نهنگ ها کنار ساحل می آیند و تلف می شوند. دلیل این کار نهنگ ها هنوز مشخص نشده است اما بیان شده که آن ها شاید راه را گم می کنند و یا به اشتباه جلودار خود این اقدام را انجام می دهند و راه برگشت را گم می کنند.
به گزارش تیترآزاد به نقل ازصدای سلامت؛ چند وقتی است صحبت های درگوشی از نهنگ آبی به صحبت های رسانه ای تبدیل شده و سخنان و هشدارهای جدی مسئولان هم در رسانه ها دیده می شود. کار تا جایی ادامه پیدا کرد که بر خلاف خوش بینی برخی از دست اندرکاران سرگرمی های رایانه ای و مجازی، دو دختر در اصفهان به واسطه همین بازی جان خود را از دست دادند و برای شاهد نبودن تکرار چنین پدیده هایی در کشور، راهی جز آگاهی کامل خانواده ها و جوانان وجود ندارد. از همین رو بهتر است کمی بررسی فنی تری نسبت به این بازی داشته باشیم.
در گام نخست نام این بازی را بررسی می کنیم و ببینم که چرا نهنگ آبی را برای این کار انتخاب کرده اند. ظرافت بسیار خاصی در نام گذاری «نهنگ آبی» صورت گرفته است تا حدی که شاید معرفی این وجه تمسیه در چندین مقاله جای بگیرد.
* نهنگ ها کنار ساحل چه می کنند؟
برای کسانی که اهل مطالعه های حیات وحش هستند بهتر ملموس است که در فرآیندی نهنگ ها خود را به ساحل می رسانند و در آن جا می میرند. تلف شدن نهنگ ها در بیان علمی دقیقاً به علت کم آبی، فشار و خفگی جزر و مدی دریاست. حال هر چه بیشتر این پدیده تلف شدن نهنگ ها کنار دریا را بررسی می کنیم بند به بند آن را با این بازی خطرناک تطابق دهید و نتایج جالبی از آن به دست آورید. شاید بهتر باشد واژه نهنگ را هم سنگ افرادی که وارد این بازی می شوند و دریا را همان فضای مجازی بدانیم تا مو شکافانه تر پیش برویم. البته فراموش نکنید که وارد شدگان به این بازی با کمک سازندگان بازی رهبری می شوند.
دلیل این کار نهنگ ها هنوز مشخص نشده است اما بیان شده که آن ها شاید راه را گم می کنند و یا به اشتباه رهبر خود این اقدام را انجام می دهند و راه برگشت را گم می کنند. این نظریه علمی درست باشد یا غلط تطابق بسیار زیادی با حال افرادی که وارد معرکه این بازی می شوند دارد.
آری؛ دختران و پسران جوان اشتباه می کنند و فقط کسانی که وارد آخر مرحله این بازی یعنی خودکشی می شوند به خوبی می دانند که راه برگشت را گم کرده اند. دست سازندگان این بازی در اتفاقی نبودن این نام گذاری این جاست که با ثبت نام و ورود، اعضاء نهنگ خطاب می شوند.
داستان ساحل نهنگ ها را خواندید و با نام آن هم آشنا شدید. حال کمی پیش می رویم و وارد این معرکه می شویم. اگر لینک بازی که در توئیتر و اینستاگرام برای شما ارسال می شود را رد کنید همه چیز سر جای خودش است، اما داستان ار جایی شروع می شود که شما تنها یک کلیک روی آن کنید. شما بازی را نصب خواهید کرد و دیگر از روی دستگاه شما به روش های متداول حذف نخواهد شد.
مدیر نهنگ های آبی با شما که یک نهنگ هستید تماس می گیرد و به شما می گوید شما که بازی را شروع کردید دیگر راه بازگشتی ندارید. و دقیقاً این مدیر همان سناریوی نهنگ هایی را پیاده سازی می کند که وقتی پشت سر رهبر خود در حرکت هستند دیگر نمی توانند بازگردند و وقتی به ساحل می رسند می دانند که تلف می شوند اما چاره ای ندارند.
* سلام نهنگ ها؛ شروع کنیم؟
حال سری به مراحل مختلف و پوچ نهنگ آبی می زنیم. از تمامی مراحل باید مستنداتی مبنی بر انجام دادن مرحله ارسال شود.
با تیغ بر روی دست خود کلمه “f57” را حک کنید و عکس را ارسال کنید.
ساعت ۴:۲۰ صبح از خواب بلند شوید و فیلم ترسناکی که برایتان ارسال میشود را تماشا کنید.
روی بازوی خود سه بار تیغ بکشید بصورتی که عمیق نباشد و عکس آن را ارسال کنید.
