Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به اینکه سال‌هاست صنعت پتروشیمی با تحریم دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: در این شرایط به دنبال توسعه این صنعت هستیم.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان که با سازمان ایمیدرو صورت گرفت در جمع خبرنگاران با اشاره به تحریم های آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران گفت: موضوع تحریم صنعت پتروشیمی موضوع جدیدی نیست، زیرا که از سال ۱۳۹۲ درگیر این موضوعات هستیم و در این شرایط توانسته‌ایم تولید و فروش متناسبی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه ما روی موضوعات کاری خودمان متمرکز هستیم و این مساله نمی‌تواند خللی در روند کاری پتروشیمی ایران ایجاد کند، تصریح کرد: سال‌هاست که صنعت پتروشیمی با این مساله دست و پنجه نرم می‌کند و در این شرایط به دنبال توسعه این صنعت هستیم.

به گفته این مقام مسئول در حوزه تعمیر تجهیزات نیز باید اعلام کنیم که هیچ موقع بی‌مشکل نبوده‌ایم ولی همیشه توانسته‌ایم از پس این مساله نیز برآییم به همین دلیل نگرانی در این حوزه نیز وجود ندارد.

محمدی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ای که برای تأمین ارز در داخل کشور را محقق کرده ایم اظهار کرد: آمار خرداد ماه نیز تا پایان هفته آینده اعلام خواهد شد.

*بهره برداری از 18 طرح پتروشیمی تا پایان سال 99

وی درباره برنامه‌های صنعت پتروشیمی برای افتتاح پروژه‌ها، گفت: طبق برنامه‌ای که با وزارت نفت در نظر گرفته‌ایم در سال ۱۳۹۸، سه طرح و در سال ۱۳۹۹ نیز ۱۵ طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که طبق برنامه طرح متانول کاوه، متانول بوشهر و طرح الفین ایلام در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با افتتاح این طرح‌ها پنج میلیون تن به ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور اضافه خواهد شد.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد شرکت‌های دانش بنیان و نقش آنها در صنعت پتروشیمی، ادامه داد: در ماه‌های آتی خبرهای خوشی در مورد این مساله اعلام خواهد شد، چرا که با سه دانشگاه برای توسعه تحقیقات قرارداد منعقد کرده‌ایم.

*پارسیان هاب صنعت پتروشیمی

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه توسعه منطقه ویژه پارسیان در شرق عسلویه خبر داد و گفت: طی ماه‌ها و سال‌های آتی شاهد توسعه صنعت پتروشیمی و صنایع فلزی در منطقه عمومی و شرق عسلویه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که در فاز اول بنا بر طرح جامع توسعه که تعریف شده در منطقه پارسیان ۱۴ طرح بزرگ پتروشیمی خواهیم داشت، گفت: این طرح‌ها معادل ۱۵ میلیون تن محصول قابل فروش تولید خواهد کرد و حجم سرمایه گذاری نزدیک ۲۰ میلیارد دلار است و حجم سرمایه گذاری این طرح نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار است که در فازهای مختلف اجرا خواهد شد.

محمدی همچنین در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با بیان این که در صنایع پتروشیمی از ۵۵ مجتمع صنعتی ۱۶ مجتمع در عسلویه متمرکز و در حال تولید است، گفت: طرح‌های پتروشیمی در دو فاز تعریف شده که از ۳۰ طرح ۱۷ طرح در حال پیشرفت و ۱۳ طرح در مرحله‌ی تأمین مالی و دانش فنی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که در حال حاضر در غرب عسلویه فضای توسعه وجود ندارد، ادامه داد: به همین منظور تمرکز خود را در شرق عسلویه معطوف کرده‌ایم.

به گفته محمدی امکانات و منابع خوراک مهم‌ترین عامل توسعه در منطقه هاب پارسیان است که به تناسب پیشرفت زیرساخت‌ها پتروشیمی در این منطقه گسترش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/