زده شدند.

انتهای پیام/