نخبگان اقشار بسیجی که در نشستی با عنوان راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی در دانشگاه گلستان گرد آمده بودند به بیان دیدگاهها و ارائه راهکار مقابله با آن پرداختند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما؛ دکتر حسن بیارجمندی استاد دانشگاه و مسئول تحلیل و بررسی بسیج اساتید در سخنانی در جمع نخبگان اقشار بسیج به نقش نهادها و ارکان های حکومتی در جنگ اقتصادی پرذاخت.

01 27

مدل اندونزی در کشور ما در حال پیاده شدن است

وی گفت: مدل جنگ اقتصادی منطقه ای و داخلی در ایران همان مدل جنگ اقتصادی در جنوب شرقی  آسیا در سال ۱۹۹۷ است که به صورت خاص در اندونزی پیاده شد و منافع امریکا را در اندوزی تامین کرد.

وی افزود: رهبر انقلاب در سال ۹۴ به استناد از خاطره ای از ماهاتیر محمد در باب نفوذ اقتصادی نسبت به این جنگ اقتصادی هشدار دادند.

این تحلیگر سیاسی ادامه داد: در اذر ۹۶ قبل از اشوب دی ماه خانم هاله اسفندیاری مدیر بخش خاورمیانه اندیشکده ویلسون با معرفی کتاب جنگ تئوریک اقتصادی اعتراف کرد بهترین مدلی که می شود بدون حتی شلیک گلوله ای بر ایران فائق امد مدل اندونزی است.

بیارجمندی توضیح داد: آنچه در اندونری  اتفاث افتاد این بود که ابتدا بهای دلار افزایش و سپس ارزش پول ملی کاهش یافت و رکود در تولید حاکم شد

وی گفت: در این شرایط سرمایه های داخلی خارج می شود و  سپس بر اساس فاکتورهای که منجر به نارضایتی عمومی  می گرد تغییرات مد نظر ایجاد می شود.

این استاد دانشگاه افزود: در جنگ اقتصادی به لحاظ علمی باید در مدیریت حجم نقدینگی در کشور  و مدیریت و کنترل هوشمند پیام رسان خارجی دقت شود که متاسفانه هیچ اراده ای در کنترل این شبکه ها وجود ندارد.

وی گفت: در جنگ شوروی و فنلاند بر اساس همین جنگ ادراکی و شایعات، ارتش شوروی در برابر نیروی کم فنلاند شکست خورد.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: باید با الگو برداری از فضای دفاع مقدس  شورای راهبری را در تشکیل دهیم چون تا زمانی قرارگاه مردمی خود را شکل ندهیم و این راهبری توسط نخبگان انجام نشود مشکلات مضاعفی خواهیم داشت.

 

طراحی اقتصاد خودپایه استانی باید مطالبه رسانه های استانی باشد/ رسانه های انقلابی هیجانات روانی را کاهش دهند

در ادامه دکتر ولی اله شهابی سردبیر روزنامه جوان در استان نیز به بیان نقش رسانه ها در جنگ اقتصادی پرداخت.

وی  ۱۳ شاخص را برای رسانه های انقلابی در این شرایط ترسیم کرد و گفت: رسانه ها منبع شکل گیری افکار عمومی هستند که در جهت پیشرفت و یا رکود جامعه نقش تعیین کننده ای دارند.

شهابی بیان کرد: رسانه ها در فضا سازی انقلاب باید رسالت خود را به نمایش بگذارند و با عقلانیت در این میدان ورود پیدا کنند.

وی هیجانات بحران ساز در نظام اقتصادی کشور را حاصل بی تقوایی رسانه های داخلی و فتنه انگیزی رسانه های خارجی خواند و تصریح کرد: رسانه انقلابی می تواند با ایجاد جبهه مقاومت واحد در شبکه های دیداری و شنیداری هیجانات روانی را کاهش دهد.

سردبیر روزنامه جوان گفت: طراحی اقتصاد خود پایه استانی در کنار بهره مندی از اعتبارات ملی فرصتی برای رقابت است که باید این مطالبه گری از سوی رسانه های انقلابی از مسئولین انجام شود.

01 30

حل مشکل اقتصادی منوط به شکوفایی ظرفیتهای بسیج است

درپایان ملاشاهی کارشناس رسانه میز گفت: اگر می خواهیم جنگ اقتصادی متوقف شود منوط به این است ظرفیتهای بسیج فعال و شکوفا شود و در این صورت است که دشمنان و منافقین داخلی کم می اورند.

وی افزود: نظارت بر بازار و مدیریت نقدینگی  مهمترین مشکل اقتصاد است که بسیج در این زمینه می تواند خیلی کار کند.

انتهای پیام/