Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای استان گلستان گفت: متأسفانه طی سال‎های اخیر مدرک‎گرایی به شدت در جامعه ترویج شده و می‎توان گفت این موضوع ویروسی بود که در خانواده‎ها رواج پیدا کرده است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرگزاری فارس ، سیدعلیرضا حسینی‎طلب صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‎ها است که به مسأله اقتصاد مقاومتی و درون‎زا بودن آن تأکید دارند و یکی از دستگاه‎هایی که روی این موضوع کار کرده فنی‎وحرفه‎ای است که توانسته مصداق عینی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند.

* آموزش‎های فنی‎وحرفه‎ای در کشورمان رایگان است

وی با بیان اینکه آموزش‎های فنی‎وحرفه‎ای در کشورمان رایگان است، تصریح کرد: بخشی از مهارت‎آموزان فنی‎وحرفه‎ای دانش‎آموزان و عده‎ای نیز کارجویان و افراد جویای اشتغال هستند و از بین کارجویان 45 درصد جذب بازار کار شدند که نشانه تأثیرگذاری بالای آموزش‎های مهارتی بر اشتغالزایی است.

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای استان گلستان با بیان اینکه 75 درصد از آموزش‎ها در مراکز فنی‎وحرفه‎ای عملی و 25 درصد آن تئوری است، افزود: اشتغال موضوع مهمی است و در شرایط فعلی مهارت نیاز امروز است و کسی که مهارت را نادیده می‎گیرد به اهمیت اشتغال پی نبرده است.

حسینی‎طلب بر ضرورت ترویج مهارت‎افزایی در جامعه تأکید کرد و گفت: متأسفانه طی سال‎های اخیر مدرک‎گرایی به شدت در جامعه ترویج شده و می‎توان گفت این موضوع ویروسی بود که در خانواده‎ها رواج پیدا کرده است.

*مشارکت 10 هزار دانش‎آموز گلستانی در طرح «ایران مهارت»

وی با بیان اینکه تغییر فرهنگ مدرک‎گرایی کار سختی است و فنی‎وحرفه‎ای به تنهایی قادر به انجام این کار نیست، اذعان کرد: برای تحقق این مهم و تغییر ذائقه مردم از مدرک‎گرایی به مهارت‎افزایی مشارکت رسانه‎ها، مراکز آموزش عالی و سایر دستگاه‎های اجرایی اعم از آموزش و پرورش و ... ضروری است.

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای استان گلستان از اجرای طرح «ایران مهارت» در سراسر کشور خبر داد و افزود: براساس این طرح هر دانش‎آموز اول متوسطه باید یک مهارت را فرا بگیرد.

حسینی‎طلب، طرح ایران مهارت را طرح موفقی دانست که می‎تواند ذائقه مدرک‎گرایی دانش‎آموزان و خانواده‎ها را تغییر دهد و ابراز کرد: در سال جاری حدود 10 هزار دانش‎آموز گلستانی در طرح «ایران مهارت» شرکت کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خودتان کار مهارتی انجام می‎دهید، گفت: بنده در کار کشاورزی مهارت دارم و پدرم نیز از کشاورزان نمونه استان گلستان بود و در آن زمان در فعالیت‎های کشاورزی فعالیت داشتم.

* درآمدزایی در حوزه مهارت بیشتر از اشتغال‎های دولتی است

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای استان گلستان با بیان اینکه درآمدزایی در حوزه مهارت بیشتر از اشتغال‎های دولتی است، تصریح کرد: بنده سه فرزند دارم و پسر بزرگم در رشته کاردانش و در رشته آی.تی تحصیل می‎کند و فرزند دومم کلاس نهم است و در حال رایزنی برای انتخاب رشته است.

حسینی‎طلب اضافه کرد: در صورتی که فرزندانم مهارت را فرا بگیرند برای اشتغال آنها نگرانی ندارم و به فرزندانم توصیه کردم از راه مهارت به‎راحتی می‎توانند درآمدزایی کنند، از طرفی در شرایط فعلی ظرفیت دولت برای استخدام و جذب نیروی انسانی بسیار محدود است.

وی یادآور شد: فنی‎وحرفه‎ای دستگاهی مظلوم و حقوق کارکنان این دستگاه اجرایی ناچیز است، خوب است که مردم بدانند به‎عنوان مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای حقوق زیادی نمی‎گیرم و حکم کارگزینی بنده 4 میلیون و 400 هزار تومان است.

مدیرکل فنی‎وحرفه‎ای استان گلستان متذکر شد: حدود 135 مربی در مراکز فنی‎وحرفه‎ای استان گلستان فعالیت آموزشی دارند، همچنین 28 نیروی حق‎التدریس نیز ما همکاری می‎کنند.

*اگر خبرنگار بودم عملکرد مدیران را در ارتقای مهارت‎آموزی مطالبه می‎کردم

حسینی‎طلب با بیان اینکه تعهد اشتغال فنی‎وحرفه‎ای گلستان در سال‎جاری اشتغالزایی برای یک هزار و 500 نفر است، خاطرنشان کرد: در سال 1397، 32 هزار و 600 نفر مهارت‎آموخته در مراکز دولتی استان گلستان شرکت کردند و از این تعداد یک هزار و 540 نفر از کارجویان از مسیر مهارت‎آموزی وارد بازار کار شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر خبرنگار بودید چه مسأله‎ای را از مسؤولان مطالبه می‎کردید، پاسخ داد: اگر خبرنگار بودم از مدیران این مهم را مطالبه می‎کردم که برای ارتقای فرهنگ مهارت‎آموزی چه برنامه‎ای دارند.

انتهای پیام/