Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: افرادی که در سیل در صحنه نبودند چطور امروز اقدامات و خدمات کارشناسی را زیرسؤال می‎برند، از طرفی انفجار سپاه در راه‎آهن اینچه‎برون به درخواست وزیر کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی بود که بنده درخواست شفاهی را قبول نکردم و پس از نامه کتبی استانداری گلستان و درخواست وزیر کشور و رئیس مجلس این کار را کردیم اما بعد از آن علیه سپاه موضع‌گیری کردند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، سردار حسین معروفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان که با موضوع «طرح جهاد همبستگی ملی» برگزار شد، اظهار کرد: «طرح جهاد همبستگی ملی» که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج به عنوان یک طرح ملی در کشور اجرا می‎شود حوزه‎های مسجد، بانک و صاحبان اصناف و کسبه در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: این طرح با رویکرد انقلابی و ملی است و به این معنا است که نگاه ما به جامعه اسلامی و مردم نگاه انقلابی و ملی است و نگاه سیاسی، قومیت، مذهب و .. مطرح نیست و در خدمت به مردم خط‎کش‎گذاری سیاسی نداریم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه اجرای این طرح کاملاً انقلابی و ملی برای کمک‎رسانی به دولت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: امسال بیش از 24 استان کشور سیل را تجربه کردند که استان‎های گلستان، لرستان، خوزستان و مازندران بیشترین هزینه‎ها را بر اثر سیل متحمل شدند.

برای اهدای کالا به سیل‎زدگان در استان گلستان مشکلی نداریم

معروفی ادامه داد: به طور قطع دولت این سطح از خسارت‎های ناشی از سیل را به تنهایی نمی‎تواند جبران کند لذا ما با «طرح جهاد همبستگی ملی» با انسجام مردم و حرکت‎های جهادی و مردمی همانند ابتدای وقوع سیل برای کمک به دولت و سیل‎زدگان گام برمیداریم.

وی با اشاره به اینکه در قالب «طرح جهاد همبستگی ملی» هر کسبه یک کالا، هر مسجد ساخت یک منزل مسکونی و هر بانک ساخت یک مدرسه را عهده‎دار می‎شود، گفت: ما برای اهدای کالا به سیل‎زدگان در استان گلستان مشکلی نداریم از این رو از کسبه درخواست می‎کنیم به‎جای اهدای کالا، کمک نقدی داشته باشند تا بتوانیم مشکلات سیلزدگان را رفع کنیم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه در این طرح اولویت با سیل‎زدگانی است که بیشترین مشکل و نیاز را دارند، بیان کرد: همکاری مساجد به این معنا نیست که الزاماً همه مساجد ساخت یک منزل مسکونی را تقبل کنند بلکه هر مسجد بنا به توان خود میتوانند هزینه ساخت بخشی از منزل مسکونی و یا حتی بیش از یک منزل مسکونی را عهدهدار شوند.

سامانه جدیدی برای «طرح جهاد همبستگی ملی» تعریف شده است

معروفی با بیان اینکه سامانه جدیدی برای «طرح جهاد همبستگی ملی» تعریف شده است، بیان کرد: ما بعد از سیل تمام تلاش‎ها را انجام دادیم و نشست‎هایی با بنیاد مسکن کمیته امداد و سازمان بهزیستی داشتیم تا بتوانیم مشکلات سیل‎زدگان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در راستای کمک به سیل‎زدگان قرارگاه سازندگی را تشکیل دادیم و این قرارگاه علاوه‎بر قرارگاه خدمات‎رسانی برای تعمیرات جزیی و بازسازی منازل مسکونی سیل‎زده وارد عمل شد که محور آن «‎‎طرح جهاد همبستگی ملی» است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان خاطرنشان کرد: در پساسیل سپاه امام رضا(ع) خراسان‎رضوی در گنبدکاووس یک هزار واحد مسکونی، سپاه استان گیلان در گمیشان 460 واحد مسکونی و سپاه استان گلستان در آق‎قلا 400 منزل مسکونی سیل‎زده را بازسازی و تعمیر میکنند.

