Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با اشاره به اینکه 75 درصد آموزش های فنی و حرفه ای عملی است ، گفت: امسال هدف گذاری برای آموزش 30 هزار نفر را در داستان داریم .

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما؛ سیدعلیرضا حسینی طلب با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما با تاکید برایجاد گفتمان مهارت آموزی اظهارکرد: درد جامعه امروز مدرک گرایی است و این فرهنگ نادرست مارا دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه جامعه چرا فنی و حرفه ای را به درستی نمی شناسد، افزود: ابتدا باید سازمان به درستی در استان و شهرها شناسانده شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان با تاکید براینکه فقرمهارتی در جامعه وجود دارد و این یک چالش جدی است ، اذعان داشت: فارغ التحصیلان دانشگاه مهارت انجام کار فنی کمتری دارند و به همین خاطر باید فاصله بین دانشگاه و فنی حرفه ای کاهش یابد ،اصل گفتمان مهارت باید وارد دانشگاه شود .

وی به فعالیت مرکز SCD اشاره کرد و افزود: این مراکز در دانشگاه ها فعالیت می کنند و هدف آنها افزایش توان فنی دانش آموختگان دانشگاهی است .

حسینی طلب با اشاره به اینکه بسیاری از دانش آموختگان مهارتی به راحتی وارد بازار کار می شوند ، یادآورشد: راه میانبر برای اشتغال زایی مهارت آموزی است و بیکار کسی است که مهارت و توان انجام کار ندارد.

وی اذعان کرد: راه علاج فقر مهارتی آموزش مهارت است و چنانچه هدایت تحصیلی درست انجام شود با ورود مهارت آموزان به حوزه های مختلف به اقتصاد جامعه کمک خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان تاکیدکرد: کارمندان دولت و مسئولان باید در شرایط کنونی با وظیفه مندی ، جهادی عمل کنند و به معنای واقعی برای خدمت به مردم وقت بگذارند .

به گفته وی ؛ اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان سال گذشته 1130 نفر سهمیه اشتغال داشته که یک هزار و 200 نفر اشتغال ایجاد کرده و توانسته یک نوزدهم سهم اشتغال استان را تامین نماید.

Fani 1

حسینی طلب تصریح کرد: صندلی های خالی در دانشگاه ها نشان می دهد دروس نظری در جامعه پخش شده و این آموزش نظری باید به عمل نزدیک شود

وی با بیان اینکه در همه شهرستان های استان مرکز آموزش دولتی فنی و حرفه ای داریم ، بیان کرد : یکی از جامعه های هدف آموزشی فنی و حرفه ای روستا ها هستند و در سال گذشته با اعزام تیم های آموزشی توانستیم 6 هزار روستایی را آموزش فنی بدهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان ادامه داد: طی تفاهم نامه ای با ستاد نیروهای مسلح به آموزش مهارتی سربازان وظیفه اقدام کردیم که تاکنون 1700 سرباز را در یگان های نظامی و انتظامی استان وارد چرخه مهارت آموزی کردیم.

وی با بیان اینکه آموزش هدفمند منجر به اشتغال در برنامه کاری ما قرار دارد، گفت: امسال به دنبال ایجاد 1500 شغل در فنی و حرفه ای هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سند توسعه آموزش های مهارتی استان گلستان در حال تدوین است که نقشه راه این سازمان، برای 5 سال آینده را براساس تحقیقات علمی مبتنی بر آینده پژوهی مشخص می کند.

وی در ادامه کل آموزش مهارتی این سازمان را در سال 95،  23 هزار و 500 نفر عنوان کرد و یادآورشد: 29 هزار نفردر سال گذشته با بهره وری -امکانات و ظرفیت موجود سازمان تحت آموزش قرار گرفته اند.

حسینی طلب ابراز کرد: یک هزار و 600 نفر زندانی نیز درشهرهای  گنبد و گرگان آموزش مهارتی دیده اند که با توجه به اثربخشی قصد گسترش آن را داریم.

وی طرح پایلوت  توانمندسازی زنان سرپرست خانواررا از دیگر طرح های آموزشی بیان کرد گفت: پیش بینی آموزش600 نفر را در این حوزه داشتیم که با استقبال انجام شده 2100 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

Fani 1

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان تعداد آموزشگاه ها در بخش خصوصی را 325 باب اعلام کرد و افزود: دراین مراکز سال گذشته 18 هزار و 300 نفر آموزش دیده اند و همچنین ایجاد این مجموعه ها حدود 1100 نفر مشغول فعالیت هستند .

وی با اشاره به اینکه همه ساله در هفته مهارت توانمندی مهارت آموزان به نمایش گذاشته می شود، گفت: در سال جاری هشت نخبه گلستانی در 8 رشته به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت اعزام خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به بروزرسانی تجهیزات فنی مراکز آموزشی استان تصریح کرد: در لیست دوره های آموزشی بیش از 6 هزار استاندارد وجود دارد که سال گذشته 445 عنوان آن در مراکز استان آموزش داده شده است.

وی در ادامه یادآورشد: طرح «ایران مهارت» با همکاری آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای گلستان برای دانش آموزان پایه نهم جهت تغییر نگرش نوجوانان برای 12 هزار دانش آموز درحال انجام است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان نقش رسانه ها را جهت ترویج گفتمان مهارت آموزی پررنگ دانست و افزود: کار فنی و حرفه ای بزرگ است  اما کمتر در رسانه ها نشان داده شده است . مستند "مهارت همگام با امید" با مشارکت صدا و سیما در استان ساخته شد و معتقدیم باید بیشتر دیده شود.

وی با بیان اینکه مسئولین گزارش انجام کار خود را به مردم بدهند تا وعده هایی که می خواهیم انجام بدهیم، تاکید کرد: رسانه باید حرف خودش را آزادانه بزند ، قول می دهم از هیچ رسانه ای شکایت نکنم.

حسینی طلب در خاتمه گفت: اگر منِ مسئول کار کنم دیده می شود، باید با رسانه ها همراهی کنیم و با جدیت کار خود را انجام دهیم . باید بتوانیم برای نظام انقلاب مفید باشیم و اگر نباشیم باید کنار برویم.

انتهای پیام/