Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که طرح هر مسجد یک حقوقدان اجرا شود، گفت: سواد حقوقی مردم پایین است.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از خبرنگار مهر، هادی هاشمیان ظهر پنجشنبه در گردهمایی روحانیون با عنوان یاوران اربعین اظهارکرد: از ظرفیت علما در جامعه ما به نحو مطلوب و شایسته استفاده نمی شود.

وی با بیان این که ورودی پرونده ها به دستگاه قضا افزایش یافته است، افزود: در سال ۹۶ حدود ۱۶ میلیون و در سال ۹۷ بالغ بر ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی وارد شده است.

هاشمیان تعداد ورودی سالیانه پرونده های گلستان به محاکم قضایی را ۴۰۰ هزار فقره اعلام کرد و گفت: با توجه به کثرت معضلات اجتماعی این تعداد رو به افزایش است.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی به تنهایی نمی تواند در زمینه کاهش ورودی پرونده ها اقدام کند بلکه خود مردم و روحانیون می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

هاشمیان تصریح کرد: عمده پرونده هایی که در محاکم قضایی تشکیل می شود از بی اطلاعی مردم است زیرا مردم سواد حقوقی پایینی دارند.

وی گفت: می توان طرح هر مسجد یک حقوقدان را اجرا کرد و کانون های وکلا و مشاوران ما این آمادگی را دارند تا با مساجد همکاری کنند.

هاشمیان عنوان کرد: در دستگاه قضا پرونده های بغرنج و مسنی وجود دارد که در نتیجه اسناد عادی بوده و در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشده است.

وی مشاوران املاک را از دیگر معضلات جامعه برشمرد و گفت: بسیاری از پرونده های ما مربوط به همین مشاوران املاک است که اقدامات آن ها با قانون ما مغایرت دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان اظهارکرد: بنا داریم تعداد واحدهای صلح و سازش را افزایش داده و پرونده های قابل گذشت را به این قسمت بفرستیم.

کد خبر 4735959