Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

حجت‌الاسلام رضا دیلمی گفت: انتظار می رود متولیان فرهنگی نسبت مباحث اخلاقی و معنوی و در ارائه الگوهای نمادین و فعال در لایه های اجتماعی در حوزه های حقیقی و مجازی توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش تیتر آزاد به نقل از گلستان ما، حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران به مناسبت 14 آبان، روز فرهنگ عمومی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مقوله فرهنگ را از جمله مولفه های مهم حرکت جامعه در مسیر تمدن سازی معرفی نمود و افزود: در نزاع پیچیده و کارزار تمدنی و جریان نفوذ دشمن، فرهنگ مبتنی بر اخلاق و معنویت و نگاه توحیدی، حلقه گمشده بشریت است،

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان: انتظار می رود متولیان فرهنگی نسبت مباحث اخلاقی و معنوی و در ارائه الگوهای نمادین و فعال در لایه های اجتماعی در حوزه های حقیقی و مجازی توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: جنگ اصلی، جنگ اراده‌های و روایت هاست و همه هجمه‌های اقتصادی و سیاسی و رسانه‌ای، یک نقطه را تمرکز دارد و آن هم تهی کردن مردم از اخلاق و توجه به نهادینه سازی اندیشه امامین انقلاب اسلامی و آرمان های نظام و شهداست و امروز این گفتمان سازی یک ضرورت فرهنگی است.

دیلمی اظهار داشت:در قامت گفتمان انقلاب اسلامی، معنویت و اخلاق قلب تپنده فرهنگ است و امروز در جنگ ادراکی و شناختی و در شرایط پیچیدگی های عملیاتی جریان نفوذ ، مولفه های تربیتی، بصیرتی، اخلاقی و معنویت، باید در تمامی لایه های اجتماعی سیاسی،خانوادگی حاکم شود تا جامعه پویا تر از گذشته در مسیر اسلام ناب و تحقق تمدن نوین اسلامی حرکت کند.

دیلمی در ادامه در پاسخ به کسانی که نسبت به مقوله های اخلاقی و مباحث معنوی در گذاره های اجتماعی بی توجه اند،افزود:هر چه سهم اخلاق و معنویت که جزء ارکان سیره نبوی و علوی در جامعه کمتر باشد سهم قانون پر رنگ تر و مدیریت جامعه سخت تر خواهد شد.

معاون فرهنگی افزود:جامعه ای بالنده تر و پویاست و کمتر دچار آسیب های اجتماعی می شود که نسبت به موضوع معنویت و اخلاق تکلیف مدار تر است.

وی گفت: رسالت و مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی به پهنای انقلاب اسلامی است و چون تجسم اسلام ناب را در انقلاب اسلامی می‌دانیم لذا برای تبیین انقلاب اسلامی به گفتمان فرهنگی، نیاز بیشتری داریم.

انتهای پیام/