معروفی افزود: تاکنون 126 منزل مسکونی سیل‌زده در آق‎قلا، مراوه‎تپه، گنبدکاووس، گمیشان، مینودشت توسط سپاه گلستان، خراسان‎رضوی و گیلان تعمیر و بازسازی شد و دو منزل مسکونی نیز ساخته و واگذار شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در گام نخست 29 منزل مسکونی در حال ساخت و 137 واحد در حال تعمیر است، همچنین با پیگیری‎های انجام شده فرمانده کل سپاه نیز بهسازی 500 واحد تعمیری را عهده‎دار شدند که با تخصیص اعتبار به همت گروه‎های جهادی بهسازی و تعمیر آنها آغاز می‎شود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه همانطور که برای خدمت‎رسانی به سیل هفت سپاه به کمک ما آمدن در حوزه ساخت‎وساز نیز دو سپاه استانی به کمک ما آمدند، بیان کرد: 35 باب مدرسه در آق‎قلا و گنبدکاووس نیاز به تعمیر دارند که مدیرعامل بانک انصار با کمک بسیج سازندگی پذیرفتند هزینه کامل 35 مدرسه را عهده‎دار شوند.

معروفی اذعان کرد: در استان گلستان خانه اصناف و بازاریان 350 میلیون تومان در گام نخست به سیل‌زدگان اهدا کردند که با استفاده از آن 250 اجاق گاز، 250 پنکه رومیزی و 500 سری ظروف آشپزخانه‌ای آماده شد و بخشی از آن توزیع شده و مابقی توزیع خواهد شد.

وی گفت: 300 میلیون تومان برای فرهنگیان سیل‌زده کمک جمع‌آوری شده که با استفاده از آن یخچال فریزر، پنکه، فرش، بسته مواد غذایی و ... تهیه و تحویل خانواده‌های فرهنگی سیل‌زده شد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود و تمام تلاش ما برای برطرف کردن آلام مردم است و این اقدامات رسالت سپاه است، تأکید کرد: ما همه سپاه را به میدان آوردیم که خلأها پر شود و سپاه به دنبال دیده شدن نبود بلکه درصدد رفع مشکلات و آلام سیل‌زدگان بود.

معروفی تصریح کرد: در حوزه سیل هر جایی که سپاه ورود پیدا کرد و هر اقدامی را که انجام داد با اصرار و درخواست شفاهی و کتبی و کار کارشناسی بوده است، در «بندولی»، دیگچه و انحراف آب به سمت کالشور سپاه ورود پیدا کرد و قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء کانال بندولی را به عنوان هدیه به مردم سیل‎زده در دستور کار قرار داد و کارشناسی این کار توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی، قرارگاه سازندگی خاتم‎الانبیاء سپاه و شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان انجام شد.

افرادی که در صحنه نبودند خدمات کارشناسی سپاه را زیرسوال می‎برند

وی متذکر شد: افرادی که در سیل در صحنه نبودند چطور امروز اقدامات و خدمات کارشناسی را زیرسؤال می‎برند، از طرفی انفجار سپاه در راه‎آهن اینچه‎برون به درخواست وزیر کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی بود که بنده درخواست شفاهی را قبول نکردم و پس از نامه کتبی استانداری گلستان و درخواست وزیر کشور و رئیس مجلس این کار را کردیم اما بعد از آن علیه سپاه موضع‌گیری کردند و متأسفانه یک نفر در استان اعلام نکرد که این کار به درخواست آنها انجام شده است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه اقداماتی که در گرگانرود، قره‎سو، کانال ملت، صفاایشان و رهبری از سوی سپاه انجام شد به درخواست وزیر کشور صورت گرفت، گفت: بهتر است امروز برخی به جای حرف‎های بی‎ربط برای برطرف کردن مشکلات مردم منسجم شوند، ما همانطور که در سیل کنار مردم بودیم تا پایان مشکل سیل‎زدگان در کنار آنها خواهیم ماند.

معروفی با بیان اینکه امروز نیازمند حرکت انقلابی و جهادی برای برطرف کردن مشکلات پساسیل هستیم، یادآور شد: کمک به قرارداد خاتم‎الانبیاء برای تکمیل سد نرماب، تکمیل سد وشمگیر، کمک به لایروبی منطقه بندولی، لایروبی دیواره گرگانرود نیاز امروز استان گلستان است و بهتر است برخی به جای تحلیل بی‎مورد توان را برای برطرف کردن این موضوعات بگذارند تا در صورت تکرار مجدد سیل گرفتار نشویم.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج در کنار مدیریت بحران در استان گلستان آماده کمک‌رسانی به سیل‌زدگان است، افزود: در سیل به دستور مقام معظم رهبری سپاه پای کار آمد، ما با هماهنگی کار خواهیم کرد چراکه از مردم، با مردم و برای مردم هستیم و غیر از این فلسفه‌ای نداریم.

انتهای پیام/