روی تکه کاغذی یک نهنگ را بکشید و آن را برای ما ارسال کنید.
اگر آماده تبدیل شدن به یک نهنگ آبی هستید روی پای خود کلمه “yes” را حک کنید، اگر آماده نیستید با بریدن چند جای بدنتان خود را تنبیه کنید.
یک کار با یک رمز.
کلمه “f40” را روی دست خود حک کنید و برای ما بفرستید.
در شبکه اجتماعی VK هشتک”#i_am_whale” را انتشار دهید.
شما باید مغلوب ترس خود شوید.
شما باید چهار صبح بیدار شوید و به پشت بام بروید (هرچه بالاتر بروید بهتر است).
یک نهنگ با تیغ بر روی دست خود حک کنید و عکس آن را برای ما ارسال کنید.
تماشا کردن فیلمهای روانگردان و ترسناک در تمام روز.
موسیقیهایی که برایتان میفرستیم را گوش کنید.
لب خود را پاره کنید.
چندین بار دست خود را روی نوک سوزن فشار دهید.
به خودتان تلقین کنید که شما بیمارید.
بالاترین سقفی که میتوانید پیدا کنید و برای مدتی روی لبه آن ایست کنید.
به روی پل بروید و روی لبه آن ایست کنید.
از یک جرثقیل بالا بروید، یا برای بالا رفتن از آن تلاش کنید.
معاون ما شما را چک میکند که قابل اعتماد هستید.
با یک نهنگ دیگر در اسکایپ صحبت کن (بازیکنی که مثل تو بازی میکند).
به لبه یک سقف بلند بروید و پاهای خود را از آن آویزان کنید.
کاری دیگر با یک رمز.
یک کار مخفی (کاری که گفته میشود).
با یک نهنگ (بازیکن) قرار ملاقات دارید.
با شما تماس میگیریم و زمان مرگ شما را خواهیم گفت، شما باید آن را بپذیرید
ساعت ۴:۲۰ صبح بلند شوید و به ریل آهن بروید (نزدیکترین راه آهن)
یک روز با کسی صحبت نکنید.
قول بدهید یک نهنگ باقی بمانید.
ساعت ۴:۲۰ صبح از خواب بلند شوید، فیلم ترسناک مورد نظر را نگاه کنید، آهنگهایی که برایتان میفرستیم را گوش کنید، یک خراش بر روی بدن خود ایجاد کنید، با یک نهنگ صحبت کنید. (تا روز ۴۹ باید همین کار را هر روز انجام دهید)
نهایتاً نیز به بازیکن گفته میشود از ساختمان بلندی بپرد و نهنگ خود را بردارد.
وقتی وارد بررسی روان شناسی این مراحل می شویم می بینیم که سازندگان به شدت به دنبال پائین آوردن عزت نفس بازیکنان هستند تا بهتر انگیزه های خودکشی در فرد شد کند و همچنین بر روی مکانیزم فیزیکی بدن مانند فیلم های ترسناک دیدن و اختلال در ساعات خواب هم کار می کنند. سادگی محض است اگر کسی فکر کند حتی یک مرحله و حتی یک کلمه از این مراحل اتفاقی و بدون پس زمینه قوی است؛ آن هم در بازی ای که نقطه به نقطه نام گذاری آن هوشمندانه است.
فیلیپ بودکین وقتی که در سال 2013 از دانشکده روانشناسی روسیه اخراج شد این برنامه را نوشت و هدف خود را حذف انسان های بی فایده عنوان کرده است. F57 که در مرحله اول باید بر روی دست بازیکن حک شود نام گروه مرگ است که خروجی آن گروه این بازی بود.
* رهبر فرزندان، شما یا بیگانگان؟
این نوشتار برای آشنایی خانواده با ماهیت و کلیات این بازی خطرناک بود تا بدانند که امروزه چه تهدیدهای مرگباری در فضای مجازی و همان گوشی های تلفن همراه که در دست نوجوانان آن هاست وجود دارد. بهتر است پدران و مادران هوشیار تر باشند و این خطرها را نه تنها دور از خانه خود، بلکه پشت صفحه گوشی تلفن همراه فرزند نوجوان و یا جوان خود بدانند.
فرزندان شما خواه یا ناخواه رهبر می خواهند و این امری طبیعی است. شما رهبر دانای نهنگ خانواده خود باشید. اگر شما رهبر فرزند خود نشوید، فضای مجازی رهبر آن ها می شود و آنان را به ساحل مرگ می کشاند. هر گونه مورد مشکوک درباره این بازی مانند ارسال لینک دانلود بازی از هر منبعی را بدون فوت وقت به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات و یا شماره 110 اطلاع دهید.
انتهای پیام/