Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/titreazad/domains/titreazad.ir/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

استاندار گلستان؛ دیپلماسی اقتصادی را یکی از مهمترین رویکردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: استان گلستان وارد فضای سرمایه‌گذاری جدیدی شده است تا بن‌بست‌های اقتصادی را یکی پس از دیگری باز کند.

به گزارش تیتر آزاد، علی‌محمد زنگانه امروز در گفتگو با خبرنگار گلستان ما ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: استان گلستان طی 10 ماه گذشته جزو استان‌های پیشرو در برنامه‌مدار بودن شناخته شده است، برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده و به زودی شرایط حمل و نقل از اینچه‌برون به روال قبل از کرونا برمی‌گردد، صادرات چمدانی رونق خواهد گرفت و توسعه همکاری با کشورهای حوزه دریای خزر اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه حدود دو ماه آینده رئیس جمهور تاتارستان به گلستان سفر می‌کند، افزود: شرکت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در اینچه‌برون اعلام آمادگی کردند، گلستان وارد فضای جدید سرمایه‌گذاری شده است، برنامه ما این است میزان تبادلات تجاری را از 186 میلیون دلار به 500 میلیون دلار برسانیم.

استاندار گلستان در خصوص پروژه‌های هفته دولت در سال 1401 بیان کرد: بیش از 3 هزار و 200 پروژه با سرمایه‌گذاری 9 هزار و 900 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود این طرح‌ها برای بیش از 9 هزار و 86 نفر شغل ایجاد می‌کند.

زنگانه عمده پروژه‌های هفته دولت را در بخش افتتاح و بهره‌برداری اعلام کرد و ادامه داد: 90 درصد پروژه‌ها به ثمر نشستند و عملیات اجرایی کمتر از 10 درصد پروژه‌ها در هفته دولت کلید خواهد خورد.

وی گفت: سال نخست اجرای طرح نهضت ملی مسکن را سپری کردیم یکهزار واحد در استان گلستان کلنگ زنی شد تا به هدف ترسیم شده در این بخش برسیم.

استاندار گلستان تمرکز در توسعه زیرساخت‌ها را از اولویت‌های مهم برشمرد و تصریح کرد: گلستان از انتهای لیست جزو استان چهارم در سرانه تولید است این کفران نعمت است که با وجود منابع الهی و خدادادی و هزار میلیارد تومان درآمد ناخالص در این جایگاه قرار داشته باشیم.

زنگانه با اشاره به اینکه چشم انداز پیشرفت استان تهیه شده است، ابراز کرد: باید مبتنی بر تحقق چشم انداز در استان حرکت کنیم تلاش برای رسیدن به برنامه باید مضاعف و جهادی باشد.

وی جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را از برنامه های مهم خواند و گفت: پروفایل سرمایه گذاری به صورت آمایشی تهیه شده است بسیاری از شرایط، ضوابط و استعلام ها ناظر به مکان محیطی است و به فرد سرمایه گذار ارتباطی ندارد.

زنگانه از صدور 20 مجوز بی‌نام در استان خبر داد و افزود: سرمایه گذاران می توانند با مشارکت دستگاه های اجرایی اقدام به سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/