Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت: برای تأمین برق مشترکین نیاز به مدیریت مصرف بار استراتژیک داریم، در صورت عدم صرفه‌جویی با خاموشی مواجه خواهیم شد.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما؛ علی اکبر نصیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کشور از نظر تأمین آب و برق در شرایط مطلوبی قرار ندارد و کم بودن ذخیره آب پشت سدها موجب شده تا امکان بهره‌مندی از 5 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی کشور وجود داشته باشد.

وی افزود: برای تأمین مصرف مشترکین نیاز به مدیریت مصرف بار استراتژیک داریم برای همین در برخی ساعت‌ها شاهد خاموشی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان داشت: اگر مردم در میزان مصرف تنها 5 درصد صرفه‌جویی کنند، می‌توان کمبود نیروهای برق آبی کشور را جبران کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی یکی از بخش‌های پرمصرف است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند مصرف را کاهش دهند و برای همین در استان با دستور استاندار، اقدام به جابه‌جایی ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان کرده‌ایم.

نصیری گفت: این اقدام می‌تواند پیک مصرف را حداقل تا یک ساعت به تأخیر بیندازد و شرایط را برای تأمین برق مشترکین خانگی فراهم کند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان ملزم هستند از ساعت 12 هر روز همه وسایل سرمایشی خود را از مدار خارج کنند. در صورتی که دستگاه‌ها رعایت نکنند با آنها هم برخورد شده و خاموشی برای آنها اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهارداشت: بخش خانگی 50 درصد مصرف استان را به خود اختصاص می‌دهد اما نتوانستیم چندان در زمینه مدیریت مصرف موفق عمل کنیم. سال گذشته طرح ساعت به وقت گلستان را برنامه‌ریزی کردیم اما همه‌گیر نشد و امسال انتظار داریم بیش از گذشته در مورد آن کار و فرهنگ‌سازی شود.

وی یادآور شد: میزان مصرف استان در زمستان در سایر بخش‌ها 370 مگاوات است اما در تابستان این میزان به یکهزار و 200 مگاوات افزایش پیدا می‌کند.

نصیری گفت: سال گذشته با 100 مگاوات صرفه‌جویی توانستیم از هزینه‌کرد 300 میلیارد تومان جلوگیری کنیم، اما شرایط فعلی مناسب نیست و باید تلاش‌ها را در این زمینه بیشتر کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایطی که داریم اگر مصرف مدیریت نشود، مجبور به اجرای طرح مدیریت بار استراتژیک خواهیم شد و در صورتی که از این کار هم پاسخ مناسبی دریافت نکنیم، دچار خاموشی‌های چند ساعته می‌شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه در حوزه صنایع، کشاورزی و در بخش تجاری تفاهمنامه‌های خوبی امضاء شده است، افزود: 3 هزار و 500 مشترک در این بخش‌ها با شرکت برق همکاری می‌کنند و سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان تشویقی به این واحدها داده شد.

وی درباره نیروگاه‌های خورشیدی و ظرفیت‌های استان در این زمینه بیان داشت: اخیرا در ارتباط با این موضوعات سرمایه‌گذاران مختلف داخلی و خارجی مراجعه کردند و در حال بررسی شرایط هستند.

نصیری گفت: همچنین 2 نیروگاه برق مقیاس کوچک نیز در شهرستان‌های رامیان و مراوه‌تپه به بهره‌برداری رسیده و با توجه به وضعیت استان در حال بررسی احداث این نیروگاه‌ها در شهرهای دیگر هستیم.

وی در خصوص مشکلات نیروگاه علی‌آبادکتول هم خاطرنشان کرد: این نیروگاه بدهی سنگین به بانک‌ها دارد و همچنین از وزارت نیرو طلبکار است، به دنبال این هستیم تا در قالب تهاتر این مشکل برطرف شود./تسنیم

انتهای پیام/‌